Annons:
Etikettallmänt
Läst 2693 ggr
Herveaux
2019-01-12 20:21

Dressyr! Men hur...?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Många vill att det ska komma dressyr till SSO, vilket teamet också vill ge oss, men iaf tidigare har teamet varit osäkra på HUR dom ska lägga upp det så att det blir så bra som möjligt. 

Hur skulle du vilja att dressyr-tävlingar i SSO skulle fungera? 
Har du spelat något hästspel med dressyr som du tycker om?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Travis D
2019-01-12 20:46
#1

Typ att det är att man är i sal B, och sen välja olika tävlingar. Sen så är det olika pilar man ska rida till och så visar/säger dom en gångart så ska man rida den till pilen så kan det vara snett igenom och sånt. 😁

Herveaux
2019-01-12 22:44
#2

#1 Hm, det lät lattjo!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
2019-01-12 22:46
#3

En till fråga om dressyr i SSO - tycker ni det ska vara dressyr för alla raser eller bara vissa (tex Lipizzaner, Frieser och Lusitano) precis som vi har andra lopp bara för ponnys och islänningar?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Travis D
2019-01-12 23:22
#4

#3 hmm.. vet inte. Kanske för dom mer dressyr anpassade.. Eller typ att det finns vissa som är för alla och sen några för speciella raser 😁

ThatPie
2019-01-13 08:37
#5

#0 kommer inte ihåg hur dressyren fungerade i alla häst spel jag spelat, men jag gillade hur den fungerade i häst&ponny spelen. Du följde helt enkelt pilarna på marken och desto mer exakt du red desto mer poäng fick du. Tror dock att de behöver ta upp svårighets graden något om de skulle göra så för sso, annars lär det vara allt för lätt (var i te speciellt svårt att få 10 på allt) #3 jag tycker de kan ha tävlingar som alla kan köra och sedan, lite som med islandshäst tävlingen, några som bara specifika raser kan tävla. Det skulle bli alldeles för orättvist mot de som kanske inte kan köpa alla raser, ifall det bara var några raser som kunde köra dressyren.

Marbi
2019-01-13 10:12
#6

Det kan väl fungera som racet för Islandshästar, där är det ju bara Islandshästar som får vara med och där ingår ju den hästens speciella gångart. Ta dom raser som man brukar tävla dressyr med IRL. Eller som förslaget i #4, de som inte har så många hästar och inte heller särskilda dressyrhästar vill kanske också pröva på. En bana med pilar och instruktioner om gångart för olika delar av banan tycker jag låter bra. För min del skulle det i alla fall vara kul att åtminstone träna hästen i dressyr.

Annons:
Alvirpo
2019-01-13 10:33
#7

Det gamla PC-spelet StarStable Vårryttaren var ju ett dressyrspel. Då var alla "lopp" i hela spelet bara dressyrbanor. Alltså att men följde pilar på marken på en ridbana, det var olika gångarter och ju exaktare man var desto högre poäng, lite liknande när man ska gå med fölet på Sydhovens Räddningsranch fast med poäng då. Minns inte exakt. Tycker att det inte borde vara så svårt att införa någon dressyrbana i online spelet eftersom det funnits i PC-spelen? Men vad vet jag.

Hittade en video när någon spelar vårryttaren om ni vill se hur det ser ut där, själva dressyren börjar vid ca 7.45 i videon. Man skulle tydligen ta stjärnor på vägen också. Kan nog uppdateras mycket, men ett bra grundkoncept finns ju tycker jag. https://www.youtube.com/watch?v=oqC1T3WAe5I

Kex!
2019-01-14 13:02
#8

jag vill att de ska funka för alla raser så att man kan levla med dem. Dock kanske de kunde göras olika sorter för olika raser. Så en grund som de sedan utvecklar för vissa raser

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Maleficum
2019-01-14 15:00
#9

Jag skulle kunna tänka mig dressyrbana i stil med trail eller working equitation.

Så man rider vissa väger i olika gångarter och har små "stationer" man ska ta sig igenom (och i svårare banor med ryggning och liknande en viss sträcka tex).

Men det är nog också för jag alltid tyckt "vanlig" dressyr i de hästspel jag testat varit extremt tråkiga :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

MyCola
2019-01-14 16:00
#10

RDR2 har fina skänkelvikningar och både arbetstrav och mellantrav samt snygga och smidiga övergångar, något jag vill se i SSO. Hade uppskattat om man kunde välja mellan en mer öppen form och en samlad form, beroende på vad man vill göra.

Jag tycker att alla hästraser ska ha dressyrrörelser, eller att några specifika hästraser har alla slags dressyrrörelser (Piaff, spansk skritt mm) så slipper man byta mellan olika hästraser för att utföra olika rörelser.

Vårryttaren var ett bra spel och jag gillar hur de gjorde dressyren.

missMoa
2019-01-17 17:10
#11

Tycker att de borde vara lite som de va när man byggde rykte me nått uppe på dendär paddocken vid valedale, gillade de upplägget

Eyebulb
2019-02-10 20:08
#12

Såg en video från "stallets hemlighet 5" som jag blev väldigt förtjust i. Där visas vägen man ska gå i en liten karta vid sidan av så ska man försöka följa den så nära som möjligt. Där var det även riktiga ridvägar vilket jag gärna hade velat ha. Så realistiskt som möjligt gärna. Anledningen till varför jag gillade det var för att det inte var så övertydligt hur man skulle gå. Det blir lite klurigt att göra det bra om man inte ser vägen direkt framför sig.  Annars har sso haft ett hyfsat bra upplägg för Dressyr redan. 

Det får gärna vara för alla hästraser, eftersom att nästan alla rider dressyr i grunden. Men ett rasspecifikt race hade inte heller varit fel, bara det finns alternativ för de som inte har den rasen. Får jättegärna göras egna banor för Lusitano och Lipizzaner så att man får användning av deras specialanimationer.

lolove_animal
2019-02-14 17:15
#13

Så att det står någonstans på överdelen av skärmen typ vilken gångart man ska ha eller att det är en liten häst ( ungefär som den lilla nere vid kartan ) som visar gångarten, och sedan så är det ett lite ljusare spår på marken som man ska följa så bra som möjligt, och så är det lite gröna pilar som i de andra tävlingarna

Annons:
Upp till toppen
Annons: