Annons:
Etiketthjälp
Läst 708 ggr
Suns Hoppkaniner
2018-11-09 09:42

Tappat intresset

Hej! Det känns som jag har börjat tappat intresset för Star Stable. När jag ska logga in så hittar jag gärna på något annat och när jag väl är inne har jag inget att göra så jag är max bara inne en kvart. Vill verkligen inte slutat spela då jag gillar spelet, har liksom spelat sen 2012.

Har ni något tips hur man får upp intresset när man gått in en svacka? Vill inte ta en paus :)

VH

Annons:
Herveaux
2018-11-09 09:55
#1

Känner med dig! Jag hade en liten svacka tidigare i år. 

Mig hjälpte det att liksom släppa "pressen" på spelet, såg till att hästarna mådde bra men annars var jag bara in och spelade igenom veckans uppdatering (när det kom nya uppdrag eller event).
När jag fick lite andrum från det hela så kom gnistan snabbt tillbaka och jag känner mig fortfarande alldeles nykär i spelet igen. 
Spec. nu med Halloween som är min absoluta favorithögtid och med all utveckling spelet gör just nu. 

Här finns en lista med saker man kan hitta på när motivationen tryter:
https://starstable.ifokus.se/articles/59a7d158ce12c43bec001b9f-trakigt-pa-jorvik?discussions-1


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Travis D
2018-11-09 10:25
#2

Jag har spelat sedan star stable var va 4 månader och jag håller med dig när man spelat så länge vill man inte sluta! Jag har tagit små pauser och det har gjort att när man kommer in ät allting nytt och man blir jätte exalterad över allt som hänt och då brukar jag spela varje dag i sträck i typ 1 år hahah

ThatPie
2018-11-09 12:03
#3

Jag började spela samma höst som sso släpptes, men tog en paus mellan 2013-2017. Ibland kan man behöva en paus för att få upp ginsten något, men annars är #1 förslag om att ta bort ”pressen” och ”måstena” ett bra sätt att få tillbaka gnistan :)

Maleficum
2018-11-10 19:41
#4

Inge fel att ta lite paus :) Själv hade jag en paus på så sätt att jag enbart logga in på onsdagar efter uppdatering och gjorde dem nya uppdrag och sånt som kommit och resten av veckan spela jag inte alls om jag inte fick ett sug för det.

Nu har jag varit inloggad dagligen igen men främst för att levla en av mina nya hästar (färdig nu) och funderar på att börja "beta av" de olika "prestigesakerna" (minns inte vad det heter) man har i sin "bok" (förut leta jag stjärnor men har alla nu), har precis börjat med fisket (att fiska upp 10 av alla fisksorter) kommer ju ta 2 veckors dagligt fiske (minst om jag orkar fiska både i Moorland och Fiskebyn samtidigt).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Eyebulb
2018-11-16 18:20
#5

Tja, jag hade ju ett uppehåll mellan 2012 och 2016 där jag inte spelade alls :P Så jag dömer inte. För mig hjälper det att vara med i en klubb. Att ha event ihop eller bara sitta på discord och levla tillsammans gör att man får mer motivation till att spela, känner jag själv.  Prestationerna som kom var också motivation för mig då det gav mig något att göra. Hoppas personligen att de fyller på den listan snart då jag bara har två fiskeuppdrag kvar ;P 

Annars har jag även instagram och tumblr att upprätthålla som ger mig motivation till att t.ex. logga in och fota mina hästar och liknande.  I och med fotoläget har det blivit mycket roligare!

Upp till toppen
Annons: