Annons:
Etikettallmänt
Läst 899 ggr
Herveaux
2018-11-04 10:00

Ordning och reda eller kaos?

Har du ordning och reda i ditt stall och i din garderob eller är det totalt kaos?
Kanske du är som jag och har ordning på hästarna medans garderoben ser ut som ett bombnedslag…😞


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
s8x2n6
2018-11-04 10:28
#1

Jag tycker mig ha ordning i garderoben, men så står jag där och letar efter ett specifikt plagg i åååår… 😝 tog iaf tag i ordnandet av kläderna häromdagen, men utrustningen… nä, jag är nästan rädd för att kolla hur dålig ordning det blivit på dem 🙈

Alvirpo
2018-11-04 10:58
#2

Brukade ha fullständigt kaos, men för något år sen så tog jag tag och storstädade hela garderoben! Vet inte hur många timmar jag satt, men nu är då allting sorterat. Tröjor, byxor, handskar, huvudbonader osv har varsin flik, och sen har jag några flikar med färdiga outfits. Och likadant för hästens utrustning, några flikar med färdiga outfits och resterande utrustning är sorterade på varsina flikar! Även "inom" en flik är det sorterat. Exempelvis alla tröjor är sorterade, linnen på en rad, tshirts på en annan  och så vidare. Kläder med samma ikon är på samma rad enkelt förklarat. Så är det just ett dressyrschabrak jag letar efter är det bara att gå in på schabrakens flik och kolla igenom raden med just dressyrschabrak! 😃 

Otroligt härligt att jag tog tag i det efter sisådär 5-6 års samlande och faktiskt har ordning och reda! Glömde även säga att olika  "högtidskläder" från ex. juluppdrag, påsk, halloween osv även har egna flikar, så när det väl är dags att fira jul är allt på ett och samma ställe! 👍

[Bäckahäst]
2018-11-04 11:59
#3

Mina hästar brukar stå i stallgången, förutom de enstaka gånger jag får nog av det och trycker 'sortera'. Några bestämda platser har de hittills inte haft och namnskyltarna har jag struntat i, men med nya stallsorteringsfunktionen kanske jag kan få ordning på det.

Mina kläder och utrustning har jag ordning och reda på, tack och lov 😉Det enda som skulle behövas är en sortering efter färg och mönster.

Herveaux
2018-11-15 16:36
#4

Sådärja. Nu jäklar är det ordning även i Garderoben. Så skönt. 
Skulle behöva göra ett ryck här hemma i lägenheten också, men det får vänta.
En sak i taget. 😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Marbi
2018-11-15 20:05
#5

Jag har ordning i stallet. Det fungerar ju jättebra numera men jag höll på att bli galen tidigare. Garderoben är det lite si och så med. Jag har inte jättemycket saker och kläder än men försöker sortera så att sånt jag fått genom uppdrag hittills är på flik 2 (då det är mer en ett plagg eller utrustning) men jag har många tröjor och linnen som man fått som jag inte ens minns varför. :) Jag har sålt lite tidigare men numera sparar jag allt.

[HästTokigTjej]
2018-11-15 20:36
#6

Ääälskar att sortera saker och organisera, dock så verkar mitt egna sovrum vara ett undantag XD Men garderoben i sso är det ordning på. Har egna flikar för olika klädesplagg, och har sedan fixat egna rader utefter färg, som i sin tur är sorterade efter hur mycket jag använder plaggen. Hästarna har jag dock aldrig lyckats ha speciellt bra ordning på, har bara ställt in den jag ridit på i en tom box och tagit ut nästa. Men med den nya sorterings funktionen så har det blivit bättre, och jag blir verkligen så glad när allt är i sin ordning när jag kommer in i stallet.

Annons:
molam
2018-11-16 08:49
#7

HÄstarna står alltid i spiltorna och Garderoben är i hyfsad ordning! men har inte så mycket i garderoben ännu och endast 2 hästar xDD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: