Annons:
Etiketterveckans-uppdateringhästarhusdjur
Läst 563 ggr
Herveaux
3/25/20, 3:14 PM

Veckans Uppdatering - v. 13

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej StarFam! Den här veckan är det dags att testa på Ödesridning, och inte nog med det - Gary Goldtooth, vår mest älskade resande hästförsäljare, är tillbaka med två underbara hästar!

**Upptäck Ödesridningen!
**Lystring alla Ödesryttare - Rhiannon behöver er! Denna nya, permanenta aktivitet ger er inte bara spännande saker att göra varje dag, utan leder också fram till vår största uppdragsbelöning någonsin…

Med Rhiannon som din vägledare och mentor kommer du nu få lära dig den uråldriga ridtekniken känd som Ödesridning. Genom att bemästra Ödesridning skapar du ett band mellan dig och din häst byggt på unik magi, som du kan använda för att hjälpa druiderna att skydda Jorvik från farliga krafter som Pandoria eller Dark Core!

När Rhiannon har förklarat grunderna för dig kommer du kunna delta i speciella träningar som du deltar i genom att klicka på anslagstavlan bredvid paddocken. När Rhiannon anser att du är redo kommer hon skicka ut dig på speciella uppdrag över hela Jorvik som en del av din träning! Du kommer få hjälpa vilsna Pandoriska rockor att hitta hem, stoppa skumma Dark Core-maskiner från att förgifta naturen och samla på dig irrbloss: allt för att visa upp dina skills för Rhiannon!

Genom att ställa upp och lära dig hur du hjälper till att skydda ön kommer du inte bara lära känna Rhiannon bättre, utan hon kommer även belöna dig med allt från spännande böcker och vacker druidutrustning till en speciell druidisk häst… just det, EN HÄST!

Runspringaren är en speciell häst som rids av Vildväktarna i norr, och om du kan genomföra Rhiannons prövningar kommer du få en av dessa vackra Starbreeds som en gåva från druiderna!

Här är fler detaljer om hur Ödesridning fungerar:
★ Först och främst måste du bevisa för Rhiannon att du kan genomföra träningssessionerna i Ödesridning i Druidpaddocken. Efter lite arbete kanske hon anser att du är redo för större äventyr!
★ Efter att ha visat upp dina färdigheter kommer du kunna bege dig ut på två uppdrag per dag utöver träningen.
★ Varje uppdrag är uppdelat i två delar: Först måste du rida till området där din uppgift ska uföras, och sen måste du utföra uppgiften!
★ Om du misslyckas med ett uppdrag kommer du inte kunna utföra det på nytt under samma dag.
★ När du slutför din första uppgift för dagen kommer du få en extra boost av ryktespoäng! Även om du bara har tid att utföra en uppgift kommer du få lite värdefullt rykte som hjälper dig på vägen fram till din speciella häst.

Första platsen för dig att besöka är Druidpaddocken - skynda dig dit och prata med Rhiannon!

_För att kunna delta i Ödesridningen måste du vara en Star Rider och ha slutfört uppdraget där du hjälper Ödesryttarna att rädda Anne från Pandoria.

Det här är en ny, permanent funktion i spelet. Oroa dig inte om du inte kan spela den än - kommer alltid ha chansen att få en egen Runspringare!

_**Möt Ayla och Umbra!
**Gary Goldtooth är tillbaka på Jorvik för de kommande två veckorna, och han är inte ensam! Var hittar han egentligen alla de här magiska hästarna? Vi gissar att det är en yrkeshemlighet! Den här gången har Gary hittat två hästar med starka band till måncykeln…

Du hittar Garys lägerplats i Moorland, nära Jaspers lada. Bege dig bara ut på vägen mellan Moorland och Fort Pinta och du kan inte missa honom - eller de speciella hästarna, Ayla och Umbra!

★ Ayla är en blyg men oerhört lojal varelse som formar mycket starka band till sin ryttare. Norrsken är det vackraste Ayla vet - kanske för att det påminner den om sin egen vackra päls?

★ Umbra älskar mörker och njuter av att titta på eldflugor under långa nätter ute i skog och mark. Denna majestätiska springare har en ovanligt hög kroppstemperatur tack vare dess flammande man och sägs bara ses i det vilda under nymånens svaga ljus.

Eftersom Ayla och Umbra är magiska hästar döljer de sina magiska färger då de är nära byar eller stall för att smälta in bland andra hästar. När de ger sig ut i vildmarken lyser deras sanna färger igenom igen!

Ayla och Umbra kan flytta in i ditt stall för 950 Star Coins var, och precis som andalusierhästarna kan de utföra spansk skritt! För att rida i spansk skritt, tryck på mellanslag medan Ayla eller Umbra står still.

Det går inte att byta manstil på Ayla eller Umbra.

Speciella husdjur!
Utöver de två magiska hästarna har Gary också med sig två unika husdjur! Månljusets magiska räv och den glödande trollkatten är nära vänner till Ayla och Umbra, och ansluter sig till din familj för 450 Star Coins var.

Vänta lite bara - om du behöver fylla på med Star Coins så finns ett speciellt erbjudande med Star Coins OCH dessa husdjur tillgängligt denna vecka, så håll ögonen öppna efter mer information!
Pssst…läs mer HÄR

_Ayla och Umbra är för denna gång tillgängliga fram till onsdagsuppdateringen den 8 april, då Gary Goldtooth lämnar Jorvik igen.

_**Fix för magiska hästar!
**Ni vet den där otympliga laddningsbaren som dök upp varje gång er magiska häst var på väg att byta färg? Den är ett minne blott! Nu vet ni om era magiska hästar är på väg att byta färg genom att hålla koll på glittret runt den!

**Veckans video!
**Varje vecka delar vi med oss av en av våra roliga videor - ibland en helt ny en, ibland en nostalgisk throwback! Här är veckans video:
https://www.youtube.com/watch?v=OZaHnaLguME&ab_channel=StarStable

**Det här kommer NÄSTA VECKA!
**Nästa del i Catherines dagbok kommer snart…

Ha en vecka full av äventyr på Jorvik!

Kramar från SSO-teamet ♥

Text: https://www.starstable.com/se/article/8346


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

With Rhiannon as your mentor, you’ll learn the ancient equestrian skill known as Soul Riding. Soul Riding harnesses the bond between you and your horse, crea...
  • Redigerat 10/2/21, 2:05 PM av Herveaux
Annons:
Maleficum
3/25/20, 3:42 PM
#1

Skoj med lite nya saker att göra och att man kan få en häst i slutet :) Hoppas bara inte träningen och uppdragen blir tjatiga att göra utan har tillräcklig variation för att kännas skoj hela vägen!

Är lite sugen på att skaffa den lilla magiska räven, skönt att ha två veckor på sig att bestämma sig ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
3/25/20, 3:55 PM
#2

Träningen i paddocken blir kanske densamma som tidigare, fast med lite ny look.
Jag är väldigt nyfiken på uppdragen Rhiannon kommer skicka ut en på. 
Intressant också att man faktiskt kan misslyckas med ett uppdrag, eller att man bara har en chans på sig att klara av det.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
3/25/20, 3:57 PM
#3

#2 Jag det var intressant, men antar att det väl är ett visst antal uppdrag och klarar man inte ett en dag dyker säkerligen samma upp någon annan dag så man får en ny chans.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
3/25/20, 3:59 PM
#4

#3 Tror också att uppdragen kommer ligga på ett rullande schema eller liknande. 

Jag och hinderkarusellen var inte vänner idag. Jisses…😮😓😂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

ThatPie
3/25/20, 6:33 PM
#5

Håller med om att jag hoppas det blir tillräckligt med variation för att inte bli för långtråkigt eller börja kännas som ett ”måste”. Speciellt när man behöver så mycket för att ”låsa upp” hästen. Är ändå glad över att de äntligen igen har något man faktiskt behöver kämpa lite med för att få. Tycker det senaste tiden varit alldeles för lätt att få de mer eftertraktade sakerna, antingen det eller så har det varit en tidsgräns på det. Vilket i säg kan vara bra, men har verkligen saknat något längre och mer konstant att jobba på. Att man får utrustning allt eftersom tror jag även är toppen! På så sätt känns det inte som lika mycket jobb upp till hästen och man har något mer att se fram emot. Ska bli väldigt intressant att se hur svårt (eller lätt) det är att misslyckas med ett uppdrag! Hade inga större problem att klara dagens uppdrag efter en omstart på varje, var ett tag sedan man gjorde druid träning senast (*host*2013*host*) så lite ringrostig var man. Men de kändes ändå liiite svårare sen sist.

Herveaux
3/26/20, 8:15 AM
#6

#5 Håller med! Har också längtat efter något man får jobba ordentligt för. 😇
Det här törs man väl inte säga högt egentligen, men jag är en av dem som tyckte det var lite roligt att plåga sig igenom allt fiske och hönsjagande för att få mina achievements…🤐


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
ThatPie
3/26/20, 11:35 AM
#7

#6 jag blev klar med fisket innan alla achievments kom, samma med hönsen. Så lite omotiverad blev man 🙄 men jag håller med att en utmaning är mer tillfredsställande! Hoppas bara att de fortsätter lägga till fler saker som tar lite tid!

Maleficum
3/26/20, 7:55 PM
#8

#7 Samma för mig. Men föredrar nog fiskande framför att jaga hönor :P

Håller med! Skulle gärna vilja ha mer dagliga så man kan fylla upp de rykten man just nu inte kan få upp till beundrad (eller vad nu högsta ryktesgraden är). När det inte är nån uppdatering med nåt nytt uppdrag så blir det sällan att jag loggar in (mer än möjligen för att mata hästen och göra stallsysslorna vid mitt hemstall för att samla på mig lite JS).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: