Annons:
Etikettdinodalen
Läst 2093 ggr
denisehermansson
7/26/18, 1:35 PM

Hitta skelett i Dinodalen

Är det möjligt att hitta alla skelett i Dinodalen på en dag eller finns det bara ett visst antal delar att hitta per dag och så får man ge det en ny chans dagen efter? Tar en evighet för mig att hitta alla delar -.-


  • Redigerat 6/11/21, 11:14 AM av Herveaux
Annons:
Maleficum
7/26/18, 10:15 PM
#1

Tror man ska kunna hitta alla skelett på en dag, ibland har jag haft tur att hitta en hel del bitar.

Har dock märkt att om jag inte arkeologat på riktigt länge får jag betydlig mer saker i varje hög första gången jag hackar i dem.

Men tycker det är sjukt ojämnt hur man får delarna, att man får miljoner av vissa delar och nästan aldrig av andra.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

s8x2n6
7/27/18, 11:02 PM
#2

Tror inte man kan hitta hela skeletten på en dag. Annars skulle det inte tagit så lång tid för mig att hitta alla, då jag ofta sprang runt och tog alla stenar som gick att ta under en och samma dag. Tips är att söka på google efter en karta som visar var de olika skeletten går att hitta i Dino. Enda jag minns att det röd-rosa finns i frusna dimmornas dal, och det gröna finns i området runt hissen och hela vägen till Nics läger. 😊

Herveaux
7/28/18, 7:51 AM
#3

Jag tror inte heller man kan hitta alla kompletta skeletten på en gång, man kan säkert få ihop tex Litet skelett (det gröna) men troligen inte det mer svårflörtade röd-rosa Spektakulärt skelett. 

Skeletten har olika svårighetsgrad, därför hittar man ofta massor av ett men knappt något av ett annat. 
Från enklast till svårast:
Litet skelett - gräna
Mystiskt skelett - gula
Ovanligt sakelett - blåa
Spektakulärt skelett - röd-rosa

#2 Arkeologikarta för Dinodalen finns här på forumet
https://starstable.ifokus.se/articles/59d31eac8e0e7419af001e78-arkeologikarta-dinodalen?discussions-1

Ett tips innan man ger sig ut med hackan är att vara inloggad ett tag i spelet först, så att många stenar hinner spawna igång. 

Gah, var länge sen jag var i Dino och grävde, ska se om jag hinner göra det när jag kommer hem från jobbet. 😛


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: