Annons:
Etikettveckans-uppdatering
Läst 1591 ggr
Herveaux
6/5/19, 6:03 PM

Veckans Uppdatering - v. 23

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

🌈 Regnbågsfestivalen 🌈
Hejsan StarFam! På Jorvik har vi en stor förkärlek för regnbågar, och i år kickar vi igång sommaren med vår allra första Regnbågsfestival!

Med allt snack om regnbågar på Jorvik har vår gamla kompis Chaun, den giriga pysslingen, bestämt sig för att ansluta sig till firandet. Han släpade med sig sitt gamla Fortunafirande, och trots att vissa saker därmed kanske ser lite skumma ut denna gång hoppas vi att Chaun kan överlåta partyplaneringen till oss nästa gång.

_Regnbågsfestivalen och regnbågsjakten pågår under två veckor och du kan delta fram till den 19 juni.

_**Delta i Regnbågsparaden!
**Bobcattjejerna firar regnbågar och deras många färger genom att delta i en parad som går från Moorland till Fort Pintas strand. De rider iväg en gång i timmen och hänger kvar vid stranden ett tag för att dansa till de unika tonerna av superstjärnan Raptors gamla hit Hey Yo. Häng med på partyt!

**Mica Stoneground är tillbaka!
**Vår favoritutforskare är tillbaka! Mica har inte setts till på länge nu, och hennes ursäkt är att hon varit ute på jakt efter en viss guldfebrig pyssling. Om du pratar med Mica på kullen intill Doyles Kapell kommer hon ta med dig på en resa i sin varmluftsballong till en magisk plats vid namn Molnriket. Här kan du samla gyllene hästskor för att få XP till din häst, köpa Micas snygga outfit, studsa runt på fluffiga moln och tävla i det roliga men svåra Regnbågsracet.

_Alla spelare kan resa till Molnriket, men du kan inte resa dit om du rider på Spirit. Du kan resa till Molnriket fram till den 19 juni.

_**BLEURGH!
**Nämen, titta vem som är tillbaka! Mica anordnade ett rejält eftersökande efter pysslingen Chaun när han inte dök upp på Jorvik i våras, och nu är han tillbaka just i rättan tid för Regnbågsfestivalen!

För er som än inte träffat honom - det här är Chaun. Han är en pyssling, och han är rätt besatt med att samla regnbågsguld. Han bor på en regnbåge, och varje gång som den dyker upp på Jorvik… så trillar Chaun av. Dessutom tappar han sitt kära guld, vilket gör honom riktigt grumpen. Om du hjälper honom att samla ihop hans guld igen kommer han ge dig belöningar - och det finns några riktigt fina att samla, så se till att hitta så mycket guld du kan!

Regnbågen dyker upp på Jorvik varje halvtimme på någon av följande platser:
★ Gyllenåsarnas Dal
★ Dews gård i Epona
★ De Glömda Fälten
★ Valedalesjön
★ Everwindfälten
★ De gyllene fälten
★ Firgrove

Viktig regnbågsinfo att tänka på:
★ Du kanske inte ser regnbågen på en gång när du loggar in. I så fall är det bara att vänta tills den dyker upp!
★ Regnbågen är bara aktiv på dagtid.
★ I varje minispel där du samlar guld kan du få max 10 stycken guldbitar.
★ Glöm inte att lämna plats i din ryggsäck för de belöningar du får från Chaun!

**Vi har gjort en fix!
**När man passerar en NPC har ni säkert märkt att era hästar ofta saktar ner eller stannar helt om man råkat rida lite för nära. Hur störigt är inte det då man bara velat ta en smart genväg och blivit stoppad av nån skum person man inte alls tänkt snacka med? Vi vill inte tvinga er att sakta ner då ni redan har skoj på Jorvik, så nu kommer era hästar inte längre sakta ner då ni rider nära NPCs. Yay!

**Moorland hoppbana
**Den speciella banhoppningen i Moorland pågår fram till nästa onsdag! Delta i loppet och prata med Ödesryttaren Linda medan du kan.

Hästmarknaden
Hästmarknaden är stängd denna vecka.

Det här kommer NÄSTA VECKA!
Sa någon nya hästar? Nya glänsande hästar?

Så, precis som vanligt händer det mycket på Jorvik! Vi ses igen snart!

Massor med kramar från ert SSO-team ♥

Text: https://www.starstable.com/se/article/7049


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Maleficum
6/5/19, 9:02 PM
#1

Synd det blev "paus" med festligheterna :( Men skönt allt blev nollställt iallafall (även om jag hunnit med hästskötsel och lite annat som fick göras om), var rädd jag skulle ha förlorat mitt gamla guld jag samlat in förra året.

Får hoppas de lyckas fixa problemet snart så man får börja igen :D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Marbi
6/7/19, 5:40 PM
#2

Vad gör man med sakerna man hittar på molnen? Jag har hittat alla 7 men dom syns inte i min ryggsäck och jag vet inte vad jag ska göra.

[MelliOO]
6/7/19, 6:25 PM
#3

#2 samma här.

Maleficum
6/7/19, 7:34 PM
#4

#2 Har du testat rida till bordet och trycka på det (som står nära ballongen?).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[MelliOO]
6/7/19, 8:19 PM
#5

#4 Jag har testat men det funkade inte.

Maleficum
6/7/19, 10:50 PM
#6

#5 Vet inte hur det funkar då (gjorde dem sakerna förra gången Mica var på besök så alla grejerna är redan samlade för mig).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Marbi
6/8/19, 8:43 AM
#7

Så om man gjort det förra gången hon var här så funkar det inte den här gången.

Ulvelin007
6/8/19, 11:36 AM
#8

jag hittade alla 7 saker igår,  vid bordet står det att jag hittat alla 7 men vad ska jag göra med de?

Maleficum
6/8/19, 12:48 PM
#9

#7 Inte för mig iaf, står redan vid bordet att jag hittat alla saker och de finns inget att hitta i molnlandet, lite trist för det ända man kan göra där då är ju regnbågstävlingen och köpa utrustningen (som jag inte skaffa förra gången).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
6/8/19, 2:55 PM
#10

Chaun… Kom igen nu, vi har träffats vid nästan varje regnbåge hela dagen. Ge. Mig. Min. TRÖJA!😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
6/8/19, 8:14 PM
#11

#10 Första gången fick jag inte hjälmen, sen efter "omstarten" var det byxorna som vägrade komma.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
6/8/19, 8:47 PM
#12

#11 Gah, så retligt när det alltid är den sista belöningen han vägrar lämna ifrån sig.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Ulvelin007
6/8/19, 9:04 PM
#13

samma här , skorna vägrar visa sig

Annons:
Herveaux
6/10/19, 12:49 PM
#14

Yay! Nu har jag hela setet! 😂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Marbi
6/10/19, 2:56 PM
#15

Idag när jag besökte regnbågslandet var det som tidigare att det stod 7/7 saker vid bordet. Sen gjorde jag regnbågsracet och när jag kom tillbaka stod det 0/7 saker men jag hade inte fått något för det. Tänkte då att jag letar väl upp sakerna igen då men det fanns inget att hitta. Känner mig aningen putt.

Herveaux
6/10/19, 3:03 PM
#16

#15 Vad jag minns så får man inget för att man hittar alla sju sakerna, rätta mig om jag har fel men jag tror det bara var en rolig sak att göra uppe hos Mica, lite som med våra guldstjärnor. 

Att siffrorna hoppar från 7/7 till 0/7 har jag också råkat ut för. 
Teamet kanske hinner fixa det på onsdag.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Magrat
6/10/19, 3:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Första gången man samlar in sakerna så får man det som är i sadelväskan på bilden.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Herveaux
6/10/19, 3:36 PM
#18

#17 Aha! Tack för att du friskar upp minnet! Mica, du är skyldig mig något…☝️


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Marbi
6/10/19, 4:19 PM
#19

Jag fick det där setet till väskan med mitt första konto förra gången. Men det fungerar inte med mitt andra konto som jag använder den här gången. Mycket underligt

Marbi
6/10/19, 4:34 PM
#20

Hur många saker är det man får för guldet? Jag har 10 saker nu, är det alla?

Annons:
Herveaux
6/10/19, 4:48 PM
#21

#20 Nu ska vi se… 
Till ryttaren: Hjälm, Tröja, Handskar, Byxor, Skor
Till hästen: Träns, Sadel, Filt, Sadelväska, Benlindor

Yes, du har lyckats få Chaun att lämna ifrån sig alla olika belöningarna!🏆


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Marbi
6/11/19, 9:00 AM
#22

Då är jag väldigt nöjd. 😃

Marbi
6/13/19, 5:35 PM
#23

Nu idag när jag spelade med mitt andra konto så fick jag det där setet av Mica, så nu är jag ännu mer nöjd. Båda mina konton har dessutom hela setet med kläder och utrustning. Idag gick det också att klicka på det gula molnet och fånga hästskor runt om i molnvärlden så då lyckades jag levla upp min häst ett steg. Bara plus hela vägen. :)

Maleficum
6/13/19, 9:33 PM
#24

#23 Lyckades också jaga hästskor igår efter uppdateringen :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Ulvelin007
6/14/19, 12:16 PM
#25

Nån mer än jag som nu upptäckt att man kan sälja dubbletterna av utrustningen för JS nu

Maleficum
6/14/19, 2:37 PM
#26

#25 Nej eftersom jag redan kastat bort allt efter jag fick hela settet och inte bytt in något mer guld. Hur mycket får man?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

ThatPie
6/14/19, 2:56 PM
#27

#26 tror det är mellan 100 och 225, beroende på sak. Håller på att samla just nu och det är vad mitt minne säger.

Annons:
Maleficum
6/14/19, 5:51 PM
#28

#27 Önskar jag inte kastat alla mina miljoner dubbletter då ju :P Men helt klart värt att byta in sitt guld mot en del saker då (att lägga på "hyllan" så man kan sälja när man vill köpa nåt nytt). om man nu får mer för sakerna än guldet!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Marbi
6/14/19, 8:15 PM
#29

Det här har jag också missat. Varför kommer det nu helt plötsligt.

Sezzas
6/15/19, 8:49 PM
#30

Men va? Det kunde man ju inte innan så slängde en massa! Irriterande..

Herveaux
6/15/19, 9:03 PM
#31

#30 Samma här. Hade jag sparat allt hade jag kunnat vara miljonär i spelet nu. Nästan iaf.😂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Ulvelin007
6/16/19, 10:26 AM
#32

Jag samlar så att jag kan sköta all den nya utrustningen i ml och sedan tänker jag fylla min bank igen ;) fast jag har inte så lång tid på mig;)

Upp till toppen
Annons: