Annons:
Etikettridklubbar
Läst 580 ggr
Alessie
2019-06-09 11:54

Klubbevent

Hej!

Här kan vi väl samla tips på klubbevent? Jag behöver dem, hehe… Alla idéer är välkomna men helst:

- Lite originella idéer, inte typ kurragömma.
- Gärna lekar men inte bara lekar, lite annat också.

Annons:
Marbi
2019-06-09 17:16
#1

När jag var med i en klubb tidigare så lekte vi en lek som jag tyckte var kul. En av personerna i klubben red iväg i förväg och gav sedan en ledtråd var hon fanns och sen fick man poäng utifrån i vilken ordning man hittade henne. Hon gav fler ledtrådar efter att den första hittat henne. När alla hittat stället red hon iväg till nästa. Man kan ju göra det hur många gånger man vill och byta person och ha olika svåra ledtrådar och ställen.

En annan lek var lite liknande men ändå annorlunda. Den är lite jobbigare att genomföra eftersom en person ska ha funderat ut en berättelse och sedan leda dom andra till målet via olika platser. Man kan hjälpas åt att leta. Ledtrådarna var som små berättelser och ledde till dom olika delmålen, typ: första platsen är där dom älskande har karvat sina namn i trädet (man får brodera ut berättelsen som man vill). När alla hittat dit får man nästa ledtråd. Man kan ha några eller många delmål innan man hittar huvudmålet. En gång var personen en vildhäst och gömde sig i Dundull tillsammans med några andra hästar. Den var svår. :)

molam
2019-06-09 17:52
#2

Har en del jag har hållit i.

1, Tindra, jag går till ett ställe och ger ledtrådar till dom andra i form av gåtor om vad jag är, exempelvis som den sista "gåtan" jag gav; Det där gick av bara farten, kom nu tillbaka till starten. Då skulle ju dom som var med på eventet återvända till där eventet började =) i det här fallet var det moorland xD
Viktigt är at hästarna ska parkeras, och dom som är med ska gå till fots till där man ska vara. en bra sak är även om dom iggar varandra så man inte bara kan följa strömmen liksom ^^
Här får man inte använda fordon, vilket man inte heller kan utan häst men xD

Ett Annat event jag har haft är ett event som man måste vara (minst) 2 Event ledare på. Då går Event ledarna iväg och gömmer sig nånstans och ger samtidigt ut 2 kluriga ledtrådar (en var) till dom som är med på eventet, exempelvis, Valedale "JAg är i en By" Eller FortPinta "Jag är nära havet" Sen blir ledtrådarna bara lättare och lättare exempel, den femte och sista ledtråden kan vara, Valedale "Elizabeth Sunbeam bor här" Eller FortPinta "Här där jag är finns ett Disco"
Tror man att risk finnes att man bara ska följa strömmen så  Får man Igga varann här med ^^

BÅda DEssa har varit väldigt omtyckta av klubbmedlemmar, och är riktigt roliga som eventledare med =) Fastän Tindra tillexempel behöver en del planering för att det ska blir bra

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: