Annons:
Etikettallmänt
Läst 532 ggr
Herveaux
2020-03-13 14:15

Nytt skötselsystem?

I en uppdatering för några månader sen (var det kanske tom i slutet av 2019?) så nämndes det att SSO-teamet snickrar på, eller iaf vill påbörja arbetet med ett nytt skötselsystem i spelet. 

Vad tycker ni om systemet vi har idag? 
Vad vill ni se för förändringar och förbättringar?
Hur skulle ni vilja ha ert nya skötselsystem?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
2020-03-13 14:18
#1

Jag har bara runt 12-14 hästar och kan inte minnas när jag tog hand om alla "för hand" så att säga. Stallhjälpen är alltid inhyrd hemma hos mig. 😃

Idag tycker jag det snabbt blir alldeles för tidskrävande och monotont att upprepa sysslorna hos varje häst. 

Men hur skulle man ha det istället då…? Klurigt. Klurigt värre. 
Försökte rota runt i minnesbanken om jag spelat ett hästspel som hade dräglig skötselmekanik, men det ekar ganska tomt där för min del. 

Det är ju inte riktigt samma sak, men jag saknar faktiskt att hästen blir hungrig, törstig och smutsig medans man rider omkring. 🤐
Hade alltid våra "rastplatser" längs levlingsrundan och såklart kan jag fortsätta med det nu även om hästen inte behöver det, men nä, inte samma sak…😛


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
2020-03-13 17:24
#2

Ska bli spännande att se vad dem gör. Dem kanske kunde göra nåt system där man kan fylla på vatten och typ hö "automatiskt" till alla hästar som står i boxarna när man är i stallet. Sen kanske nåt sätt att säga "rykta och kratsa" alla hästar och sen får man nåt i stil med "du går runt och sköter om alla hästar" och man får vänta en liten stund (som vissa uppdrag kan vara) men man slipper att själv gå runt till vartenda häst och borsta och kratsa, men att kanske hästar som står i hagen inte får skötsel utan man måste ha dem inne i stallet för det? Sen kan det ju finnas ett "matlager" i stallet som man får fylla på med mat då såklart så det finns något att mata hästarna med (alternativt om lagret är slut så kostar det JS för maten).

Sen tycker jag det är lite jobbigt att man måste stå vid ett stall (eller speciella platser) för att sköta om sin häst, skulle vilja ta hand om den man rider vart som helst.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
2020-03-13 17:32
#3

#2 Intressanta idéer! ☝️

Där håller jag helt med dig, bort med "här kan du sköta om din häst"-zonerna!
Vi har allt med oss i ryggsäcken så man behöver ju inte stanna till hos Steve (t ex) och rycka åt sig en hökaka eller lite morötter för att tanka hästen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Marbi
2020-03-13 19:17
#4

Jag är jättenöjd med min stallflicka. :) Hon sköter om hästarna så bra och så slipper jag. 

Men jag tycker också att dom där zonerna är alldeles för låsta, man skulle kunna lägga till alla rastplatser på listan. Det skulle vara lite mer naturligt att både människa och häst rastar samtidigt efter en lång ritt, kanske med övernattningsmöjlighet i ett tält. :)

Herveaux
2020-03-14 18:26
#5

#4 Ja visst är hon en liten pärla vår stallflicka! 

Vilken ironi egentligen att jag går till jobbet och mockar 8-12 boxar + lösdriftens ligghall, kommer hem och loggar in på SSO och betalar i min tur för att någon ska ta hand om stallgörat hos mina virtuella hästar. 
Här tar vi inte med oss jobbet hem inte.😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

s8x2n6
2020-03-14 21:37
#6

Jag saknar ärligt talar hästön - den var så praktisk! Skicka hästarna du inte använder dit för en slant, och så behöver du bara sköta om de i stallet. Hästön kostade 1200 js / 7 sc för budgetsemester, när du tog hem hästen var den på den grön-gula leende smileyn. Lyxsemester kostade 149 sc och då kom hästen hem med den gröna glada smileyn. Det som är synd med hagen är att hästarna där måste också tas hand om. Sen tycker jag att man bör ha möjlighet att kolla på hästen som är på hästön (så man slipper betala för semestern igen bara för att man vill kolla på sin häst), men vill man rida så måste man ta hem den.

Om de också kunde kombinera funktionerna så att man kan ha hästar i hagen om man vill, men man då får stå för deras skötsel som hästarna i stallet (som det är nu). Men att man också kan skicka iväg dem som man vill på en semester.

Annars håller jag med dig #1 med att jag verkligen saknar att behöva ta hand om hästen när man rider runt på den. Vi har ju en hel stats-kategori kopplat till den (skötsel), det är så synd att den statsen är helt värdelös nu!

Tycker att du #2 spånade på intressanta tankar med automatiserade fodringar, gemensamma väntetider för skötsel av alla hästar osv… inte en chans att jag skulle ta hand om mina 70+ hästar individuellt varje dag i dagsläget 😂

Annons:
Upp till toppen
Annons: