Annons:
Etiketttankar-och-ideer
Läst 922 ggr
[MelliOO]
5/3/19, 4:14 PM

Varför bara tjejer?

Har länge undrat över varför star stable är ett ”tjejspel”, och varför man bara kan vara tjejer.. Tycker det är trist och tråkigt för killar som också vill spela. Har ni också tänkt på det?

Annons:
Vrilen
5/3/19, 4:20 PM
#1

Själv bryr jag mig inte så mycket. Har träffat några killar som har spelat men ingen har sagt att dom hellre vill ha en killkaraktär. Det man måste tänka på är att skulle vi nu få killkaraktärer måste alla kläder i spelet antagligen göras om, kanske en del animationer och framförallt måste en hel story line skrivas om. Så nej vill inte ha killkaraktärer till spelet som det ser ut nu. 

Skulle också tycka att det skulle vara lite konstigt för jag har ju vant mig med att det är flickan med sin häst som ska rädda Jorvik!

[MelliOO]
5/3/19, 4:25 PM
#2

#1 Jag tycker delvis som du, och det hade varit väldigt jobbigt att byta ut allt som du säger. Jag bryr mig heller inte jättemycket, men tycker att alla spel ska vara för killar och tjejer.

Vrilen
5/3/19, 4:27 PM
#3

Såklart! Men bara för att ens karaktär är kvinnlig så behöver ju inte spelet vara för endast tjejer 😉 En sak en killkompis dock sa att han gärna hade velat köpa en tröja ifrån SSO Shoppen men det fanns inga killmodeller på kläderna. Dt hade dom ju kunnat fixa iallafall

Magrat
5/3/19, 4:33 PM
#4

Min bästa vän spelade upp till level 18 och tyckte det var skitkul. Träffade nya vänner genom spelet och tyckte det var kul. Inga problem med att ha en kvinnlig Avatar. Det finns ju liksom vissa spel där man bara kan vara man, varför inte spel där man kan vara bara tjej?

Dessutom, något som många inte tänker på, så skulle de romantiska rollspelen öka och de bryter ju mot reglerna.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Herveaux
5/3/19, 7:47 PM
#5

Jag är (trans)kille och har inga som helst problem med att spela med en tjejkaraktär. Ett tag tyckte jag som du TS, att det skulle vara kul om man kunde välja att spela som en killkaraktär men där har jag tänkt om. 
Vilket kön min spelkaraktär har påverkar inte vad jag tycker om spelet i sin helhet. 

Min gubbe spelar också SSO och han tycker det är superlattjo. 

OT, Syberia är en annan spelserie som jag älskar där man också spelar en kvinnlig karaktär. Rekommenderas!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[MelliOO]
5/3/19, 8:37 PM
#6

#4 Ja iofs så har du helt rätt, sånna saker vill man ju helst slippa😉 Har inte tänkt så speciellt mycket på det.

Annons:
Nashi
5/4/19, 1:37 PM
#7

Finns ju många spel som man inte kan välja till kvinnlig karaktär så på så sätt är det inte så konstigt egentligen? 

Men samtidigt så passar det att ha både när det inte är ett solo spel och det handlar inte bara om storyline ^^

[MelliOO]
5/4/19, 1:55 PM
#8

Tänkte liksom att alla spel kan vara både och. Men nu när ni ändå säger det så tycker jag nog inte att det gör så mycket😉

Cornelia Isaksson
5/4/19, 7:59 PM
#9

Lyssna på esme silverforce senaste livestream på Youtube( tror jag det var) så får ni svaret.

[MelliOO]
5/4/19, 8:44 PM
#10

#9 Vad säger hon?

Cornelia Isaksson
5/5/19, 9:06 AM
#11

Att Sso har valt att bara tjejer för att i många spel så kan man bara vara kille så de vill skapa ett coolt spel så att spelande tjejer ökar. Jag kommer inte riktigt ihåg men tror det var något sånt kolla på video annars.

Upp till toppen
Annons: