Annons:
Etikettveckans-uppdatering
Läst 930 ggr
Herveaux
3/14/18, 11:37 AM

Veckans Uppdatering - v.11

**DAGS FÖR FORTUNAFESTIVALEN!
**Hej StarFam! Det är dags att fira Jorviks Fortunafestival med allt från regnbågar till griniga små pysslingar och en och annan parad…

**Träffa pysslingen Chaun!
**Har ni hört att man kan hitta en stor skatt vid slutet av en regnbåge? Det stämmer bra det! Den girige pysslingen Chaun älskar att samla regnbågsguld och reser tillsammans med regnbågen vart den än går. Problemet är bara att varje gång som regnbågen landar så gör den det med så stor kraft att Chaun tappar allt sitt guld! Chaun må vara lite grinig, men om du hjälper honom att samla på sig allt regnbågsguld han tappat varje gång hans regnbåge dykt upp någonstans på Jorvik kommer han ge dig en belöning. Vissa belöningar känns igen från förra året, men det finns också helt nya att hämta ut!

Regnbågen dyker upp lite då och då på olika ställen kring Jorvik. Dessa platser inkluderar Gyllenåsarnas Dal, Dews gård i Epona, De glömda hedarna, Valedalesjön, Everwindfälten, De gyllene fälten och Firgrove.

**Viktig regnbågsinfo att tänka på:
**★ Du kanske inte ser regnbågen på en gång när du loggar in. I så fall är det bara att vänta tills den dyker upp!
★ Regnbågen är bara aktiv på dagtid.
★ I varje minispel där du samlar guld kan du få max 10 stycken guldbitar.
★ Glöm inte att lämna plats i din ryggsäck för de belöningar du får från Chaun!

Årets Fortunafestival pågår i två veckor, så passa på att delta i regnbågsjakten!

**Fortunaparaden
**Varje år kring Fortuna sliter tjejerna i Bobcatsklubben hårt för att förbereda en stor parad mellan Moorland och Fort Pinta. Vissa jobbar lite mer än andra, men de flesta av dem behöver din hjälp för att hinna med alla förberedelser fram till paradens start. Prata med Loretta för att sätta igång!

När ni är klara med uppdragen kring Moorlandstallet kommer ni kunna delta i Fortunaparaden varje heltimme.

_För att kunna spela dessa uppdrag måste du ha gjort uppdraget där Loretta tackar dig för att ha hjälpt till med Tans överraskningsfest.

_**Lätt som en plätt att fota fina bilder!
**Har ni förr använt knappen PrtSc för att fota bilder i Star Stable och behövt gå fram och tillbaka mellan spelet och ett program ni klistrat in bilden i? Den dagen är nu förbi, tack vare vårt nya snabbkommando!

Så här gör du på PC:
★ Ta din bild genom att klicka på knappen F2.
★ På din dator, gå till mappen Bilder.
★ Öppna den nya mappen Star Stable Online Screenshots.
★ Ta-daa!

Så här gör du på Mac:
★ Ta din bild genom att klicka på knapparna fn+F2. På vissa nyare Mac-datorer visas F-knapparna i din touchbar när du trycker på fn-knappen!
★ Gå till mappen Bilder. Svårt att hitta mappen? Öppna då Finder-menyn och välj Inställningar. Klicka på Sidofält, och så klickar du i Bilder. Nu hittar du Bilder-mappen i sidofältet när du öppnar Finder!
★ I Bilder-mappen kommer du hitta en ny mapp som heter Star Stable Screenshots.
★ Ta-daa!

**Hästmarknaden
**Det kan inte vara lätt att bedriva hästmarknad då det slår ner regnbågar till höger och vänster! Eddie och Ferdinand försöker lugna ner sina hästar men lovar att de kommer hålla öppet vid Jorvikstallets Arena från och med nästa onsdag.

**Together med Karin och Matilda
**Visst har ni väl följt Karin och Matilda på deras resa där de undersöker bandet mellan hästar och människor? I avsnittet som släpps på lördag träffar de influencern Matilde Brandt och hennes vackra frieserhäst Batman!

**Star Stable News
**Missa inte veckans upptåg med Matilda och Game Master Ylva på våra sociala medier!

Ha en härlig vecka med skattjakter och parader!

Kramar från ert SSO-team ♥


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Cornelia Isaksson
3/14/18, 12:03 PM
#1

Sparas bilden automatiskt i den mappen

Herveaux
3/14/18, 12:14 PM
#2

CHAUN! Yay, lattjo med regnbågsjakt!😃

Ny hotkey för fotande, grymt smidig! Behöver jag inte banna mig själv för att jag glömde starta Fraps.

#1 Japp!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
3/14/18, 2:05 PM
#3

Har för mig detta var mitt första event efter att jag började spela SSO (är ju ett år sen och typ 13 dagar sen jag börja spela).

Edit: Hitta till och med att jag hade regnbågsguld liggande i garderoben sen förra gången!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Vrilen
3/14/18, 4:15 PM
#4

Wihoo! Tycker om det här eventet jätte mycke😍 Det bästa, man behöver aldrig mer någonsin köpa mat till sina hästar!!🥳

Maleficum
3/14/18, 5:50 PM
#5

#4 Jag får bara dubbletter och tripletter av prylar (speciellt de jag inte är intresserad av :P) Ingen mat eller det jag skulle vilja ha.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
3/17/18, 6:44 PM
#6

Någon som vet om det finns vantar till årets kollektion? Har inte fått några men fått typ miljoner kopior av allt annat vid det här laget och har börjat tröttna på att leta regnbågsguld :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Herveaux
3/19/18, 2:09 PM
#7

#6 Har fått ett par vita handskar. (Ikonen är dock inte gul så tror inte dom räknas till årets set, för den som är petig). Annars får vi passa på att nyttja den nya funktionen att kunna ta av handskarna.

Nog för att jag har ett rejält förråd av hästmat sen i julas men vart ändå lite snopen att man inte fick någon hästmat av Chaun.😇


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Vrilen
3/19/18, 2:44 PM
#8

Någon som har et schema för regnbågarna och var dom är? Orkar inte leta varje gång XD

Herveaux
3/19/18, 2:48 PM
#9

#8 Vad jag förstår kraschar regnbågen slumpvis, så dom scheman som finns stämmer inte till 100%. 

Såg i en kommentar på YouTube att det finns ett schema på Instagram av ronja.sso
Hon skriver att hennes schema stämmer, men jag är skeptisk.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

emeliesophiia
3/19/18, 5:55 PM
#10

är det bara jag som fått problem med programmet sedan senaste uppdateringen? Det kraschar och har sig..

Maleficum
3/19/18, 6:03 PM
#11

#7 Har också fått de vita handskarna men inga handskar med gul ikon så verkar ju inte då som att årets sett har handskar (för känner att jag borde fått dem vid det här laget isf).

Hade nog hellre fått hästmat än fem miljoner kopior av samma prylar (hade känts bättre att man fick en av alla prylar och när man fått alla prylarna så börjar man få mat och sånt istället som det brukar vara på andra event).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
3/19/18, 6:50 PM
#12

#8 Skeptikern i mig sitter just nu i skamvrån. schemat jag nämner i #9 har haft rätt platser nu de gånger jag loggat in.😞

#10 Det kan bli extra svajjigt nu under Fortunafirandet, det är samma sak varje år. Många loggar in samtidigt för att jaga regnbågar och servrarna får hicka. 

#11 Håller helt med dig! Hoppas det blir så nästa år!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: