Annons:
Etikettallmänt
Läst 5116 ggr
Maleficum
2018-04-13 20:07

Oupptäckta platser som inte går att upptäcka

Har suttit och letat stjärnor idag efter jag kom hem och börja sen kika på vilka platser jag inte upptäckt än och såg att det dykt upp några nya sen jag kolla sist. Kan dock inte hitta någon av dem så undrar om det är såna som inte existerar än eller om jag helt missat vart man ska ta vägen?

Brödön; Heter egentligen Butterfields ädla äng, men i folkmun har det hetat Brödön så länge någon kan minnas: Vad jag förstått finns inte detta område än.

Hemlig plats; Två antika fort tornar upp sig på varsin sida om denna plats: Verkar heller aldrig ha funnits.

Fängelseön; En flytande ö i Pandoria där mörkrets lakejer håller Anne fången: Antar man kommer hitta denna plats i framtida räddningsuppdrag.

Mistfallsjön; Den natursköna sjön, som får sitt vatten från det orörda bergskällvattnet, förser Dundull med dricksvatten: Är det inte skön mitt i Mistfall? Har ridit runt och in i sjön men kan inte få denna plats hittad. Har jag missat något?

Hemlig plats; Allt som är gömt är inte ben: Också en plats som aldrig verkar ha funnits.

Rovars Klyfta; En trång dal som förbinder Mistfall nationalparks övre och nedre sträckningar. Nyligen inträffade jordskred har gjort det omöjligt för fordon och hästar att passera: Också ett område som inte finns än? Kanske kommer i ny uppdatering?

Och Ja, jag stör mig på att ha oupptäckta platser precis som jag stör mig på att man inte kan bli Beundrad med alla ryktes fraktioner! :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Ulvelin007
2020-11-28 18:00
#1

Någon som hittar någon av dessa platser?

Herveaux
2020-11-28 18:03
#2

#1: Näe, inte hittat några videor om det heller. Tror inte dessa platser går att finna idag.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

S
2021-02-09 09:42
#3

Allt som är gömt är inte ben, har jag hittat iaf. Finns videor på Youtube som förklarar hur man tar sig dit. Sök exempel på secret location in Dinovalley 😃

Herveaux
2021-02-09 09:47
#4

#3: Hm, krävs det att man använder buggar eller tar sig in i låsta områden för att upptäcka den platsen?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

S
2021-02-09 09:56
#5

#4: Nej. Man ska rida till ett ställe, ställa sig med hästen mot en bergsvägg. Kliva av hästen, klappa den. Hamnar man på det exakta stället så kommer man då hamna "innanför berget". Då ska man gå bakåt tills Gömda Dinonästet kommer upp som upptäckt plats.

Detta är inte nåt som räknas som bugg, vad jag vet.

  • Redigerat 2021-02-09 10:05 av saaraeriiksson
Herveaux
2021-02-09 10:01
#6

#5: Eftersom man inte kan ta sig dit utan att trixa så är det en bugg.
Vilka inte är tillåtna att använda i spelet.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
S
2021-02-09 10:14
#7

#6: Aha. Tycker gränserna mellan bugg och icke bugg kan va luddiga ibland. Tyckte inte själv detta var nåt bugg då det fanns i spelet liksom.

Men förstår din synpunkt. Du kan radera mina kommentarer, så inte nån annan gör samma sak.

Herveaux
2021-02-09 10:28
#8

#7: Buggar finns i stort sett i alla spel. När man reder ut en bugg uppstår ofta en ny. Eller flera om man har otur. 😫 Likaså när man lägger in nytt innehåll som Star Stable gör varje vecka, kan det också göra att gamla saker går sönder bakom kulisserna och det finns nya buggar att bråka med.

Ett enkelt sätt att reda ut vad som är buggar och inte kan vara att fråga "Är spelet gjort för att fungera så här?".
Tex så har man aldrig i spelet använt sig av förmågan att kunna passera genom golv/mark, väggar/berg eller tak så om det händer så är det en bugg.
Innan vildhäst-funktionen kom så kunde man bugga sig till den effekten, men det var då inte tänkt att det skulle vara möjligt, en bugg med en andra ord.

Kommentarerna kan ligga kvar, det är bra info för andra att bli påminda om.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Drew Ghosthunter
2023-03-14 13:10
#9

Störde mig också på fenomenet med oupptäckta platser och hittade då denna tråden. Men valde även att kontakta StarStable Support eftersom jag även reagerade på att jag inte fick någon avisering när jag väl hittade en plats som markerades i listan. Fick till svar idag att det stämmer att endel platser inte går att upptäcka. Som exempel i mitt meddelande använde jag Brödön. Fick även veta att det är en ny förändring och att man inte kommer få en avisering när man hittat en av platserna på listan :(

Herveaux
2023-03-14 13:32
#10

#9: Nä, vad snopet att de tagit bort aviseringen när man upptäcker en ny plats. Hoppas det kommer tillbaka igen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Drew Ghosthunter
2023-03-14 17:39
#11

#10: Känner likadant :( Tyckte det var spännande att få veta när man upptäckt nå nytt :( Trodde jag hade slutat se den för att jag hade upptäckt allt, sedan hörde jag om platsen med UFOt o red dit. Men fick ingen avisering o red runt massa vid krashplatsen utan att det kom nå avisering. Så trodde först att det inte var en plats att upptäcka, men efter lite googlade insåg jag att det trots allt var det. Först då jag kollade listan o såg att UFO-kraschplats hade blivit kryssat. Trodde det var en tillfällighet så sökte upp ytterligare 2 platser som jag inte upptäckt men insåg att det inte heller dök upp någon avisering där. Är nästan lika upprörd över detta som över att de ändrade symbol på valutorna och gjorde brevlådorna meningslösa.

Maleficum
2023-03-14 18:06
#12

Jättejobbigt ju om de tagit bort avisering för funna platser! Nu har jag redan hittat alla befintliga platser men det var ju en av de bästa sakerna med att leta rätt på alla ställen man inte hittat. Att få den där aviseringen och man kände sig lyckad!
Utan aviseringen känns det ju nästan meningslöst att leta platser..

Minns när man börja spela också och man hitta nya platser titt som tätt och gillade alltid att man fick den lilla extra aviseringen om det (även om det ju var ganska självklart det var nytt när man aldrig varit där tidigare) fick en att sporras till att verkligen rida runt över allt och utforska.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

HorseFriendForever
2023-03-14 20:25
#13

Går det att upptäcka alla platserna i #0 nu?

// Wilhelmina <3

Annons:
Herveaux
2023-03-15 00:26
#14

#13: Nej, de platserna går inte att upptäcka idag.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

HorseFriendForever
2023-03-15 07:16
#15

#14: Går någon av dem att upptäcka?

// Wilhelmina <3

Herveaux
2023-03-15 09:18
#16

#15: Nej, ingen av platserna i #0 går att upptäcka idag.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Drew Ghosthunter
2023-03-16 21:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

#13:
#14:
Rovars klyfta samt Mistfallsjön finns. Minns inte någon av platserna specifikt men kan ifall bekräfta dem. Berörande Rovars så är det möjligt att det numera är den som leder till Wildwoods. Dock inget jag är säker på men känns rimligt. Medan sjön har jag ingen aning om, kanske låste upp den genom att ta mig ut på nån ö i sjön alternativt se den från en högre höjd.

Drew Ghosthunter
2023-03-16 21:07
#18

#12: Håller med om att sökandet efter platser tappat sin mening när man måste anstränga sig för att se om det kommit ett nytt kryss i listan, vilket emellanåt kan vara svårt att uppmärksamma :/ Har för mig att det direkt efter ligger nederst i kryss-listan, såg det med UFO-kraschplats, men när jag kollade idag så var det placerat nånstans mitt i listan. Skulle även underlätta med en alfabetiskt ordnad lista, så som med destinationerna från transporten. Kanske borde skicka in det som förslag på spelförbättring till deras support

Maleficum
2023-03-16 22:10
#19

#17: Sprang och kolla och de verkar ha fixat Mistfallsjön så nu får man den bara man hoppar ner i sjön (det gjorde man inte tidigare).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Drew Ghosthunter
2023-03-16 22:50
#20

Edit: Tog transporten till Dundull nyss för att kunna rida vidare till wildwoods, och min teori om att Rovars klyfta är passagen mellan Mistfall o Wildwoods är korrekt

Annons:
Herveaux
2023-03-17 03:26
#21

#17: Du har så rätt, det är jag som läste om #0 som en kratta. 😅
Det sitter fortfarande i muskelminnet att det är "samma gamla vanliga" platser som inte går att upptäcka (Brödön, "Två antika fort…", Fängelseön, "Allt som är gömt.."). Mistfall-platserna hade jag helt förträngt att de var struliga att få upptäckta.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Drew Ghosthunter
2023-03-17 12:02
#22

#21: Det är lugnt, bara här för att bidra med lite kunskap haha. Är ju inte länge sedan Rovars klyfta blev tillgänglig på riktigt. Sedan berörande alla platser på listan, Brödön är jag övertygad om att den inte finns efter att jag mejlade dem.

Hemlig plats mellan 2 fort skulle väl enbart kunna vara mellan Fort Pinta och Fort Maria, men antar att man redan undersökt all mark mellan forten.

Fängelseön är jag osäker på, har för mig att man iaf nästan kan rida in spontant i Pandoria, men troligen inte hela vägen. Kan undersöka det idag, men låter ganska orimligt. Har redan gjort uppdraget med att rädda Anne för åtminstone ett halvår sedan, säkerligen längre. Svårt att hålla koll när jag har perioder då jag loggar in o kommer ikapp massa uppdrag.

"Hemlig plats; Allt som är gömt är inte ben" Är väl redan konstaterat att man innan kunde nå platsen via en glitch men att det är ändrat. I en video med spekulationer så finns det ett hus inne i oöppnade asklandet (som jag har för mig att de inte ska öppna enligt vad någon sagt). Iaf fanns det ett hus där inne så att den planerade storyn antagligen var att man ska träffa nån där inne som letar dinosaurier o skickar en till platsen som efter upptäckt heter Gömda dinonästet.

Drew Ghosthunter
2023-03-17 13:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Har försökt nu så att ni slipper. Är som ni ser på fängelseön, där Anne konstigt nog fortfarande syns fastän hon är räddad. Men får inget kryss på upptäckta platser.

Drew Ghosthunter
2023-03-20 18:09
#24

Kom att tänka på en annan plats som jag inte kunnat hitta som inte nämns. Men kan bero på att Wildwoods är så nytt.
Uråldrig grotta; En dold grotta på Hardwoodsjöns södra strand.

Det är ju sjön i Wildwoods, står Hartwoodsjöns strand när man rider längst med, men hittills inte sett nån grotta. Nån som hittat den? Letat efter videos men inte hittat någon:(

Maleficum
2023-03-20 19:49
#25

#24: Den går inte heller att hitta just nu.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Mulka]
2024-01-02 18:23
#26

Moses fyr? ”Varje natt lyser fyren men ingen har sett fyrvaktaren på åratal”. På jorvikipedia hintades det om att den skulle ligga nära moorlandstranden eller vad det nu var, så full fart mot ”Dews fyr” eller vad man ska kalla den, man kan se den gården från ridlägret så jag red dit. Finns inte den heller eller är jag korkad?

Herveaux
2024-01-02 18:32
#27

#26: Moses fyr är fyren på Dews gård i Epona.
Ibland kan en del platser vara svårflörtade när det kommer till att registreras som upptäckta. Fyren kanske är en av dom.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Maleficum
2024-01-02 18:32
#28

Moses fyr är den som ligger vid Dews farm (i Epona) men det kan ju vara så att det blivit buggat efter att de gjorde om där och flyttade fyren (när ridläger ön kom). Den stod ju förut uppe på kullen (som nästan helt försvunnit nu).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

  • Redigerat 2024-01-02 18:51 av Maleficum
Herveaux
2024-01-02 18:33
#29

#28: Great minds think alike - vi postade samtidigt. 😄


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Mulka]
2024-01-02 18:39
#30

#27: hmmm, det står inte ens att jag är där?

[Mulka]
2024-01-02 18:40
#31

#30: men ska testa igen!

Maleficum
2024-01-02 18:51
#32

#29: Är ju inte första gången heller 😂

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Mulka]
2024-01-02 22:35
#33

Fortfarande trögflörtad fyr. /-:

Upp till toppen
Annons: