Annons:
Etiketthjälp
Läst 3412 ggr
Jacquline
2019-09-08 12:35

SSO startar inte

Hej!

Jag är relativt ny här på denna sida och ber redan nu om ursäkt om detta inlägg är på helt fel kategori. Admin får självklart ta bort inlägget eller flytta det till rätt kategori :).

Men som rubriken lyder startar inte SSO när jag trycker på "spela", jag har avinstallerat och ominstallerat spelet flera gånger samt startat om datorn men inget händer. Jag kan skriva in mina inloggningsuppgifter utan problem och det dyker heller inte upp något felmeddelande. Jag har varit i kontakt med supportern men tänkte bara kolla om någon här har varit med om något liknande? Jag har Windows 10 som operativsystem kan det vara problemet eller är det något annat?

Har ni några förslag och/eller tips på vad jag kan göra för att få SSO att starta, kommentera gärna! <3

Annons:
Amephyst
2019-09-08 16:03
#1

Jag hade inga problem att logga in nu. Det kan vara ett problem med servern, vilket kan hända ibland. Kommer du in i spelet nu, eller har du fortfarande problem?

ThatPie
2019-09-08 16:25
#2

Det var tidigare problem med serven, men enligt sso’s instagram så ska fet vara igång nu :) ett tips är att kolla in deras Facebook och instagram ifall man har svårt att komma in. Just för att säkerhets kolla ifall det är ett ”personligt” problem eller om fler är påverkade.

Jacquline
2019-09-08 16:34
#3

#1 Har fortfarande problem med att spelet inte startar. Skulle det vara problem med servern så kan man inte ens logga in. Jag kan logga in men när jag trycker på ”spela” så händer det ingenting.

ThatPie
2019-09-08 17:48
#4

#3 jag har kunnat logga in och öppna launchen men inte kunnat komma in på själva spelet när servern är nere. Lite som när det är onsdags uppdatering, du kan logga in men möts av ”det är uppdatering på G” (vet ej vad de skriver, men du fattar nog) på själva launchen. Har utöver det ingen aning vad det kan vara, inte upplevt något liknande.

Herveaux
2019-09-08 17:55
#5

#4 Samma här. Även när servern har bråkat har jag kunnat logga in.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Marbi
2019-09-08 20:16
#6

Jag hade problem för ett bra tag sen och då rensade jag bort allt jag kunde hitta i olika programfoldrar som hade med SSO att göra. Sen laddade jag ner spelet på nytt och då funkade det.

Annons:
Jacquline
2019-09-08 22:59
#7

#6 Kan du förklara lite närmare vart man ska kolla? xD Jag har raderat allt som har med SSO att göra, vilket inte funkar det heller. Men jag kanske missar någon fil eller liknande?…

Marbi
2019-09-09 09:30
#8

Gör en sökning i "Den här datorn" efter StarStable, så borde du hitta allt som har med spelet att göra. Jag är inte särskilt bra på datorer så jag kan inte förklara bättre.

Upp till toppen
Annons: