Annons:
Etikettveckans-uppdatering
Läst 1864 ggr
Herveaux
2019-02-20 14:44

Veckans Uppdatering - v. 8

**Imse Vimse Spindlar
**Hej StarFam! Vi har haft några intensiva veckor på Jorvik och vi är inte klara än! Ödesryttarna Lisa, Linda och Alex kommer behöva din hjälp med sitt farligaste uppdrag hittills nästa onsdag. Det betyder förstås inte att allt är frid och fröjd på Jorvik för stunden - det sägs nämligen att ett hemskt oväder håller på att dra in över Epona!

☝️En extra varning!☝️
Dagens uppdatering innehåller en stor mängd söta och fluffiga spindlar! Om ni genomför detta uppdrag kommer spindlar dyka upp på många platser runt om Jorvik. Dessa uppdrag kommer inte låsa upp vidare uppdrag som handlar om annat, så om ni känner att spindlar inte är er grej går det bra att hoppa över just det här!

**Albertas ungar!
**Den grinige professor Hayden har länge och med stor iver inväntat att hans älskade husdjur Alberta ska få sina ungar. Medan vi skulle förstå helt och hållet om han såg fram emot en fluffig hundvalp är det ju så att Alberta är en Jorvikisk jättespindel…

Problemet är bara det att Albertas bebisar snart är spridda över hela Jorvik tack vare ovädret som precis dragit igenom Epona! Alla 100 små spindelbebisar är nu ensamma och rädda någonstans på Jorvik, och de behöver din hjälp för att hitta hem igen.

Då du sätter igång dessa uppdrag kommer en ny flik låsas upp i din journal! Där ser du hur många spindlar som finns i varje område och hur många du har samlat på dig. Glöm inte att återvända till Professorn lite då och då - dels kan du hälsa på de spindlar du har räddat inne i hans hus, och dels kanske han ger dig någon slags belöning om du hämtar hem tillräckligt många av hans “barnbarn”!

Att hitta alla små spindelbarn är inte den lättaste uppgiften att ta sig an på Jorvik, men vi har fullt förtroende för att ni ska klara denna utmaning!

_För att kunna låsa upp det nya spindelletandet måste du ha avslutat uppdraget där Professor Hayden fått reda på att Alberta väntar ungar.

_**Garys Jorvikiska Urhästar
**Gary Goldtooth kommer från Mistfalls höga bergstrakter och han älskar de speciella vildhästarna som finns i de mystiska skogarna. Ibland händer det att Gary reser till Firgroves skogar för att dela med sig av de vackra hästarna - och nu är det dags igen! Gary har hört att många varit intresserade av några hästar han haft med sig tidigare, så här är de ännu en gång!

De Jorvikiska Urhästarna är en av Jorviks äldsta hästraser, och den har utvecklats med en nära koppling till öns Pandoriska energi. På grund av Pandorias magi har hästarna väldigt starka färger, men i städer och byar där den Pandoriska energin är mycket svagare bleknar hästarna och påminner mycket mer om sina mindre färgstarka kusiner. Då de beger sig ut i Jorviks vildmark igen återfår de sina coola färger!

De Jorvikiska Urhästarna är inte riktigt lika snabba som de andra hästarna på Jorvik.

Gary kommer stanna i Firgrove under två veckor, så missa inte chansen att skaffa dig någon av hans fantastiska hästar!

★ Vad heter rasen?
Jorvikisk Urhäst!
★ Var kan jag köpa dem?
Ute i Firgroves skog, nära Andys sandtag!
★ Hur mycket kostar de?
599 Star Coins!
★ Vilken level behöver jag vara på?
Dessa hästar har ingen levelgräns och det enda som krävs för att köpa dem är att du kan ta dig till Firgrove!
★ Behöver jag något särskilt rykte?
Inget alls!
★ Vilka färger finns tillgängliga?
Kika på bilderna nedan för att se hur hästarna ser ut!

**Ny funktion!
**Har du någonsin råkat lägga samman flera championatmedaljer i din ryggsäck för att sedan upptäcka att det inte går att ta isär dem igen? Den här funktionen kommer rädda dina dyrbara Medaljer!

Om du vill ta bort ett föremål från en bunt, håll ner Shift, klicka på objektet och dra det till en annan ruta i ryggsäcken. Ta-daa!

**Farah är kvar!
**Den resande druiddesignern Farah har bestämt sig för att utöka sin vistelse på Jorvik och stannar längre än hon tänkt från början. Tur för oss, som tycker så mycket om hennes vackra kläder! Farah finns kvar i Valedale ända fram till 6 mars för att ta emot alla kunder som är intresserade av hennes unika sortiment.

Hästmarknaden
Hästmarknaden är öppen vid Jorvikstallets Arena.

Ha en härlig vecka på Jorvik!

Kram från SSO-teamet ♥

Text: https://www.starstable.com/se/article/6557


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
2019-02-20 14:45
#1

Jag är inget fan av spindlar egentligen, men Alberta och henens knoddar är helt klart ett undantag. 😍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Morötterna
2019-02-20 14:49
#2

Måste man kunna vara i Epona för att se spindlarna?

Herveaux
2019-02-20 14:51
#3

#2 Ja, för att kunna starta uppdraget så måste du ha öppnat Epona och där ha träffat Professor Hayden och hans älskade Alberta.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cornelia Isaksson
2019-02-20 15:43
#4

Jag har pratat med han några gånger men vad behöver jag göra för att få prata med han mer

Maleficum
2019-02-20 15:53
#5

Älskar spindlarna! Önskar så mycket att man kunde få en som husdjur! 😍

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

silverfiisk
2019-02-20 17:28
#6

Är det någon som har hittat några spindlar? Jag tycker att jag har finkammat flera områden men har inte hittat en enda.. Är dom väldigt svåra att se eller är det jag som har slarvat? Är alla på marken eller kan dom sitta på typ väggar och träd också? ''Glittrar'' det om dom?

Annons:
Maleficum
2019-02-20 18:00
#7

#6 Inte letat speciellt noga men min fundering är om man överhuvudtaget kan hitta dem förrän imorgon och man gör nästa del i uppdragskedjan (att hitta 10 spindlar), om man nu inte "sover" sig till en ny dag förstås.

Edit: såg nu på live spelandet att man ska kunna hitta dem. De visar vart några runt Moorland och Fort Pinta är så man kan se hur de ser ut (verkar sitta i små spindelnät).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
2019-02-20 20:32
#8

#6 Om man pratar med Professor Hayden efter att man har satt igång spindel-jakten så att säga, så ger han lite ledtrådar i vilken typ av miljö dom olika spindlarna kan hittas. 

"Gröna spindlar gillar öppna ytor med en massa växter. Leta efter dem på fält eller klippväggar. 
Bruna spindlar föredrar skugga och trånga utrymmen. Du kan hitta dem i grottor, nedanför stora träd eller inomhus. 
Blåa spindlar föredrar fuktiga ställen och platser nära vatten. Leta efter dem vid sjöar, floder och nära kusten."

Dom små gynnarna ger ifrån sig ett litet "spindel-ljud" när man kommer nära så ha på spelljuden.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
2019-02-20 21:51
#9

Jag är inget vidare på matte, men när jag räknar ihop alla spindlar som finns med i samlingsboken får jag det till 95 st, vart finns dom sista 5?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

BokDuvan
2019-02-21 07:02
#10

#9 jorvik city tror jag det va, de va ngn på insta som skrev att de antagligen är en bugg, men 5 st ska finnas i jorvik city området typ

Marbi
2019-02-21 08:53
#11

Jag tycker att dom låter lite som jamande katter. :)

Herveaux
2019-02-21 11:14
#12

#10 Kontrollfreaket i mig tackar för hjälpen! 👍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: