Annons:
Etikettveckans-uppdatering
Läst 1437 ggr
Herveaux
2019-03-20 13:37

Veckans Uppdatering - v. 12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**Våren har kommit till Jorvik!
**Hej StarFam! Våren har kommit till Jorvik, och med våren kommer… föl! Självklart finns det mer att se fram emot under våren, såsom påsk och potatisfestivalen, men först och främst behöver vi välkomna en ny generation hästar till vår kära ö.

_Detta speciella vårfirande pågår fram till den 8 maj.

_**Det är fölsäsong!
**Under våren har våra flitiga Jorvik Rangers väldigt mycket att göra då de besöker att dräktiga ston runt om Jorvik för att försäkra sig om att deras fölningar går tryggt till. Inget slår att få se ett nyfött föl ta sina första steg, och Rangern Violet skulle bli så glad om du ville hjälpa henne att hålla ordning på alla fölningar!

Violet har hittat ett sto som just precis ska föla uppe vid Jasper Holbrooks gamla lada vid Moorland. Sök upp henne för att lära dig allt du behöver veta om hur man tar hand om Jorviks ston och deras nyfödda föl! När Violet är säker på att du kan klara dig själv kommer du kunna hitta fler ston som behöver din assistans.

Det finns totalt fyra ston att hjälpa runt Jorvik, inklusive det som Violet hjälper dig med. Fler föl är påväg under de kommande veckorna!

_Smart tips! Ibland kommer fölen behöva vila ett tag då du har jobbat med dem. Någon gång då och då kan du behöva lämna fölet ensamt med sin mamma ett tag för att få vila ut lite innan det känner sig tryggt bland människor igen.

_Alla kommer kunna träffa Violet för att hjälpa det första stoet, men för att kunna hitta fler hästar att hjälpa kring Jorvik måste du vara Star Rider.

**Ny laddningsskärm!
**Vi välkomnar våren med en ny, vacker laddningsskärm!

**En ljus framtid väntar!
**Förra veckan packade vi på Star Stables kontor ihop allt från datorer och våra favoritkaffemuggar till de få stackars skrivsbordsväxter som lyckats överleva vintern för att flytta till ett helt nytt kontor! I detta nya kontorsutrymme har vi plats att växa oss ännu större samtidigt som vi kan vara mer effektiva och mer kreativa än någonsin förr. Så, håll ögonen öppna efter uppdateringar från vårt nya kontor!

**Hästmarknaden
**Hästmarknaden håller öppet vid Silvergladebyn.

Ha det så kul medan ni leker med fölen!

Kramar från SSO-teamet ♥

_Text: https://www.starstable.com/se/article/6722_


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Maleficum
2019-03-20 19:38
#1

Så skoj att få pyssla lite med föl!

Utöver "tränings fölet" utanför Moorland har jag hittat en mamma med föl i stora paddocken (Kölen) på väg till Dundull!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Morötterna
2019-03-21 06:37
#2

!!SPOILER VARNING!! Vad kul med något nytt att göra! Älskar fölen haha. Hittade ett sto i paddocken vid vingården.

Marbi
2019-03-21 09:01
#3

Verkar vara så att när man aktiverat det här på ett ställe så försvinner dom andra så man får bara sköta ett föl. Eller har jag fel?

Maleficum
2019-03-21 20:18
#4

#3 Ingen aning, gjorde bara ett i taget (man behöver inte vänta superlänge på nya handlingar).

Står ett sto uppe i paddocken vid Valedale också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
2019-03-22 08:45
#5

#3 Jag kunde springa mellan olika föl och pyssla.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Marbi
2019-03-22 09:52
#6

Ska kolla idag om jag hittar nåt fler föl.

Annons:
Marbi
2019-03-22 13:39
#7

Jag har hittat det i Valedale men sen inget mer. Har letat på flera ställen.

Herveaux
2019-03-22 14:17
#8

#7 Har du tittat där #1 och #2 hittade dom andra två fölen?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Marbi
2019-03-22 19:12
#9

Moorland hittade jag direkt eftersom jag har mitt hemstall där och när det här började fanns det ett gult utropstecken där man hittade stoet. Jag har varit vid vingården men jag får väl kolla en gång till. Ska kolla Dundull en gång till också.

Morötterna
2019-03-22 19:51
#10

#9 paddocken bakom där ”Tyra” står om du fattar haha. När man rider mot ridhuset från stallet ser man den. När du rider in i dundull kommer det en paddock men 3 lätta hinder, där står en.

Herveaux
2019-03-22 19:52
#11

#9 Yes, hojta om koordinater kan hjälpa dig i föl-jakten.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Marbi
2019-03-23 09:57
#12

Lyckades till slut hitta igen dom. :)

Herveaux
2019-03-23 10:08
#13

🥳


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Upp till toppen
Annons: