Annons:
Etikettallmänt
Läst 889 ggr
Herveaux
2018-09-23 18:33

Vem vill du träffa på Jorvik?

Genom åren har vi på Jorvik fått träffa både stora namn inom hästvärlden som Reed Kessler och Tobbe Larsson, YouTubestjärnan Jojo Siwa och Dreamwork´s egen vildhäst Spirit. 

Vem skulle du vilja träffa på Jorvik? 
Det kan vara både en person (eller ett djur) som levde för länge sen, från vår moderna tid eller från böcker och filmer - låt fantasin flöda!
Vad skulle karaktären ha för uppdrag?
Ut på äventyr, sätta upp en show eller bygga upp något i ett (nytt) område?

Det finns inga dumma eller för knasiga idéer! Ös på bara!😂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Vrilen
2018-09-23 18:40
#1

Älskar ju galoppsporten så hade nog velat ha Secretariat i spelet. Med hans ankomst skulle man få rensa upp galoppbanan ( äntligen 😎 ) . Sen en daglig tävling skulle kanske vara att man får möta honom och andra kända galoppörer i en  tävling! Tänker typ Phar Lap, Seabiscuit, Ruffian, Barbaro, Eclipse o Man O'War😍

===

Herveaux
2018-09-24 09:57
#2

Jag och maken satt och bollade idéer om det här igår kväll och efter en liten nostalgitripp så kom vi fram till att ett besök av  Mulle - världens mesta häst från Min Häst vore lattjo. 

Kanske då en blixtvisit under första april så man får hitta på lite bus med honom. 
Sen känns det givet att det slutar med att Mulle får något smarrigt att äta. 😉


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

ThatPie
2018-09-24 15:38
#3

#2 jag vet att min häst hade något samarbete med sso när de var nya, så känns ju som något som faktiskt skulle kunna hända. Vet inte hur mycket samarbete de har haft sedan dess dock.

Maleficum
2018-09-25 20:56
#4

#2 Han kanske kan dyka upp när de nya fjordingarna kommer? Hans mamma är ju fjording så man kan ju ha ett uppdrag att försöka hitta hans mamma ;)

Skulle inte ha något emot om Mulle kom på besök och gjorde lite bus ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
2018-09-25 21:36
#5

#4 Aha! Det visste inte jag. Mina Mulle-kunskaper har helt klart stora luckor. 😞
Det vore ju perfekt ju! SSO-teamet - get on it! 🤓


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
2018-09-26 10:43
#6

#4 Prenumerera på Min Häst på den tiden man fick en plansch med Mulles familjeträd (men har tyvärr inte den kvar :( ). Men minns att hans mamma är en Fjording vid namn Smörblomma och har för mig hans pappa är en Mustang vid namn Åskmolnet?

Skulle verkligen bli kärt återseende att se Mulle i SSO! Såg alltid fram emot att börja läsa Mulle varje gång jag fick en ny tidning (och min pappa var väldigt kvick på att snappa upp tidningen och läsa så fort jag var färdig ;))

För övrig är jag ju själv rätt svag för kaniner (och då speciellt angorakaniner såklart ;P) så skulle gärna se att det kom nya kaniner (gärna olika raser som angora, holländsk kanin, Hotot, scheck av något slag, kanske någon av våra inhemska svenska raser?)  till spelet som kan följa med i väskan och som kan skutta med bredvid! Och där finns det ju lite mer eller mindre "kända" kaniner ute på sociala medier som kanske skulle kunna komma på besök?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Upp till toppen
Annons: