Annons:
Etikettallmänt
Läst 722 ggr
Herveaux
5/17/18, 8:18 PM

IRL-vänner från SSO?

Har du hittat några trevliga filurer på Jorvik som du blivit vän med och träffat i verkligheten så att säga? 

Läst om (eller hörde jag det i en YouTube-video kanske…?) om en ridklubb som hade anordnat träffar för alla medlemmarna vilket blev  en riktig succé. 

Så roligt att man kan hitta riktigt fina vänner genom spelvärlden.🤗


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Sugar Mist
5/17/18, 8:45 PM
#1

Min allra bästa vän och andra halva träffade jag faktiskt via sso, så fruktansvärt random också :p 

Hon var ner(enda från Boden ner till lilla Göteborg) under min födelsedag förra året och vi planerar att träffas oftare, men det tar ju tiiiid att åka fram och tillbaka tyvärr. 

Men absolut den enda personen jag kan vara helt mig själv med utan att skämmas ett enda dugg och pratar nog mer med henne än med någon annan vän i närheten.

-

Vrilen
5/17/18, 8:50 PM
#2

Ja alla mina vänner är på nått sätt relaterade till sso.

Jag och två andra kompisar som bor i samma stad började spela sso o gick med i en klubb där vi hittade tre andra filurer. Vi har känt varandra sen 2014 ish o träffats väldigt många gånger även fast dom bor väldigt huller om buller i landet =)
Just nu pratar jag dock inte så mycket med dom men den enas storebror och hans kompis är just nu dom enda som står mig riktigt nära o som ja umgås med i nuläget =)

Paula "Pau" Lowball
5/18/18, 9:41 AM
#3

Tyvärr så har jag inte träffat en enda vän från sso i verkligheten men hoppas verkligen att jag får möjlighet snart 😃

Cornelia Isaksson
5/18/18, 11:22 AM
#4

Har tyvärr inga vänner i spelet dom jag hade håller kontakten i en vecka och hittar sen någon annan vilket är väldigt tråkigt

Magrat
5/18/18, 11:38 AM
#5

Har träffat flera medlemmar ur klubben (Night Guards) och känner mig extremt lyckligt lottad som fått så fina vänner via ett spel.

Tyvärr bor vi lite utspritt i landet och vi är alla lite dåliga på att hålla kontakten, men när vi väl träffas kan vi surra om allt och det blir aldrig någon obekväm tystnad. Det är riktigt kul hur man kan hitta vänner via gemensamma intressen =)

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

s8x2n6
5/18/18, 5:01 PM
#6

Har än inte träffat någon irl, men min nuvarande klubb består av världens finaste medlemmar. Vi pratar mycket på discord utanför spelet och funkar nästa som en stödgrupp för varandra när livet ger oss stötar. Sen snackar vi massa strunt och är flamsiga också, och våra event sitter jag och gråtskrattar på. Verkligen världens underbaraste gäng, som jag hoppas så innerligt att jag får träffa någon dag!

Annons:
Maleficum
5/18/18, 5:10 PM
#7

Är nog lite för osocial i mitt spelande för att skaffa mig vänner genom spelet.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Eyebulb
5/18/18, 11:20 PM
#8

Njae, Visserligen pratar vi i klubben med varandra utanför spelet också, och jag vet att de känner varandra irl och brukar ha en årlig träff (samt att jag vet att skaparen och f.d. klubbledaren bor i samma stad som mig) , men jag känner väl mig inte tillräckligt nära någon för att våga gå på den ;P Trots att jag tycker mycket om de i klubben så känner jag väl inte att jag riktigt klickat med någon än. 

Jag har dock träffat vänner från internet förr, bara inte just sso :)

Hoseok
5/21/18, 2:40 PM
#9

Har träffat flera människor från Starstable. Vi har haft totalt 2 IRL-träffar i min gamla klubb (En i Göteborg och en i Stockholm). Mina närmaste vänner idag är alla från SSO. Hängde med en av dem bara här om veckan, och en annan veckan innan det.

Upp till toppen
Annons: