Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1206 ggr
Cornelia Isaksson
2/26/18, 4:42 PM

Prt sc

Jag trycker på prt sc på datorn för att ta kort men hur gör jag för att spara bilden i en mapp med bilder på datorn för att sedan kunna mejla den till mobilen. Ända sättet jag kommit på är att klistra in bilden i ett dokument och mejla det men det har ej fungerat. Sen funderar jag så här om man mejlar till mobilen hamnar bilden i galleriet då eller hur gör man

  • Redigerat 6/11/21, 9:32 AM av Herveaux
Annons:
Vrilen
2/26/18, 4:48 PM
#1

Rekommenderar att ladda ner Bandicam! Helt grattis om man vill ha det så. Då sparas allt i en mapp utan att du behöver spara något.

Cornelia Isaksson
2/26/18, 5:11 PM
#2

När jag kollade så kostade det pengar

Herveaux
2/26/18, 5:13 PM
#3

Jag fotar med Fraps, finns en gratisversion och en fullversion för ca 300kr.
Då samlas alla bilder i en mapp.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cornelia Isaksson
2/26/18, 5:20 PM
#4

Fördelar och nackdelar med båda programmen hur mycket kan man göraed gratisversionen

s8x2n6
2/26/18, 5:35 PM
#5

Jag använder Dropbox! Då kan du ladda ner appen på alla enheter (dator, mobil, padda) och man kommer också åt via webbläsare. Tror när man sätter igång kontot får välja om man vill spara alla screen shots automatiskt till dropbox, så trycker man ja på det så är det fixat. Går också få egen mapp till dropbox i "Den här datorn". Så länge du har internetkoppling synkar den automatiskt till mobil/padda osv. Fullt gratis upp till viss mängd (2,25 gb tror jag). Har för tillfället ca 250 screenshots och massa andra bilder och dokument där, och har fortfarande över en 1 gb plats. Så det får plats mycket bra, och när du känner för att tömma så är det lika enkelt att föra över från dropmox-mappen till en lokal mapp (på datorn) som det är att för över mellan två lokala ^^  säg till om du undrar nåt eller behöver hjälp, i'm happy to help! :)

Herveaux
2/26/18, 5:47 PM
#6

#4 Jag kan bara uttala mig om Fraps då jag inte kom överens med Bandicam.
(Jag och teknik…suck…)

Enkelt att använda, visar hur många FPS du har när du fotar/filmar, gratis uppdateringar, man kan själv välja vilken tangent man vill använda för att ta en bild, starta/stoppa film osv. 

I gratisversionen kan du fota och jag tror du kan filma några sekunder iaf, kanske runt 10-20 sek/klipp? 

#5 Låter ju supersmidigt! Kanske man skulle ta sig en titt på.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
s8x2n6
2/26/18, 5:58 PM
#7

#6 Mycket smidigt om du frågar mig! Enda problemet jag stött på är sen jag skaffade en till skärm, är att den spara bilden på båda skärmarna! Det är bara normala print screen knappen man trycker på och antar att den därför tar på båda, den är ju inte utvecklad specifikt för spel. Men annars så tycker jag det är ett mycket smidigt sätt att fota i spel(et) ^^

Cornelia Isaksson
2/26/18, 6:35 PM
#8

Enligt era beskrivningar så låter fraps bäst men det kändes väldigt rörigt ( när jag tittade på Youtube om det) Går det att få på svenska

Alma Johansson
2/26/18, 7:59 PM
#9

Klistra in den i en ny canvas på paint och spara, det funkar alltid för mig i alla fall! :)

[[Lovemyselff]]
2/26/18, 8:04 PM
#10

Klicka på print screen: In i pain och håll in ctrl och v tror jag att det var :)

Vrilen
2/27/18, 10:19 AM
#11

Tyckte fraps var helt omöjligt att förstå sig på.. De enda skillnaden mellan fraps o bandicam som Herveaux inte berättade var att på gratis version av bandicam kan du filma i 10 minuter om du nu är intresserad av något sånt ^^

Cornelia Isaksson
2/27/18, 11:27 AM
#12

Vilka språk är programmen på

Herveaux
2/27/18, 12:13 PM
#13

#12 Tror båda bara finns på engelska (iaf Fraps)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Upp till toppen
Annons: