Veckans Uppdatering - v. 47
Hej StarFam! Wildwoods väntar på att bli utforskat och fem majestätiska jorvikiska urhästar har dykt upp vid Redwood Point!
Häftiga jorvikiska urhästar!
Intill butiksområdet i Redwood Point finns det nu fem vackra jorvikiska urhästar! De här hästarna har viltfärger och blir utmärkta följeslagare på dina kommande äventyr! Hästarna finns i färgerna brindlefärgad fux, brindlefärgad gulbrunt, safirblåskimmel, safirvit och silverfux. #JorvikGoneWild
Precis som andra jorvikiska urhästar har de här tre unika manstilar, de kan ligga ner på kommando (tryck på mellanslagstangenten när du står still medan du rider på din jorvikiska urhäst) och har en helt unik gångart! Skritta med din häst och be den öka takten medan du håller nere shift för att växla till denna vackra gångart!
Precis som andra jorvikiska urhästar kostar de här 975 Star Coins.
En väldigt speciell häst …
Har du någonsin träffat en Embermane? Det är en väldigt speciell jorvikisk urhäst som påminner mycket om Blaze, hästen från Star Stable: Mistfall, den animerade serien. Och nu kan du skaffa en helt egen! Du hittar den här eldiga hästen i Fort Pinta fram till nyår.
Den här unika hästen finns både i Star Stable Horses-appen (där den läggs till i nästa uppdatering av appen) och i Star Stable Online! Du kan köpa Embermane i Star Stable Online under resten av 2020, medan den kommer att läggas till permanent i Star Stable Horses. Du kan ladda ner och spela Star Stable Horses gratis på iOS och Android.
Embermane kan bli din för 975 Star Coins oavsett om du skaffar den via Star Stable Horses eller Star Stable Online.
Veckans videoklipp!
Varje vecka delar vi med oss av en av våra roliga videoklipp – ibland ett helt nytt och ibland en nostalgisk tillbakablick! Här är veckans videoklipp
Kommer NÄSTA VECKA!
Äventyren i Wildwoods fortsätter snart!
Ha en jättebra vecka!
Massor av kärlek från ditt Star Stable-team ♥
// Harley
- Redigerat 2021-10-02 12:53 av Herveaux
Embermane (som man dessutom kommer kunna döpa den till om man vill) kommer få vänta för min del tills den kommer till appen, får se om jag flyttar över den till spelet sen eller inte.
Däremot fick den gulbruna hästen flytta in! Önskar dock att Striped fanns med som val av namn för hade velat döpa den till StripedRabbit efter den ovanliga Sumatrakaninen (Sumatran Striped Rabbit) men det fick bli WildRabbit istället.
Hade ju varit passande med något åt Tiger hållet också men det är ju redan upptaget av min TigerLily :P
Dock ser han ut att behöva besöka en hovvårdare innan vi fortsätter våra äventyr.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#1: Sötnosen! Roligt att din favorit fick bli omslagspojke/flicka för Veckans Uppdatering. 😊
// Harley
#2: Ja :) Gillar dock den mörkare bruna också men den randiga baken och mjölmulen vann till slut :P (Gillar den svarta från förra uppdateringen också).
Är inne på att köpa den mörkare bruna men det finns för lite i kassan för ögonblicket så det får vänta ett tag.
#4: Ja den är riktigt fin! 🧡
// Harley
Gjort alla tävlingar idag (utom ponnytävlingen och islandshäst tävlingen för jag är för lat för att orka åka och byta häst :P) så min WildRabbit har blivit level 9 redan och nästan halvvägs till level 10.
Kommer troligen inte vara hemma imorgon så får se hur många tävlingar jag orkar köra då men hoppas min lilla kanin ska vara level 15 till helgen.
Även om det tar sin lilla tid att springa runt till alla tävlingar (om man som jag just nu sparar ihop JS för att köpa ny utrustning till nya hästen så vill undvika att betala för transport) är det ändå skönt att det numera går rätt fort att levla upp sin häst om man har alla tävlingar upplåsta.
#6: Wow, vad snabbt det går att levla upp hästen nu! 🤩
Om du vill ha inspiration för levlinsgrunda så hittar du min (innan Wildwoods) här i #1:
https://starstable.ifokus.se/discussion/1479163/eran-levlingsrunda
Det finns säkert ännu mer tidseffektiva rundor men jag tycker den här rullar på bra även om man inte tar transporten.
// Harley
#7: Ser lite mer effektiv än min runda idag :P Dock hade jag inte tänkt från början att köra alla loppen utan gjorde bara dem jag tycker är mest roliga/går fortast eller som man får extra mycket xp för och gjorde inte resten förrän jag kom hem efter jag var barnvakt för jag var för trött för att göra nåt annat än att spela :P
Jag blev besviken på dagens uppdatering. Blir det varje gång när det bara släpps hästar. Jag hade hellre velat få fler dagliga saker att göra i Wildwoods eller få göra en ny ryktesfraktion. Jaja, får vänta på nästa uppdatering.
Kan bero på att jag har gjort alla uppdrag utom Farah och druidträningen, men även det blir ganska enformigt. Jag har absolut ingenting att göra i spelet, precis som många andra, och känner inget behov av fler hästar att träna upp.
Ja, det är jag på bilden.
Pga vädret blev jag hemma idag så körde alla tävlingar idag också (utom ponny och island) så nu är hästen level 13 :) Får se om jag orkar göra tillräckligt många imorgon för att levla hela vägen till level 15 eller om det får vänta till lördag (då ska det ändå vara tråkväder).
#9 Hade som sagts tidigare (eller i annan tråd?) hoppats på att man skulle behöva göra något speciellt för att kunna få Embermane tex liknande man fick göra för att få Spirit eller att man fick några uppdrag precis som med Texas bluebell.
Har också gjort allt (även Farah och Druidträningen). Hade också sett lite fler uppdrag så man kan få upp alla ryktesfraktioner till max (är ju en del som man inte kan maxa).
#9: Det är ju iaf två områden till som (inom kort?) kommer öppnas i Wildwoods.
Gjorde man de dagliga sakerna vi fått i Redwood Point fick man också ett nytt lopp i onsdags.
Det tar ju otroligt mycket tid att skapa nya uppdrag (både dagliga och questar) så jag tycker vi ändå har fått mycket i år, under rådande omständigheter med corona och då teamet inte kan jobba som vanligt från kontoret.
// Harley
#11: Japp, har redan låst upp allt som går i Redwood Point och jag klagar absolut inte på det. Jag är själv programmerare och vet hur svårt det kan vara att ändra i koderna och få det att fungera.
Jag vill inte vara negativ mot SSO-teamet på något sätt - de gör ett fint jobb med spelet. Jag ville mer säga att jag föredrar saker att göra i spelet jämfört med nya hästar. Jag förstår även att de får in mer pengar när det släpps saker som man kan köpa för Star Coins i spelet och jag vet att SSO inte kommer tjäna så mycket mer pengar av mig personligen.
Jag är väl mer irriterad över hur SSO har valt att pumpa ut nya område istället för att "göra klart" de befintliga och styra upp lösa trådar. Jag är en person som hade föredragit längre uppdragskedjor i exempelvis Jarlaheim, Dinodalen och Epona (Tänker främst på Devils Den, Kallterna och Månskäreby (som är ganska dött)), framför att få Missfall.
Jag menar inte att vara otacksam mot allt som vi har fått i spelet, men jag personligen hade gjort allt i en annan ordning. Jag kommer fortsätta spela SSO och gladeligen göra nya uppdrag när de kommer :)
#10: Jag förstår helt! Jag hade nog blivit glad för vilka uppdrag som helst, även om jag inte kommer köpa hästen (som med Spirit). Främst för att hålla kvar oss gamla spelare och känna att vi har lite kvar att göra i spelet :)
Man kan inte göra alla nöjda, och jag köper det, men detta var min reflektion av gårdagens uppdatering och väntar spänt på nästa. Tills vidare kan jag hoppas att SSO-teamet ser våra diskussioner och tar till sig våra önskemål.
#12: Oh, vad roligt att du är programmerare! Inte alls avis… 😏
Det var inte min mening att skriva dig på näsan om det kändes så, mitt hjärnkontor är lite underbemannat idag.
Där håller jag med dig! Jag hade också hellre sett mer nytt (eller en fortsättning) i de områden vi redan har istället för fler nya. Roligt med nytt också förstås, men det känns så spretigt med lösa krokar som ligger och skramlar lite varstans just nu.
Sen längtar jag något otroligt efter en uppdaterad Silvergladeby och framförallt Västkobbens Fiskeby. 🧡
// Harley
- Redigerat 2020-11-19 19:28 av Herveaux
#14: Haha, ja, programmering är en sak för sig. Lite oförutsägbart trots perfekt kod ^^. Min korrekta titel är inte programmerare, utan jag är högskoleingenjör inom datateknik. Men jag har fått programmera väldigt mycket och förstår var problemen kan uppstå utifrån den aspekten.
Jag har inte tagit illa vid mig. Ville mer förklara mitt missnöje och för att ingen ska tro att jag är enbart negativ. Har trots allt varit mycket missnöje riktat till SSO genom åren för att folk inte får saker som de vill ha.
Personligen hade jag gjort klart alla uppdragskedjor först i respektive område för att området ska kännas "färdigt". Just nu har områden släppts lite hipp som happ och det ger ett spretigt intryck för mig som spelare. Som programmerare kan jag även se problematiken med att komma ihåg hur koden har skrivits i så gamla områden och det är inte det lättaste att sätta sig in i igen. Kort och gott sagt har SSO tillämpat dålig programmeringsetik och det är verkligen inget som får göras om man pluggar programmering ;)
#15: Det skulle inte förvåna mig om det stryker runt en och annan SSO-medarbetare här i buskarna så jag hoppas de läser och noterar vad vi tycker och tänker, precis som du nämnde. 😉
Vad jag har förstått av ett par andra programmerare så kan det vara en mardröm att vara in och rota i andras kodning. Med tanke på hur SSO-teamet vuxit snabbt och en del personal (som inom alla företag) har slutat så måste det vara en hel del huvudvärk och gråa hår att damma av kod från x antal år tillbaka, gjord av en Medarbetare som slutat, när det väl är saker (uppdrag, event osv.) som ploppar upp i våra etablerade områden. 😓
Kämpa på SSO-teamet, kämpa på.
// Harley
#16: Exakt! Att fortsätta skriva på någon annans kod är väldigt svårt. Får hoppas att de gamla programmerarna har kommenterat sin kod ordentligt och/eller att de har följt företagets riktlinjer kring kodning. Det är liksom därför alla företag har olika regler och policys för hur man skriver kod ;)
För övrigt finns det ett citat som lyder (på temat programmering): "Real programmers don't comment their code. If it was hard to write, it should be hard to understand." Det är för övrigt ledtråden på min dator om man skriver in fel lösenord. Jag vet, jag är nördig :')