Annons:
Etikettbildtråd
Läst 554 ggr
Cecilia.S
2019-08-21 09:35

Ris & Ros - Redigeringar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att det kunde vara skoj med en Ris & Ros tråd för redigeringar! 🌺
Någon laddar upp en av sina redigeringar och frågar på så sätt andra om dom kan nämna två rosor (vad gillar du med den) och en ris (vad ogillar du med den - gärna tips/idéer på förbättring). 

Jag börjar! Vilka rosor och vilket ris dyker upp hos er när ni ser min redigering? 😊

God ton! Tråden är till för att inspirera varandra. Alla är lika duktiga!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
ThatPie
2019-08-21 10:44
#1

Man och svans är väldigt bra gjorda och livfulla, ljussättningen är även väldigt realistisk! Detaljerna, speciellt på huvudet, förhöjer hela redigeringen och knyter sig bra samman till tidigare nämnda man och svansen. Eftersom att så mycket av bakgrunden är i sådan oskärpa/suddig, så känns det lite som att hästen och bakgrunden är två olika bilder istället för en. Så något att tänka på tills nästa gång är att försöka få skärpan och oskärpan på bakgrunden övergå mer naturligt. Jätte svårt att förklara!

ThatPie
2019-08-21 10:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Antar att jag kan lägga upp en då också. Inte gjort några edits på väldigt länge nu (inte varit motiverad), så här är en från förra året :)

Cecilia.S
2019-08-21 12:57
#3

#1 Tackar och bockar 🙂 Intressant med bakgrunden! Jag personligen tycker att det är snyggt eftersom hästen (i det här fallet) framhävs. Dessutom har jag en lite förkärlek till oskärpa överlag, haha. Men jag ska testa på något sånt i framtiden, kanske ha med några objekt i förgrunden som det ligger lite fokus i, o.s.v.

Kul att du gillar detaljerna, manen och svansen! Har kämpat mycket med det genom åren och har äntligen börjat hitta metoder som jag kan kontrollera bra.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Cecilia.S
2019-08-21 13:07
#4

#2 Annorlunda, men ack så snyggt! 😍 Du har verkligen lyckats fånga en scen på bild, med bra och tydlig känsla som får mig som ser ditt verk fantisera om vilken situation ekipaget befinner sig i. Det gör bilden mäktig, intressant.

Jag gillar regnet och detaljerna - framför allt regndropparna som har sipprat längs hästens ben och mage - skarpt! Hela bilden blir lite mer tilltalande eftersom det finns så mycket att se, man fastnar lätt och vill kolla närmare.

Personligen älskar jag ju ljus… Så mer ljus! Bilden i sin helhet passar fint med den mörka omgivningen men det hade varit häftigt med lite sol eller månsken som skapar ännu mer konturer och liv i bilden. På så sätt skulle du kunna rikta in ännu mer fokus på själva ekipaget, som du har lagt ner så mycket tid på i redigeringen.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

ThatPie
2019-08-21 13:54
#5

#4 tack så mycket :) och ja la väldigt mycket energi på alla små detaljer, har väldigt lätt att zoona in på något litet när jag redigerar. Att bilden blev så cinematisk beror på att min kompis, som jag gjorde editen åt, hade en hel berättelse till sin ide om vad hon ville ha på sin edit. Så jag levde mig in och gjorde det jag tycker skulle passa in i berättelsen. Hmmmm ja någon liten blixt eller något kanske skulle gett lite mer ljus! Svårt att ha både sol eller måne när det är molnigt och mycket regn :P tycker ljust kan vara lite klurigt i övrigt så är nog något man får träna mer på!

Upp till toppen
Annons: