Annons:
Etiketthästar
Läst 948 ggr
Herveaux
2018-09-25 19:42

"Uppdaterar" ni era hästar?

När det kommer en ny version av en ras, byter ni då ut era hästar av den gamla modellen till den nya? Gör ni bara det om det kommer nya i "rätt" färg?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Vrilen
2018-09-25 19:50
#1

Nej köper dom som jag tycker är fina🙂

Maleficum
2018-09-25 20:44
#2

Nu är väl den enda "äldre" version av häst jag har Fjordingen och den kommer jag skaffa en "ny" av när de kommer (då fjording alltid varit en av mina favoritraser). Får se om det blir samma färg också eller nån annan färg.

Inte helt bestämt om jag ska "byta ut" den jag har helt (alltså välja en ny med samma färg och namn) eller skaffa en till bara och ha både den gamla och nya versionen (är inte så förtjust i gamla eftersom den ser så stel och overklig ut jämfört med övriga hästar i stallet).

Sen är väl jag inte någon direkt hästsamlare utan skaffar bara av de raser (och färger) jag verkligen vill ha (har inte ens ett fullt stall än :P).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

ThatPie
2018-09-25 23:04
#3

Gör liknande som #2. Kan köpa en av den nyare modellen ifall det är någon jag gillar/tycker att priset är skapligt. Men byter inte rent av ut en häst bara för att det kommer en ny modell av den. Jag må ogilla mina hästar av äldre modell, men de var en stor del av mitt tidiga spelande så då kommer stanna hos mig tills jag slutar spela.

Marbi
2018-09-26 09:14
#4

Jag har inte spelat så länge och har inte så många hästar än men jag köper dom hästar jag gillar och försöker variera i färg. Än så länge har jag ingen dubbel av samma ras men man vet aldrig hur det blir framöver. När ni skriver "byta ut" vad menar ni då? Vad händer med den häst man haft sen tidigare? Kan man sälja hästar man har i stallet om man skulle vilja det?

ThatPie
2018-09-26 09:40
#5

#4 Ja man kan sälja hästar man inte vill ha längre och det finns en del som säljer alla de inte använder/gillar längre. Vilket då ofta är de äldre modellerna när nya kommer. Så finns lite olika sätt att ”byta ut” en häst. Man kan sälja den gamla och ge den nya samma namn (om de har samma färg el in kan bero), sälja den gamla men ge den ta ett nytt namn eller behålla båda men ge den nya samma namn som den gamla. Så vad som ”händer” med den gamla beror lite på vad du själv vill göra med den. Hoppas detta förklarar något, för har ingen aning om hur bra formulerat det är :P

Marbi
2018-09-26 12:16
#6

Då är min fråga hur man går till väga för att sälja en häst man ångrar att man köpte och inte vill ha kvar? :)

Annons:
ThatPie
2018-09-26 14:55
#7

#6 Man klickar på namnskylten och dubbel klickar sedan på hästen (I rutan till vänster) man vill sälja. Då kommer en ruta upp till höger mer info + stats samt en knapp för ”sälj häst”. Dock får du väldigt lite js när du säljer en häst, så det är som att kasta sina sc i sjön. Är en av anledningarna till att jag inte säljer mina, man kan lika väl bara lämna dem i hagen och inte använda dem. Vem vet om man kommer behöva dem till något i framtiden.

Herveaux
2018-09-26 15:22
#8

#6 För att sälja en häst så går du in i ditt stall, gå fram till den häst du vill sälja (hästen måste stå i stallet och kan inte vara ute på vift i Hagen). klicka på hästens namn som du ser ovanför hästens huvud. En grön ruta öppnas och i rutans nedre kant ser du en knapp där det står "Sälj denna häst!". 
Du får 2000 Jorvik Shillings för en såld häst, man får alltså inte tillbaka de Star Coins man köpte hästen för. 
Innan du säljer en häst - kom ihåg att ta av den all utrustning då även den följer med när du säljer en häst. (Jag råkade sälja med ett par dyra hästskor en gång…😟)

Sorry, #7 missade att du redan svarat på frågan! 🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Marbi
2018-09-26 16:37
#9

Tack så mycket bägge två för bra information. Jag får se hur jag gör, kanske jag skickar ut den i hagen. Jag blir bara så irriterad varje gång jag ser den och den påminner mig om att jag var dum som köpte den.

Herveaux
2018-09-26 16:39
#10

#9 Jag tycker du ska låta den gå och skrota i hagen, kanske känner du annorlunda i framtiden! 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: