Annons:
Etikettallmänt
Läst 531 ggr
molam
10/31/18, 9:45 PM

Lite tips och info, personliga åsikter =)

Billiga men bra saker, var finner man det?
Hur kan jag få tag på en Ponny billigast?
När skaffade ni er häst/ponny nummer 2?
Har ni nått särskillt tema? väljer ni då "temat" framför skills?
Klubbar, var är det bra för? är det nån särskilld man ska försöka gå med i?
Får man nån gång en häst eller ponny efter ett uppdrag? (många av er är på typ 20 och har typ 20 hästar med xD)

Kommer säkert mer snart, och så ställer jaqg äöven dom frågorna här ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Herveaux
10/31/18, 9:57 PM
#1

**Billiga men bra saker, var finner man det? 
**Det finns en sida som heter Star Stable Database, där kan du bläddra bland allt ifrån kläder och utrustning till hästar och frisyrer. 
Supersmidigt sätt att få en bra överblick på vad saker har för stats och vart sakerna finns att köpa. 
http://starstable.bplaced.net/db/se/index.html

Hur kan jag få tag på en Ponny billigast?
Hos Ferdinands Hästmarknad finns det två st Jorvikiska ponnyer som kostar 350 Star Coins, det är dom billigaste ponnyerna. 

När skaffade ni er häst/ponny nummer 2?
Oj, ingen aning. Strax efter att jag blivit Star Rider tro jag det var. 🤐

Har ni nått särskillt tema? väljer ni då "temat" framför skills?
Näe, jag har inget speciellt tema jag följer när det gäller kläder och utrustning.
Jag väljer det som har bra stats och som jag tycker är snyggt. 

Klubbar, var är det bra för? är det nån särskilld man ska försöka gå med i?
En ridklubb kan vara superskoj att vara med i om man hittar en som man trivs i. 
Det finns massor av olika klubbar, många skriver i chatten att dom letar klubb och brukar snabbt få svar eller inbjudningar till en klubb som vill ha fler medlemmar. 

Jag tycker inte man ska vilja vara med i en speciell klubb bara för att den är "känd" utan hitta ett gäng som man trivs med och har roligt tillsammans med. 

Får man nån gång en häst eller ponny efter ett uppdrag
Nope, hästar och ponnyer får man alltid köpa för Star Coins.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
10/31/18, 10:02 PM
#2

Billigaste ponnysarna är Jorviks ponnyerna på ponny pråmen i Fort Pinta :) (finns en i Appen också, en fördel med app hästarna är att de är level 10 redan när man överför dem till spelet).

Saker har jag dålig koll på men allt eftersom så får man rätt bra saker som belöningar genom uppdrag. Annars brukar jag kika runt efter saker på denna sida http://starstable.bplaced.net/db/se/clothes.html

Jag var ganska snabb med att skaffa häst nummer två, ena mustangen från Appen för jag blev för kär i den för att kunna låta bli (även om jag först tänkt mig en arab men äger fortfarande ingen arab :P) Ponny dröjde ända tills jag kunde köpa en Welsh utav Eremiten. (Börja spela 1/3 2017 och köpte mustangen 17/3 2017 så fort jag hade råd)

Brukar välja skills först men helst med tema :P Så kollar först på de "bästa" sakerna och ser vad jag gillar och sen försöker jag få ihop ett set av det, ofta finns det ju dessutom set som passar ihop redan.

Klubbar är lite beroende på, själv är jag med i en väldigt inaktiv klubb just nu så det ända som händer med det är att jag slipper miljoner klubbinbjudningar hela tiden :P Annars är det väl mest för gemenskap och riktigt hardcore klubbar har ju event och grejer man ska vara med på visst antal gånger i veckan och liknande så att vara med i klubb och vilken typ av klubb beror ju på vad man vill ha ut av spelandet.

Hästar får man bara genom att köpa för starcoins, dock så kräver vissa raser rykten eller att man är en viss level för att man ska få köpa dem.

Hade också en tråd med massa nybörjarfunderingar och frågor när jag börja spela :D Nästan så jag funderar på att liva upp den bara för att se vart jag är nu (och vad för hästar jag har numera).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

ThatPie
10/31/18, 10:37 PM
#3

Flesta frågorna har du fått svar på, men kände att jag kunde ge lite mer förklaring eller bara utveckla på en del :) Jag skaffade min andra häst så fort funktionen att ha fler hästar kom. När det kommer till ett tema (på kläder och utrustning) så kör jag på blått, vitt, svart och brunt med mer ”realistiska” stilar. Sedan har jag en specifikt utvald och stylad tävlings outfit. Hästar och husdjur? Inget tema alls, kör bara på vad jag gillar. Dock heter alla hästarna wild-någonting. När man spelat ett tag och uppdragen tagit slut och man tröttnat på att bara levla och göra dagliga är klubbar ett jätte bra sätt att hålla spelet intressant! Man träffar på människor man aldrig annars skulle ha pratat och umgåtts med. Jag tycker inte heller, som andra nämnt, att man ska försöka gå med i en klubb bara för att den är känd. Så mitt förslag är att antingen leta på IG (är då jag hittade min nuvarande klubb), genom att se vilka klubbar andra på din server är med i för att sedan läsa en del om klubben på deras hemsida. Annars är bästa att antingen själv skicka ut ”söker klubb” eller svara till någon som söker nya medlemmar i globala :) kan ta ett tag innan man hittar en klubb som passar just dig och var inte rädd att lämna om det är något med klubben du starkt ogillar (varesig det är ett system eller en person). Såklart ska man inte hoppa runt hur som helst, utan ge gärna klubben en chans ^-^

molam
10/31/18, 11:24 PM
#4

Tack för alla svar till nummer 3 ska jag säga att jo, mina kommer troligtvis heta nått med ------madness då jag redan har Luckymadness, så kommer nog satsa på typ Happymadness, Crazymadness, Lovelymadness etc

Fler frågor som sagt xD

MAn hittar stjärnor lite där och här, vad är dom bra för? plockar dom jag hittar men alltså ändå xD
Tips på hur man kommer in i galopp snabbare?
Hur prickar man hoppen bra? xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
10/31/18, 11:28 PM
#5

Ännu en fråga, hur gör man på bästa sätt på "slalomtävlingarna" typ springpole (heter det så?), butterfly rodeo ol =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Herveaux
11/1/18, 8:07 AM
#6

#4 Guldstjärnorna är mest ett roligt tidsfördriv, här kan du läsa mer:
https://starstable.ifokus.se/articles/58131e07ce12c463af0054e8-guldstjarnor?articles-3

Din häst kommer bli snabbare när den kommer upp i level. Du levlar upp din häst genom att göra dom dagliga tävlingarna. 
Bättre utrustning till hästen och kläder till karaktären hjälper också till. 
Här kan du läsa mer om stats:
https://starstable.ifokus.se/articles/58721fd3ce12c4071400063a-stats-kladbonus-utrustningsbonus-och-rasbonus?articles-1

Att bli bra på att tajma in hoppen är mest att träna, träna, träna.
Jag var en katastrof i början, tror jag har kraschat in i det mesta som går i spelet vid det här laget. 😃

#5 Innan hästen är så snabb eller lättsvängd så tycker jag det är enklast att ta ut svängarna ordentligt så att man hinner få hästen på rätt kurs till nästa sväng. 
…och att försöka att inte ha gasen i botten.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Marbi
11/1/18, 9:42 AM
#7

Ser att du fått svar på dina frågor men tänkte ändå svara lite utifrån hur jag tänker.

När det gäller utrustning och kläder så vill jag helst ha de som har bäst stats för att hästen ska bli snabb och jag själv mer skicklig och så vill jag förstås att dom ska vara i en stil som jag gillar. :)  Utöver det har jag en klubb outfit som jag har på event med klubben.

Som Herveaux skriver så är det bara träning som gäller om man vill bli bra på något. Jag tycker att mina hästar är lite olika i hur dom reagerar, hur fort dom galopperar, hur bra dom hoppar och så vidare, antagligen för att det är olika raser och ska spegla hur det är i verkligheten.

När det gäller klubb så testade jag olika klubbar i början men tyckte inte att dom passade mig och bestämde mig för att vara klubblös. Det resulterade i att jag måste tacka nej till en massa förfrågningar om jag ville bli medlem och det blev väldigt tröttsamt. Jag började fundera på att starta en klubb bara för mig själv för att slippa undan alla frågor och precis då träffade jag en tjej som sökte äldre (18+) medlemmar till sin klubb och jag tackade ja. Dom är lagom aktiva och det är inget tvång att man alltid måste vara med på olika saker vilket passar mig perfekt. Du kan pröva dig fram tills du hittar en klubb som passar dig om du känner att du vill vara med i en.

Upp till toppen
Annons: