Annons:
Etiketthästnamn
Läst 485 ggr
Annno88
2019-07-22 00:31

Fax borttaget?

Jag blev så glad när SSO la till nya namn för ca två månader sedan, och Fax fanns med bland efternamnen. Jag har velat ha två kallblod men inte vetat vad jag skulle döpa de till, och i och med att Fax lades till bland efternamnen så bestämde jag att de skulle få heta något med Fax, med tanke på Järvsöfaks. Döm om min förvåning och besvikelse när jag i dag äntligen hade sparat ihop tillräckligt med SC för att köpa de, och Fax inte längre fanns med bland efternamnen. Fax finns med som efternamn på Jorvikipedia fortfarande, och jag hittade även Fax i andra SSO-namnlistor på internet. Någon som vet varför Fax är borttaget från spelet?

  • Redigerat 2021-06-11 09:19 av Herveaux
Annons:
Herveaux
2019-07-22 06:59
#1

Hm, det kan nog bara SSO-teamet svara på. 
Om det inte är en bus-bugg så är det enda jag kan tänka mig att ordet 'fax' på något av alla språk SSO numera finns på är ett, eller liknar ett, slangord för något… mindre passande för ett spel med många unga spelare. 
Hoppas jag har fel och att det kommer tillbaka,. jag gillade 'fax'.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annno88
2019-07-23 15:58
#2

Tack så mycket för svar #1

Jag har även mejlat frågan till SSO support så vi får se vad de svarar. Jag hoppas också att Fax kommer tillbaka så att jag kan köpa mina kallblod som planerat.

Diiziz
2019-07-27 20:22
#3

jag tror att det är pga att man då kunde döpa sin häst till shadowfax, och då så kan det bli massa copyright o sånt.

//elliot

Upp till toppen
Annons: