Annons:
Etiketttankar-och-ideer
Läst 954 ggr
Herveaux
11/18/18, 5:42 PM

Vilka funktioner saknar ni i SSO?

Vi har haft ett par såna här trådar på forumet tidigare men nu var det ett tag sen och nu är vi dessutom ett ännu större gäng med olika önskemål!

Vad saknar du för funktioner i SSO?
Finns inget rätt eller fel, för stort eller för smått. Ös på med idéer!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

  • Redigerat 6/11/21, 10:14 AM av Herveaux
Annons:
Maleficum
11/18/18, 6:39 PM
#1

Saknar fortfarande att man inte ska behöva göra om uppdragen om man råkar bli utloggad utan att den kommer ihåg vart man är i dem när man loggar in igen!

Sen önskar jag att man skulle kunna fiska utan att behöva ha uppdrag för det (och då på alla fiskebara ställen) och att man kanske även då fiskar upp annat än fisk (både användbara saker och "skrot" som man kan sälja för några JS).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

silverfiisk
11/18/18, 6:58 PM
#2

Jag vill kunna provrida hästar innan jag bestämmer om jag ska köpa eller inte.

Herveaux
11/18/18, 7:29 PM
#3

Jag önskar att man kunde samla på sig fler än 10 000 Jorvik Shillings. 

Jag hoppas att ryggsäcken görs om så att den har olika flikar, tänk lite som garderoben. Så att man t ex kan ha med sig ett lass arkeologi-fynd utan att proppa igen hela ryggan. 

För att spinna vidare på #1 förslag om att kunna fiska när man vill vore det smidigt att ha en "fryslåda" i ryggsäcken så man kan fiska järnet när andan faller på och sen lasta av till de olika fiskarna när man svänger förbi. 
(Jag läste först idén om "fryslådan" på Esme Silverforce blogg, så cred till henne!)

Håller tummarna för att man ska kunna göra sitt hemstall mer personligt, t ex måla om väggarna och köpa saker (inredning/pynt) för StarCoins. 

I hemstallet hoppas jag på en tavla eller liknande där man kan se sina Medaljer man lyckats ta i Championaten.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
11/18/18, 7:39 PM
#4

#3 Angående ryggsäcksfrågan skulle man ju kunna ha iden som finns i tex WOW där man kan ha flera olika säckar (i olika storlekar), kanske helt enkelt att man kan ha en till sadelväska på hästen där man då kan ha mer saker i :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Morötterna
11/19/18, 1:54 PM
#5

Jag saknar att kunna rida andras hästar, typ att man skickar en förfrågan om man får ”byta” häst. Och att man skulle kunna ge bort hästar och kläder alternativt att man kan välja hur mycket man ska sälja den för till kompisar.

Maleficum
11/21/18, 1:52 PM
#6

Nu när jag suttit och spelat lite på min andra karaktär så kom jag på en sak jag skulle vilja ha och det är att kunna markera nån eller några av dem man försöker öka rykten med så man får upp små staplar direkt på skärmen så det är enkelt att se hur mycket mer rykte man behöver. Speciellt när man har många med olika rykten tycker jag det är jobbigt att sitta och leta i listan hela tiden efter dem.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Herveaux
11/17/20, 4:25 PM
#7

I skrivande stund har vi 32 olika hållplatser att välja på när vi ska åka transport. Jag önskar att man skulle kunna markera sina favoriter som man använder ofta eller att listan själv rangordnade hållplatserna efter hur ofta man använder dem eller att vi får ett litet skrivfält där man kan knappa in den hållplats man söker. Oh ja, jag kan vara lat, riktigt lat. 😄


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

s8x2n6
11/19/20, 4:31 PM
#8

Tycker alla era idéer låter spännande! 😁

Jag skulle önska mig en bättre garderob, precis som vi länge bett om (och utvecklarna länge sagt att de ska göra). Och med det gärna ett lättare sätt att flytta saker mellan garderoben och ryggsäcken, t.ex. via kortkommandon eller genom att kunna markera flera saker åt gången, iställer för att behöva dra varja objekt för sig.

Tänk om man också kunde spara sina favoritoutfits! Skulle göra livet så mycket lättare.

Lite på samma spår som #5, så skulle det vara coolt om man kunde låna ut sin häst till någon annan, t.ex. för levling. Ägaren av hästen kan närsom ta tillbaka sin häst, givetvis, förutom då när lånaren rider på den. Och som #2 säger; provridning innan köp!

Det skulle också va kul om man kunde ställa in kön och/eller ålder på sina hästar. Bara mer som en kul grej, och givetvis så att man kan ändra också om man ångrar sig/byter namn t.ex.

Herveaux
11/19/20, 4:36 PM
#9

#8: Oh ja, Garderoben behöver kärlek, stackar'n. 🤗

Låna ut häst vore kul, men att inte kunna ta tillbaka den om lånaren rider på den kan ju leda till rena gisslandramat. 😥
Det skulle kunna funka så att när hästägaren tar tillbaka sin häst så får lånaren välja att bli bli stående där den är just när hästägaren tar tillbaka den, där lånaren först hoppade upp på hästen, eller helt enkelt till sitt eget hemstall.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
11/19/20, 4:48 PM
#10

Det var något jag satt och tänkte på idag när jag spelade att detta skulle jag vilja ha/ändra på men nu har jag såklart glömt bort vad det var :P

#8 Håller med om garderoben, kunna flytta fler saker samtidigt samt kunna flytta direkt mellan flikar istället för att behöva dra varenda pryl till ryggsäcken först. Vill också ha att man skulle kunna spara vissa outfits så man kan snabbyta både på sig själv och på hästen (kanske så man kunde ha två extra utöver det man för stunden har på sig).

Även något snabbkommando eller liknande när man ska sälja många olika saker på en gång (som allt skräp man samlat på sig när man arkeologat) istället för att behöva dra varenda pryl till säljknappen och trycka ja för varje sak, jag som är en liten hoarder när jag spelar får ofta mycket att sälja på en gång och det blir rätt segt speciellt när man måste springa in i stallet och hämta prylar i garderoben eftersom man inte får plats med det i ryggsäcken (var så bekvämt under halloween när förvarings pumpan stod precis bredvid ett säljstånd).

Och som tidigare sagts möjlighet att samla på sig mer JS (även om man kanske var tvungen att förvara dem i garderoben eller på "banken" eller liknande och inte kunde ha allt i väskan på en gång, aldrig riktigt förstått varför det ska vara en sån snål gräns)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Karamello30
11/19/20, 7:30 PM
#11

Som jag har nämnt någon gång innan på forumet - jag saknar juluppdragen! Framförallt att besöka tomten i Jarlaheim. Vinterbyn med dess uppdrag är inget som faller mig i smaken och jag längtar tills den dagen då Vinterbyn är ett minne blott.

Även gränsen för JS och SC kan gott ändras. Jag anser att 20000 JS/SC är en rimlig gräns så man kan gå på shoppingrunda.

Ja, det är jag på bilden.

Herveaux
11/19/20, 7:36 PM
#12

#11: Åh, jag saknar verkligen att få fara runt och julpynta i stallen/Silvergladebyn. Det var otroligt mysigt! 😊


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
11/19/20, 8:23 PM
#13

#11 #12 Jag började spela efter sista julen på Jorvik så missade helt den delen (men det kanske bara är bra för då har man ju inget att sakna).

Själv är jag inte speciellt road av julen så för min del är det rätt skönt att det befinner sig på sitt egna ställe där man kan åka ifrån när man gjort sitt ;)

Har Star coins också en övre gräns på hur mycket man kan ha? Alltid fått för mig att det var obegränsat (tycker mig ha sett videos med personer som haft massor av SC).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Herveaux
11/19/20, 8:37 PM
#14

Star Coins har ingen övre gräns, det fick jag bekräftat av Supporten.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Karamello30
11/19/20, 9:40 PM
#15

#14: Vad konstigt! Jag kunde bara ha 9999 SC efter ett tag som inaktiv. Blev sen aktiv och längtade efter att ha mer SC, men det gick inte.

Ja, det är jag på bilden.

Herveaux
11/19/20, 9:43 PM
#16

#15: Vad skumt! Minns du när det var du stötte på SC-gränsen?
Jag minns inte exakt när det var jag frågade Supporten, tror det var någon gång under 2017 eller 2018 så det kanske har ändrats efter det. 🤐


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
11/19/20, 11:32 PM
#17

#15 #16 Har som sagt sett videos (färska videos) med folk som haft massor av SC. Tex människan i denna video har 12769 SC i början av videon.

Hitta också svar på hjälpsidan där det står att det inte finns någon gräns för SC.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Mitchika
11/19/20, 11:48 PM
#18

#17: Jag har själv haft runt 12 000 Star Coins vid ett tillfälle, så det går definitivt att ha. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
11/19/20, 11:52 PM
#19

När det gäller funktioner jag saknar så vill jag kunna vissla på min häst så att den kommer springande till mig.

Det är något som stör mig rejält när jag måste sitta av från min häst för att göra olika delar i uppdrag. Speciellt dom som tar mig "långt" ifrån min häst, för Caroline (min spelkaraktär) är precis lika lat som jag är. Det vore jättehärligt och bekvämt att kunna vissla eller kalla på sin häst när man är en bra bit ifrån den.

Fast jag är fortfarande ny i spelet och har inte kommit jättelångt i handlingen, så den funktionen kanske finns?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Maleficum
11/20/20, 12:01 AM
#20

#19: Finns tyvärr inte men hade också gärna haft det. Jag är sån som sitter upp och flyttar min häst mellan alla saker man ska göra just för att inte råka springa för långt ifrån den (numera kan man ju iaf se på kartan vart man lämnat den det kunde man ju inte förut så då gick det verkligen att tappa bort hästen) men det är rätt jobbigt att behöva sitta upp och av hela tiden (och varit för snål för att lära mig leda hästen).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
11/20/20, 12:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Juste! Kom på en sak jag skulle tycka var skoj och det är att kunna ha ryggsäck (eller annat skoj) på ryggen (som rangersarna har). Sen kanske alternativ att kunna ha mantel och liknande (för dem som vill rollspela och klä ut sig och sånt).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Mitchika
11/20/20, 12:15 AM
#22

#20: Jo, jag känner samma sak. Det gör mig extremt omotiverad att sitta av från hästen över huvud taget och göra andra saker. Det vore väldigt trevligt och smidigt att kunna vissla till sig skrället. :D

#21 Åh, det vore jättesnyggt! Jag är ju en sån som gillar att rollspela och jag hade verkligen velat ha en ryggsäck inför besöket i Wildwoods. Det hade känts extra kul att leva sig in i det på det sättet. Jag älskar förövrigt mantlar och det vore så läckert att kunna ha det. Längre mantlar kanske blir lite klurigt att lösa när man sitter upp på hästen, dock..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Marbi
11/20/20, 8:45 AM
#23

När det gäller att sitta av hästen för att göra uppdrag så har dom i alla fall ändrat en hel del på det i Dinodalen. Förut var man tvungen att kliva för att fota, lägga upp kartan på en sten och ta fram teleskopet. Det är toppen när man slipper och det finns säkert fler uppgifter man skulle kunna sitta kvar på hästen och utföra.

Maleficum
11/20/20, 10:17 AM
#24

#23: Blev så glad när jag upptäckte den förändringen!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Mitchika
11/20/20, 1:32 PM
#25

#23: Behövde man kliva av förr? Åh herregud.. :O

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Karamello30
11/20/20, 3:35 PM
#26

#16: Jag stötte på problemen i maj 2020, eftersom jag då köpte en ny dator att spela SSO på. Borde kanske ha skrivit till supporten, men då trodde jag det berodde på att det fanns en gräns för SC. Aja, får göra det nästa gång jag är inaktiv en längre period :(

Ja, det är jag på bilden.

Maleficum
11/30/20, 5:48 PM
#27

Skulle vilja ha någon form av markering på Generation 3 hästarna direkt i spelet (lite som att man ser om en häst är köldtålig) speciellt nu med tanke på att det finns utrustning som inte funkar på de äldre generationerna.

Som det är nu måste man ju söka utanför spelet för att veta vilken generation hästen tillhör, inte lätt speciellt för nya spelare.

Är ju lätt att se skillnad på generation 1 hästarna men speciellt mellan generation 2 och 3 kan det ju ibland vara svårare att se med blotta ögat om man inte varit med vid generationsskiftena.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Herveaux
11/30/20, 6:14 PM
#28

#27: Där sa du nåt! 👍 Skulle man ju kunna lägga till på hästens informationsblad som dyker upp när man klickar på en intressant häst som finns att köpa.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
11/30/20, 6:27 PM
#29

#28: Precis min tanke :) Skulle vara det enklaste sättet att se på om de inte flytta alla icke generation 3 hästar till hästmarknaden såklart. Men skulle hellre se en markering på infobladet. Även efter man köpt hästen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

s8x2n6
12/2/20, 4:07 AM
#30

Ett till tanke jag alltid får, är hur ridklubbarna skulle verkligen behöva en uppdatering! För att vara ett så socialt spel som det är, är det lite knackligt det där hur klubbarna funkar. Idéer för bättre klubbar är:

-att klubbägaren ska kunna ställa in vem i klubben kan göra vad. I vår klubb t.ex. är klubbägaren mycket inaktiv i perioder, och då är det vi ledare som drar i det mesta. Det är otroligt jobbigt att vi inte kan ändra medlemsroller eller i schemat! Inte heller kan vi bjuda in folk eller kicka från klubben. Det har klubbägaren många gånger varit missnöjd över, för alltid när nåt ska ändras, så måste hen in och fixa det.
-mer strukturerat hur man kan skriva in event i schemat. En scrollista med klockslag och platser skulle t.ex. vara kul, varför inte en med medlemmar också. Så kan man lätt skriva in när och var något händer och vem som håller.
-att man själv får välja vilken rank det är på rollerna. Varför ska "elev" vara högre rank än "medlem", och därmed komma först i medlemslistan? Skulle vara kul att själv få välja det!
-fler roller, om vi ändå håller på.
-en anslagstavla i spelet där klubbar kan lägga in annonser om sin klubb med väsentlig information (kriterier t.ex.). Kanske med en knapp där man kan breva till ägare/ledare direkt. En knapp för att skriva ansökan åtminstone. Och sen en tavla för alla som letar klubb. Och sen gärna ett sätt att filtrera bland allt… tänker att hålet i väggen bakom klubbstormästaren i silvergladebyn skulle vara ett ypperligt ställe för anslagstavla för klubbar, den har ju redan massa sådant! 😉

Upp till toppen
Annons: