Annons:
Etikettallmänt
Läst 655 ggr
Diiziz
1/4/19, 10:52 AM

En fråga till SSO-spelare

Hej! Vet inte om det redan finns en sån här tråd (: Jag visste inte vad jag skulle ha för rubrik så ändra den om ni vill.

Har ni berättat att ni spelar star stable? Vad har ni fått för reaktioner?

När jag berättade att en i min klubb är 28 år för några av mina klasskompisar så sa en av dem "28 år? Och spelar Star Stable?"

Jag tror att många inte vet vad SSO egentligen handlar om, och det är synd! Jag fattar inte varför det anses vara töntigare att spela hästspel än skjutspel

//elliot

Annons:
Herveaux
1/4/19, 11:05 AM
#1

Då kan du hälsa dina klasskompisar att jag är 31 och spelar SSO. 
…och är stolt Sajtvärd för Sveriges största SSO-forum. 😛
(Min make vart nyfiken och spelar också sen snart ett halvår tillbaka, han är 47!)

Tror inte heller så många vet vad SSO faktiskt handlar om. Tror många tar för givet att det är ett puttinuttigt rosaskimrande gulli-gull-hästspel där man mest klappar på hästisen och knyter glittriga rosetter i svansen. Typ. 

Men för att svara på din fråga: jag har inte berättat för mina vänner eller kollegor (jobbar i ett stall) att jag spelar SSO, men kommer det på tal så babblar jag gärna om spelet. Jag skäms inte för mitt spelande, men i mina kretsar är det ingen som direkt spelar… någonting. Så ämnet dyker aldrig upp. 

Jag håller fortfarande tummarna för att SSO ska släppa merch som passar oss vuxna (som inte är pinnsmala töser). SSO-hoodie. Nu. Tack. 

Maken har berättat för ett par i släkten och några på jobbet att han spelar SSO. 
Mest fått positiv respons, men han är också känd som en som gärna går emot strömmen och bryter normer. ❤️

(Kanske bäst att skriva så ingen blir orolig, varken jag eller maken är sociala spelare. Hjälper gärna till om någon har frågor, men söker inte aktivt kontakt.)

Edit: Grävde fram den här gamla tråden där jag ställde en liknande fråga till 18+spelare. https://starstable.ifokus.se/discussions/58ce6916ce12c44993000a3c-fraga-till-18-spelare


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Marbi
1/4/19, 12:20 PM
#2

Jag slår nog i taket vad gäller ålder. Äldst i min klubb med mina 50+.

Marbi
1/4/19, 12:28 PM
#3

Kom på att jag ville skriva mer. Jag älskar att spela olika dataspel och jag gillar hästar (red när jag var i tonåren) så därför blev det SSO. Hittade inget annat spel som som liknade detta där man kan göra de saker vi kan i spelet. Är inte jättesocial även om jag är med i en klubb, hänger med på event ibland men pratar inte med dom andra på DC. Är med mest för att inte bli tillfrågad om att vara med i andras klubbar. Min man är inte intresserad och retar mig ibland men det struntar jag i :). Har inte berättat för vänner och bekanta för jag tror inte att dom förstår eftersom dom inte spelar datorspel alls. Spelar också Sims4 med mina barnbarn och jag bygger hus där som andra kan ladda ner till sina spel.

Morötterna
1/4/19, 12:51 PM
#4

Är 12, inte konstigt tycker jag. Men ingen jag känner (förutom en kompis som slutat och min syrra) spelar. Tror dem flesta vet om att jag spelar, en gång på en lektion pratade jag och några till om att lägga pengar på spel. Då sa jag att jag lagt 700kr på sso, av tjejerna var det inga speciella reaktioner men killarna tycker det är töntig. :(. Tror många inte fattar vad spelet går ut på, det är inte bara att rida omkring. Det är så mycket mer, jag gillar att va med i stora klubbar där man blir vänner, genom att prata på DC och va på event.

ThatPie
1/4/19, 1:28 PM
#5

Nångra av mina vänner och ett ex vet om att jag spelar sso och reaktionen har väll varit positiv men lätt retande (inget jag har emot). Jag är dock inte speciellt öppen med att jag spelar och skäms ibland för det, men det är mer hur jag är som person. Är väldigt avsidig med saker jag gillar och har svårt att erkänna att jag gillar något. Är dock inte lika gammal som ni andra i denna tråd, men ändå fått en del som varit chockade över att jag som är 19 aktivt spelar. Tycker även jag att de borde släppa mer merch, mest bara i allmänhet (de har verkligen så lite för att så ”stort” spel) men framför allt lite mer ”casual” saker. Sådant man kan ha på sig men som inte skriker sso men som de som också spelar skulle känna igen, exempelvis någon quote, en T-shirt med en liten harpa eller något liknande. För jag tycker att de borde visa mer att de vet om att det inte bara är tjejer i tidiga tonåren dom spelar, de är lite för nischade i mitt tycke. Håller även med om att många troligen inte förstår vad äldre kan bli lockade av från spelet, speciellt pga sso’s sätt att skildra sig själva både på sociala medier och via reklam. De ser bara det ytliga utan att egentligen förstå. För mig är det storyn och gemenskapen som är det som håller mig kvar, finns inte direkt något annat spel som det och det är också en ganska stor del av min ”barndom”. Då jag började spela samma år som online versionen kom ut.

molam
1/4/19, 11:31 PM
#6

24, har nyligen börjat spela det, finner det riktigt skoj, kan bli lite jobbigt med ungar som är grymt barnsliga bara :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Travis D
1/5/19, 2:11 AM
#7

Berättar bara om någon frågar. Brukade bli chockad och överraskad när jag träffar folk som e 20+ men har vant mig nu. Man kan väl tycka att vuxna har bättre för sig än att spela barnspel men å andra sidan så finns det ingen åldersgräns för att ha kul! 😊

s8x2n6
1/5/19, 10:40 AM
#8

#7 fast om det är så väldigt många äldre som spelar det, är det då ett barnspel? 😉 Har spelat många spel som verkligen är för barn och SSO är definitivt inte på det planet 😝 Är själv 22 å spelar sso. Typ alla jag känner vet att jag spelar, inget konstigt med det tycker jag. Fått en enda "negativ" kommentar, från en pappa till en yngre tjej som spelar, som undrade "men vad är det ens som är så kul med sso för äldre än tonåringar?". Svarade bara att jag gillar huvudstoryn, och så var det inte mer än så med det 😝 skäms inte ett dugg över spelandet, tycker någon nåt om det så får jag väl bara förklara vad spelet handlar om ☺️

Upp till toppen
Annons: