Annons:
Etikettnyheter
Läst 437 ggr
Herveaux
2019-09-09 10:00

Ny trailer: Det här är Jorvik!

Äntligen har SSO fått en ny trailer!
Den gamla (KLICKA HÄR) kändes minst sagt utdaterad.
Snyggt jobbat SSO-teamet!

Vad tycker ni om den nya trailern? Något som saknas?

Förresten, är det fler än jag som räknar ner till Halloween…?👻


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Like Star Stable on Facebook! http://facebook.com/starstableFollow Star Stable on Instagram!http://instagram.com/starstableonlineFollow Star Stable on twitte...
  • Redigerat 2021-06-11 10:49 av Herveaux
Annons:
ThatPie
2019-09-09 11:16
#1

Tja jag vet inte riktigt vad jag tycker. Sure, den är mer gripande i slutet och får en att vilja veta mer (även om jag redan vet vad), men det känns lite platt? För ett så stort företag känns det som att de skulle kunnat gjort något mer intressant, speciellt för en trailer. 

Nu är jag ganska intresserad av just redigering av video och kan säga att allt var väldigt väldigt basic. Ihopsättningen av alla klipp kan inte tagit mer en 2-3 h som absolut max, vilket inte är speciellt länge. Allt var väldigt statiskt och varje övergång (byte till nytt klipp) var alldeles för skarpt. Jag kan se att de försökt få övergångarna att vara något sammanhängande, men de är fortfarande för "in your face". En bra övergång är en övergång man inte tänker på. Om det inte är så att man vill att den ska vara skarp, men med den valda musiken tror jag att detta inte är fallet. Inte ens övergången av musiken var ihop mixad så att den "gled" ihop  organiskt. Allt känns som att det skulle kunnat gjorts av någon som gör sin första redigering. Alla har vi varit där, så det är inte något fel med det. Men det är inte något jag förväntar mig av ett spel/företag så stort som sso. Verkligen inte.

Om vi lämnar det tekniska så tycker jag att de inte riktigt fångar vad som gör sso till just sso.  De försöker visa upp alla de olika områdena och hästar som finns i den första delen. Men det känns bara hoppigt och man får ingen riktig känsla för vad jag som spelare faktiskt kommer göra och utsättas för. Andra delen när det går mer in på själva storyn blir jag mycket mer intresserad av världen och vad jag har att förvänta mig. Vilka är personerna jag ser? Är det magi de håller på med eller något annat? Vad är deras relation? Vad är det de kämpar mot/för? Allt det är saker jag kan tänka mig att någon som får veta om sso för första gången kan tänka på när de ser andra delen på trailern. Allt detta är jätte bra och får en mer intresserad av att faktiskt söka upp spelet och testa det själv. Vi är naturligt nyfikna. 

Så för att sammanfatta, för allt detta blev väldigt långt :P, så tycker jag att iden är bra, men det saknas fortfarande en hel del saker. Jag skulle ha börjat visa hur man som spelare kommer till ön, vad man först möts av och lite lätt vilken natur/hästar som finns där. Sedan slänga in en i själva storyn (lite som de faktiskt gör i trailern) och i mellan allt det introducera fler platser/hästar som man kommer möta. Börja med ett lugnt tempo och allt eftersom spänningen/intresset ökar öka på snabbheten mellan klippen och bpm'et på musiken (beats per minute). På så sätt vet tittaren hur allt kommer börja och hur världen är, men även vad de har att förvänta sig senare under spelets gång och hur storyn någelunda kommer utvecklas. Med det kommer tittaren bli mer intresserad av att vilja veta mer och på så sett söker upp sso och testar på spelet.

Vrilen
2019-09-09 11:29
#2

Håller med #1.

Tyckte den gamla var mycket mer spännande och gav en större blick av spelet.

Herveaux
2019-09-09 11:52
#3

#1 Tack för att du tog dig tid att skriva, superintressant att läsa hur någon med 'redigerar-glasögon' ser på klippet. 👍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

ThatPie
2019-09-09 12:19
#4

#2 Inga problem! Tycker bara att det är kul att analysera saker :) Ibland kan det vara kul att ha "redigerar-glasögonen" på, problemet är att de typ är omöjliga att få av :P vilket gör att man märker små saker som skulle kunna förbättras lite för lätt ibland

Herveaux
2019-09-09 12:24
#5

#4 Ack, låter som en klassisk yrkesskada… Vi är många som tampas med såna. 😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: