Star Stable Online

Vilka funktioner saknar ni i SSO?

2018-11-18 17:42 #0 av: Herveaux

Vi har haft ett par såna här trådar på forumet tidigare men nu var det ett tag sen och nu är vi dessutom ett ännu större gäng med olika önskemål!

Vad saknar du för funktioner i SSO?
Finns inget rätt eller fel, för stort eller för smått. Ös på med idéer!

// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster, Guldhamster och Hundar
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2018-11-18 18:39 #1 av: Maleficum

Saknar fortfarande att man inte ska behöva göra om uppdragen om man råkar bli utloggad utan att den kommer ihåg vart man är i dem när man loggar in igen!

Sen önskar jag att man skulle kunna fiska utan att behöva ha uppdrag för det (och då på alla fiskebara ställen) och att man kanske även då fiskar upp annat än fisk (både användbara saker och "skrot" som man kan sälja för några JS).

Hemsida
Deviantart, foton, teckningar och målningar
Instagram

Anmäl
2018-11-18 18:58 #2 av: silverfiisk

Jag vill kunna provrida hästar innan jag bestämmer om jag ska köpa eller inte.

Anmäl
2018-11-18 19:29 #3 av: Herveaux

Jag önskar att man kunde samla på sig fler än 10 000 Jorvik Shillings. 

Jag hoppas att ryggsäcken görs om så att den har olika flikar, tänk lite som garderoben. Så att man t ex kan ha med sig ett lass arkeologi-fynd utan att proppa igen hela ryggan. 

För att spinna vidare på #1 förslag om att kunna fiska när man vill vore det smidigt att ha en "fryslåda" i ryggsäcken så man kan fiska järnet när andan faller på och sen lasta av till de olika fiskarna när man svänger förbi. 
(Jag läste först idén om "fryslådan" på Esme Silverforce blogg, så cred till henne!)

Håller tummarna för att man ska kunna göra sitt hemstall mer personligt, t ex måla om väggarna och köpa saker (inredning/pynt) för StarCoins. 

I hemstallet hoppas jag på en tavla eller liknande där man kan se sina medaljer man lyckats ta i Championaten. 

// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster, Guldhamster och Hundar
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2018-11-18 19:39 #4 av: Maleficum

#3 Angående ryggsäcksfrågan skulle man ju kunna ha iden som finns i tex WOW där man kan ha flera olika säckar (i olika storlekar), kanske helt enkelt att man kan ha en till sadelväska på hästen där man då kan ha mer saker i :)

Hemsida
Instagram

Anmäl
2018-11-19 13:54 #5 av: Morötterna

Jag saknar att kunna rida andras hästar, typ att man skickar en förfrågan om man får ”byta” häst. Och att man skulle kunna ge bort hästar och kläder alternativt att man kan välja hur mycket man ska sälja den för till kompisar.

Anmäl
2018-11-21 13:52 #6 av: Maleficum

Nu när jag suttit och spelat lite på min andra karaktär så kom jag på en sak jag skulle vilja ha och det är att kunna markera nån eller några av dem man försöker öka rykten med så man får upp små staplar direkt på skärmen så det är enkelt att se hur mycket mer rykte man behöver. Speciellt när man har många med olika rykten tycker jag det är jobbigt att sitta och leta i listan hela tiden efter dem.

Hemsida
Instagram

Anmäl