Annons:
Etiketterhjälptankar-och-ideer
Läst 764 ggr
Cornelia Isaksson
2018-03-25 11:48

Hjälp skoluppgift musik

Hej Vi har en uppgift i musiken där man ska ska skriva om hur musiken påverkar oss hur det skulle vara utan den och om/varför den är viktig. Jag har då valt dataspel så att då ska man först skriva om dataspel överlag och sedan rikta insig på ett speciellt spel det är här sso kommer in i bilden. Så hur påverkar musiken ( ej ljudeffekter utan bara musiken) spelet när finns den med när ändras den ja frågorna är många för vet ej hur jag ska börja.

  • Redigerat 2021-06-11 09:31 av Herveaux
Annons:
Eyebulb
2018-03-25 16:57
#1

Musik i media är väl främst till för att skapa en atmosfär. Den förmedlar en känsla och hjälper till at bygga upp en scen. I Sso berättar väl musiken mycket vilket typ av ställe det är. T.ex. Dinodalens musik som ger ett inslag av mystik och storhet, samt att (i min åsikt) hjälper den till att skapa en känsla av ensamhet, vilket är meningen då dinodalen ska vara ödemark. 

Utan musiken blir upplevelsen plattare och inte lika impaktfull. Det blir svårare att leva sig in i miljön.

Detta är ett stort intresseområde för mig. Det är bl.a. därför jag ofta föredrar film framför böcker t.ex. just för hur mycket man kan förmedla med endast bild och musik. Tyvärr kanske jag inte är så bra med ord dock ;P

Cornelia Isaksson
2018-04-08 17:53
#2

hur många områden finns det i spelet

Herveaux
2018-04-08 18:16
#3

Silverglade
Skördebygden
Gyllenåsarnas Dal
Den Gömda Dinosauriens Dal
Epona
Sydhovens Halvö
Jorvik City
Mistfall

8st olika områden.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cornelia Isaksson
2018-04-08 20:18
#4

Är det alla "områden". södra skörden byggden är inte det epona, vart går gränsen

Herveaux
2018-04-08 20:34
#5

#4 Det är så jag räknar våra olika områden.
Sen kan man ju dela upp dom större områdena i mindre delar, tex Silverglade i Moorland, Nilmers Högland, Fort Pinta, Silvergladebyn, Valedale, Firgrove, Everwindfälten, Gyllene fälten, Björkbacken, Vingården… osv.

Sorry, är knallförkyld och verkar ha vadd i hjärnan. 🤪
Södra Skördebygden är mycket riktigt Epona. Jag menade Skördebygden, stryk "Södra" (Blandade ihop att Skördebygden ibland kallas "Slödra Jorvik".).


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: