Star Stable

Vilken häst räknas som ponny

2018-05-03 17:29 #0 av: Marbi

Jag har köpt en Connemara och vad jag vet så är det en ponny men jag får inte tävla med den i loppet nere på stranden i Fort Pinta. Det står att jag måste ha en ponny för att göra det men det har jag ju. Vad är det för fel?

Anmäl
2018-05-03 17:58 #1 av: Herveaux

På Jorvik får den Jorvikiska ponnyn och Welshponnyn delta i ponnyloppet. 
Connemara ÄR en ponny men i spelet är den lika snabb som dom stora hästarna och får därför inte tävla i ponnyloppet.

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2018-05-04 08:45 #2 av: Marbi

Tråkigt att jag inte visste det innan jag köpte min Connemara.

Anmäl
2018-05-04 09:03 #3 av: Herveaux

Sorry, glömde ju helt bort Chincoteagueponnyn, den får också springa ponnyloppet. 

#2 Förstår dig. Jag ska maila Supporten och påpeka att det kanske vore bra att vara tydligare i Connemarans rasbeskrivning att den inte får delta i just ponnyloppet fast den är en ponny-ras. 

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2018-05-04 14:00 #4 av: Susanna_w

Jag hade den funderingen jag också när jag köpte min connemara (hade dock köpt den ändå då jag älskar den i spelet). Jag var osäker eftersom den räknas som en ponny men springer snabbare och tyckte lite saker var konstiga 1: Om den är snabbare men får delta i ponnyracet så ligger ju de som deltar och inte har connemara i underläge 2: Om den inte får delta så är det konstigt att det inte nämns någonstans samt att det är en ponny men får inte delta i PONNYracet. Jag skrev till sso efter jag provade att rida ponnyracet första gången. Har dock inte fått svar men dom får ju tusentals med mail så det är ju inget konstigt.  

Anmäl
2018-05-04 14:52 #5 av: Travis D

Jorvisk ponny, chincoteuge (stav) och welsh pony räknas som ponnyer

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.