Annons:
Etikettridklubbar
Läst 534 ggr
[Ssoklubb]
2018-12-31 17:01

Kritik önskas på klubbhemsida

Ni får gärna ge kritik.  Hemsidan är inte klar än.

https://silversongwerewolves.weebly.com/

  • Redigerat 2021-06-11 09:01 av Herveaux
Annons:
Marbi
2018-12-31 20:38
#1

Snygg sida.

[Ssoklubb]
2018-12-31 21:00
#2

Tack Marbi!

Finns det något jag kan ändra på?

silverfiisk
2018-12-31 23:27
#3

Jag tycker att hemsidan ser bra ut överlag, men du skulle kunna kolla igenom grammatiken lite. Det saknas kommatecken på vissa ställen, finns några särskrivningar, och vissa meningsuppbyggnader ser lite konstiga ut. Inget som spelar jättestor roll egentligen, men det ser bättre ut om det är mer korrekt :)

[Ssoklubb]
2019-01-01 00:15
#4

Jag håller på att fixa det nu :)

Tack för kritiken.

ThatPie
2019-01-01 12:09
#5

Har nu kollat in den på desktop (dator) och har lite småsaker som jag tycker skulle göra sidan ännu bättre :) Eftersom att klubben är för 18+ så antar jag att ni också är lite äldre, så kommer säga den konstruktiva kritiken rätt ut.

Först och främst så behöver titeln (den uppe i vänstra hörnet) antingen vara en annan färg eller få en kant linje, då den är väldigt svår att utskilja ifrån bakgrunden. Lite samma sak med titeln på headern (bilden på "fantasy vargen"), den syns mer men skulle bli ännu snyggare ifall den istället för ljusare gråa delar hade mer vita. Vet inte om det skulle gå att fixa (beror på hur du gjort texten), men skulle få den att stå ut mer. 

Sedan till navigationen. De olika flikarna behöver inte ha så långa namn, det räcker med "om oss" och "intresseanmälan" samt att jag skulle gärna se att bakgrundsfärgen i drop-down menyerna var samma färg (eller en liknande fast lite ljusare) som mainen (där all annan text står). Då det ger en mer sammanhängande känsla till sidan, vilket är något man bör sträva mot. "Home" bör nog även ändras till "Hem", då resten av sidan är på svenska.

Titlarna på varje sida skulle jag nog göra något större, då de nästan smälter in i resten av texten. Man vill gärna att de är det första man märker när man ser på en sida för första gången.

Så till det "over all". Svart bakgrundsfärg i main kan vara svårt att få till på ett bra sätt. Det går, men man måste tänka mer på vilka färger, text storlek och style man väljer på saker och ting. Mörker i allmänhet gör även att saker uppfattas mindre och trängre än vad de egentligen är, så ens layout blir viktigare. Den lila färgen ni valt som "titel färg" fungerar okej när texten är större, men när storleken minskar blir det ganska svårt att läsa vad som står utan att man måste anstränga sig. Som det blir på intresseanmälan sidan. Det går att läsa "Hur fungerar anrikningsprocessen" och "viktiga saker att känna till innan man ansöker", men det är svårare pga att de smälter in i bakgrunden.  Att den andra texten också är vit gör bara ännu mer, pga att den vita är så ljus, att man uppfattar den lila som mörkare än vad den är. 

Bakgrunden tycker jag passar när man inte ser headern. Då, pga den mörka mainen, ger den liv och ljus i det mörka. Men högst upp på sidan, när man ser headern, så slåss de båda om strålkastarljuset och det blir lite rörigt.  Det blir alltså för mycket som kämpar om att synas, då båda två är så starka kontraster till det mörka. Detta "clutter" gör även att sidan känns mer amatör än vad den skulle gjort utan det. Har dock inget bra tips på hur ni skulle kunna fixa det just nu.

Det kan även vara bra att lägga in lite fler kategorier/sidor mer lutade mot de medlemmar ni kommer ha, för det är de som kommer använda sig av sidan mer än de som är intresserade av att gå med i klubben :)

I övrigt så tycker jag att det är en bra början! Speciellt ,och jag antar nu, att ni inte byggt upp några hemsidor tidigare. Fortsätt jobba och tänk efter 2-3 gånger när ni gör val. Testa flera olika sätt och utseenden så hittar man snart vad det är man gillar best. Försök även se det från en förstagångs besökares ögon, vad är det första man ser? Hur skulle de kolla igenom sidan? Vad skulle de tycka vara lätt eller krångligt med sidan? Hjälper gärna till med mer åsikter och kritik om ni skulle vilja :)

Lycka till!

(Hjälp det blev mycket text)

[Ssoklubb]
2019-01-01 12:36
#6

Tack för kritiken. Bakgrunden ska jag försöka fixa och jag håller på att göra flera sidor till våra medlemmar. Jag har förstorat texten på sidorna och hoppas att det går bättre att läsa. Jag har byggt upp hemsidor tidigare men är inget proffs :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: