Annons:
Etikettveckans-uppdatering
Läst 1571 ggr
Herveaux
2018-02-07 11:15

Veckans Uppdatering - v. 6

**NORDSVENSKARNA ÄR HÄR!

**Hallå där StarFam! Turen att få sig en ny, lite coolare look har nu kommit till den häftiga nordsvensken, och därför finns det nu tre nya hästar i spelet!

**Den nordsvenska hästen
**Denna lugna och vänliga häst är känd som en fantastisk familjehäst och användes mycket i jordbruk förr i tiden. Numera används nordsvensken oftast till ridning, och denna köldtåliga häst är perfekt för dig som gillar att tillbringa långa dagar i Den gömda dinosauriens dal!

★ Vad är det för ras?
Den nordsvenska hästen!
★ Var kan jag köpa den?
Du hittar en häst i Fort Pinta och två i Valedale.
★ Hur mycket kostar de?
749 Star Coins.
★ Vilken level måste jag ha nått för att kunna köpa den?
Level 8 - men hästen i Fort Pinta kan du köpa redan från level 1!
★ Måste jag jobba upp något rykte?
Nope!
★ Vilka färger finns att välja mellan?
En brun, en svart och en isabell!
★ Finns det något annat som är bra att veta?
Det finns tre spännande saker att veta om nordsvensken!

- Nordsvensken är en köldtålig hästras och kan prestera till max även inne i Den gömda dinosauriens dal.
- På grund av sitt kraftiga hovskägg kan nordsvensken inte ha på sig benlindor.
- Hästar som arbetar mycket framför vagn måste ofta få sina svansar klippta för att inte fastna någonstans. För att hedra nordsvenskens arv från jordbrukets storhetstid kan ni därför byta till en manstil med en extra kort svans!

**#NSHLove

**Om du är intresserad av en av dessa coola hästars äldre kusiner hittar du nu allihop vid Ferdinands Hästmarknad för 599 Star Coins.

**Hästmarknaden
**Ta dig till Fort Pintas hamn om du vill besöka Eddie och Ferdinand den här veckan. De har självklart med sig de gamla nordsvenskarna!

Star Stable Game News
Som alltid finns Matilda och Game Master Ylva att följa på våra sociala medier!

Vi hoppas att ni får en underbar vecka på Jorvik tillsammans med de nya nordsvenskarna!

Kramar från ert SSO-team ♥

_Text: https://www.starstable.com/se/article/4799_


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
2018-02-07 11:17
#1

Gaaah, mot Valedale, den svart hästisen ska hem till mig - pronto!😍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Vrilen
2018-02-07 14:54
#2

Told you..

Cornelia Isaksson
2018-02-07 18:20
#3

Vill gärna köpa en av nya modellen men gillar inte riktigt färgerna så nu till min fråga TROR ni det kommer fler färger och när TROR ni detta kommer hända Lägg märke till att jag skrev TROR

Icewolf88
2018-02-07 18:21
#4

Det lär nog komma fler färger. Brukar väl ta två-tre veckor.

Cornelia Isaksson
2018-02-07 18:24
#5

Vilka färger kan det vara som kan komma isåfall

Herveaux
2018-02-07 18:26
#6

#3 Håller med i svaret du fick av #4, det brukar oftast komma ett par stycken till efter ett par veckor så håll i slantarna! 🙂
Vilken färg hoppas du kommer?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Cornelia Isaksson
2018-02-07 18:33
#7

Ingen aning för vet inte vilka som är tillåtna det är därför jag frågar er

Herveaux
2018-02-07 18:55
#8

#7 Jag tänkte mer på vilken färg du skulle vilja ha på den nya Nordsvensken? 
Det finns också "felfärgade" hästar i spelet så det kan komma lite vad som helst.😛


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Vrilen
2018-02-07 18:59
#9

Alla hela färger är tillåtna så det kan komma ganska olika varianter. Men Sso brukar inte direkt följa dom reglerna😎

Cornelia Isaksson
2018-02-07 19:08
#10

Röd brun gul

Cornelia Isaksson
2018-02-07 19:22
#12

Mjölmulle? Känner mig otroligt dum

Vrilen
2018-02-07 19:27
Annons:
Maleficum
2018-02-07 19:34
#14

"Mjölmule (även Pangare) ser ut precis som namnet antyder, med ljusa eller vita hår runt mulen där pälsen övergår i skinn. Mjölmule påverkar också andra ställen på kroppen och skapar ljusa områden: under och runt ögonen, på undersidan av buken, mellan frambenen och i ljumskarna.

Mjölmule är relativt vanligt hos äldre raser med mer "vilda" färger, och är speciellt vanlig hos Exmoorponnyn och på den norska Fjordhästen. Hos svenska raser är det vanligt hos Nordsvensken och Gotlandsrusset. Mjölmule kan finnas på de flesta färger, men är vanligast på brun och flaxfux."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mj%C3%B6lmule

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
2018-02-07 19:46
#15

#11 Åh, så fina!

#12 Gör inte det, jag visste inte heller vad det var först.
Nu har vi båda lärt oss något nytt idag!😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Eyebulb
2018-02-11 14:47
#16

Ush så vackra de var…. riktigt nöjd med dem. Jag som väntat så länge på just nordsvensken :D:D (Köpte alla tre). Jag skulle nog vilja ha fler bruna varianter, men välkomnar alla typer. Har faktiskt aldrig tidigare sett en isabellfärgad nordis förut så det var kul att få googla på. 

Absolut bästa för mig hade väl vart en lite ljusare version av den bruna med blåa ögon, för att efterlikna min mosters nordis

Alma Johansson
2018-02-11 15:50
#17

Varning för en möjlig spoiler?

Om ni besöker stallet i gyllenåsarnasdal så står det ju en flaxfux-färgad nordsvensk, den har såklart inget mynt ovanför sig och går inte att köpa, men jag misstänker att den kommer kunna köpas inom en snar framtid.

Icewolf88
2018-02-11 16:19
#18

Min egen teori är att den hästen som står i GÅD stallet är bara en oanvänd färg. Jag antar att de gör upp ett antal olika färger och väljer de tre bästa. Sen kanske är det vissa som blir över och kanske inte kommer att släppas överhuvudtaget.  Då kanske de lade en av dem i stallet i stället.

Finns en annan häst i Hillscrest stallet som inte går att köpa. Nämligen en lipizzaner.

Men det är som sagt min egen teori! Vem vet, det kanske är en liten hint om en häst som lär komma.

Upp till toppen
Annons: