Annons:
Etiketthästar
Läst 9160 ggr
molam
3/15/19, 12:28 AM

Vilken är den snabbaste hästen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken frågar! Vem är den snabbaste hästen på SSO? har ett par lussar, Dom är rätt Snabba, men ändå inte jättesnabba, så vilken är den snabbaste rasen?

Bild på min vita Lusse Mirrormadness

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

  • Redigerat 6/11/21, 10:58 AM av Herveaux
Annons:
Sugar Mist
3/15/19, 6:19 AM
#1

Alla, med undantag för old-school-ponnysarna och jorviska urhästarna är lika snabba, finns med andra ord ingen ras som är "extra" snabb.

-

Herveaux
3/15/19, 8:03 AM
#2

Precis som #1 skriver så är alla raser lika snabba förutom Urhästarna som är lite långsammare.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

molam
3/15/19, 4:59 PM
#3

Okej är det kanske vighet och liknande som gör att jag blir förbisprungen i event trots Samma level, maxad utröstning ol då :p

HAr ni koll på vilken häst det ör som tar riktigt rejäla galoppsprång? har sett en häst som verkligen hoppar fram när den Galopperat men vet inte vilken xD älskar nämligen full galopp med dom hästarna 😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Maleficum
3/15/19, 5:38 PM
#4

#3 Ingen koll men om du ser en sån igen i spelet kan du ju trycka på spelaren och välja inspektera (eller vad det heter) när man trycker på spelarens namn och sen välja fliken häst så står det vad för ras personen rider på (om det är en förståelig beskrivning :P)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

ThatPie
3/15/19, 6:04 PM
#5

#3 är troligen de med quarterhäst modellen de har en väldigt kraftig galopp :)

Marbi
3/16/19, 8:56 AM
#6

Jag har också sökt svar på den här frågan och ur den information jag hittat så var det quarterhästen som var snabbast på vissa tävlingar. Mycket beror väl på om det är många hinder att hoppa över eller om det är mer "raksträckor". Det jag tycker är jobbigast är att tävla mot dom som enligt min mening fuskar, alltså använder någon sorts mod på hästen. Det är inte just mot andra.

Annons:
Herveaux
3/16/19, 1:01 PM
#7

#6 Hur menar du att vissa använder en mod på sin häst för att fuska?
Jag trodde såna buggar var fixade nu.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Marbi
3/16/19, 1:03 PM
#8

 Är det så? Då är det jättebra. Jag har inte tävlat på ett bra tag bara för att det kändes så meningslöst.

Herveaux
3/16/19, 1:20 PM
#9

#8 Håller tummarna för att buggarna håller sig borta från tävlingarna. 

(Guldstjärna till dig för att du kunde avkoda mitt inlägg. Jisses, meningsbyggnad är inte min starkaste sida när jag är trött och hungrig… 🤦‍♂️)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Vrilen
3/16/19, 1:54 PM
#10

Starstable säger att alla hästarna ska vara lika snabba men tycker inte riktigt det. För mig känns det som om det går i perioder om en häst är snabb. Har tävlat i förskräckligt många champs och har över 200 rosetter, vista perioder presterar en häst jätte bra medans ibland verkligen går det i slowmotion 🤪 Men upplever att dom hästarna som är lättast att vinna champs med är Quater modellen och Morganen. 

Iallafall för mig känns snabbheten olika från karaktär till karaktär. Har spelat på många av mina vänner konton. Samma dator, samma snabbhet och samma lvl på karaktär och häst och märker skillnad. Kan köra samma tävling med dom olika karaktärerna med samma genvägar och skilja upp till 3 sek.

Så ja det här med snabbhet är en djungel🤪

molam
3/17/19, 2:10 PM
#11

#4 Joo, jag vet att det går att inspektera hästar och karaktärer men problemet är att jag inte sett den på sistone, är en i min klubb som har den hästen, men hon har inte ridit den på gud vet hur länge, och jag minns inte heller vilken i klubben som har den xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Maleficum
3/17/19, 3:27 PM
#12

#11 Då blir det ju såklart lite svårare :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Vrilen
3/17/19, 5:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Såg hästen ut såhär Molam? 😃

Annons:
molam
3/17/19, 6:37 PM
#14

#13 Dunno, har inte tänkt så mycket på hur den ser ut, har bara förälskar mig i galoppen, som jag fö bara sett snett Bakifrån eller rakt bakifrån xD HAr försökt gå runt på alla gårdar och ställen där dom säljer hästar, men mitt minne Friskasinte upp xDD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: