Tävling: Winter Star
Välkommen till Star of the Season: Winter Star!
Vintern är här och det är dags för Star of the Seasons sista tävling.
Fototävling: Stjärntecken
För att vara med och tävla ska ni få fota er tolkning av fyra olika stjärntecken som vi kan se på Jorviks natthimmel vintertid.
Stjärnkonstellationerna ni har att välja bland är:
Äventyraren
Stjärntecknet för alla som längtar efter äventyr. Ingen skog är för djup för att utforska, inget berg för högt att bestiga. Du ger dig modigt ut i det okända och utforskar allt som Jorvik har att erbjuda. Du är i grunden en utforskare.
Harpan
De kreativas stjärntecken. Skaparlusten flödar genom dina ådror och på Jorvik kan du släppa loss den. Att skapa ting och släppa dem fria i världen kommer helt naturligt för dig.
Systrarna
Stjärntecknet för alla som värdesätter vänskap över allt annat. Att umgås med din bästa vän är det viktigaste för dig på Jorvik. Ensam är stark, men tillsammans är man ostoppbar.
Stoet
Ett stjärntecken för alla som hänger sig åt hästar. Du bryr otroligt mycket om hästarna och ingenting är viktigare än ditt band till dem. Aideens gåva är stark inom dig.
Runan
En stjärnkonstellation för magiskt sinnade. Det finns magi överallt på Jorvik, i vår vardag och ibland även i större situationer. Jorviks magi ropar på dig och du drar nytta av den.
Livets väktare
Stjärntecknet för dig som är ett med naturen. Du är en naturkraft som får energi av att vara ute. Du känner en stark koppling till naturen.
Ni får välja helt fritt vilka fyra stjärnbilder ni vill fota.
Se det som en Månadens Bild-tävling fast med fyra bilder. Ha roligt! 😀
Får bilderna vara redigrade?
Ni får leka med Fotoläget i spelet hur mycket ni vill men inte redigera bilderna i tex PhotoShop.
Måste bilderna vara fotade i vinterlandskap?
Måste inte men det är en stor bonus om de har vinterkänsla.
★ Posta era bidrag här i tråden eller skicka de till mig (Herveaux) i PM (det går bara att skicka med en bild i ett PM tyvärr, så ni får skicka bidragen ett i taget).
Glöm inte att skriva vilken stjärnbild bilden hör till!
Vill ni byta ut ett bidrag är det fritt fram att göra det hur många gånger ni vill.
★ Sista dagen att posta eller skicka in ditt bidrag: 31 januari 2023, kl 23:59
Tävlingen kommer pågå under större delen av sommaren så att så många som möjligt hinner skicka in sina bidrag.
★ Vinnarna kommer koras och få sitt pris den 17 februari 2023.
Jag kommer tillsammans med två andra SSO-spelare (som inte är aktiva på forumet) att utse vinnarna.
Vinnarna får bestämma om deras bidrag postas på forumet eller hålls hemliga.
Priser
🥇 1a plats: 5000 Star Coins
🥈 2a plats 1000 Star Coins
🥉 3e plats 500 Star Coins
Vinnarna får en värdekod i ett PM här på iFokus.
Ni behöver inte lämna ut några personuppgifter för att vara med och tävla eller för att få ert pris.
Om du är ung och vill vara med och tävla så får du gärna visa tävlingen för dina föräldrar.
Om du som förälder har frågor så tveka inte att kontakta mig här på iFokus eller via mail på harlequin.herveaux@hotmail.com
Tävlingen är inte ett samarbete med Star Stable Online.
Priserna betalas med mina egna pengar.
// Harley
- Redigerat 2023-02-17 21:43 av Herveaux
Hej jag undrar om någon här vet om vinterfestivalen kommer tillbaka till jorvik i sso i år och om nån vet när den kommer dit isf? :)
Fattar inte om man ska ta kort på stjärnbilden eller ens egen tolkning…?
#2: Ens egen tolkning men du måste ange vilket stjärntecken vilken bild ska föreställa.
#1: Skapa en egen tråd om du har frågor kring saker som inte har med tråden att göra.
Vintern och allt som inkluderas i den ingame kommer först in nästa vecka onsdag.
#4: tack🙃
Vänta… Kommer Star of the Season vara kvar nästa år. Roligt tema!
Tjena^^
#6: Nya tävlingar kommer att komma, hur ofta är inte bestämt ännu.
// Harley
#7: ok. Kommer det vara Säsong-tävlingar eller?
Tjena^^
#8: Inte bestämt ännu.
// Harley
Så spännande med en ny Star of the Season! Men jag har några frågetecken.
Vart hittar man stjärntecknen? Är det de som finns i vinterbyn eller hittar man de någon annan stans?
Och vad menas med egen tolkning? Ska man typ hitta sin egen version av stjärntecknet som inte är stjärntecknet utan liknar det?
Om man bara vill tillräckligt mycket klarar man det.
/Elena
boktips.webnode.se/om oss/
#10: Med egen tolkning menas att du till exempel väljer systrarna och du tar en bild med dina vänner där du ”iscensatt” stjärntecknet betydelse. Så har jag tolkat det hela.
Man finner dem dock även i spelet. Bland annat tror jag det har funnits en möjlighet att se dem vi röda-band-ritten på toppen av berget.
Okej, fast egen tolkning kanske det ligger något i att vi ska tolka det på vårat sätt då och a. Vi får se hur vi ska göra det här.
Om man bara vill tillräckligt mycket klarar man det.
/Elena
boktips.webnode.se/om oss/
#12: Naturligtvis. Kom bara med ett exempel men var inte tydlig.
#12: Med egen tolkning menas att ta inspiration antingen från stjärntecknets namn eller betydelse.
Vi tar Runan som ett exempel:
Runan
En stjärnkonstellation för magiskt sinnade. Det finns magi överallt på Jorvik, i vår vardag och ibland även i större situationer. Jorviks magi ropar på dig och du drar nytta av den..
Namnet - ta en bild vid en (eller flera) runstenar.
Betydelsen - ta en bild som visar magin på Jorvik; tex med en av sina magiska hästar, en magisk plats, en NPC som är magisk, en magisk händelse och så vidare.
// Harley
- Redigerat 2022-12-01 21:00 av Herveaux
Ah ah vad svårt!
J@g vêt @tt dënñ@ ß!gñatûr är !rr!tër@ñdé mẽñ ôm dü lyçk@ß læß@ dēn ßå vét dü ñū @tt dēñ !ñtê h@r ñågœñ mẽñ!ñg.
Jag slösade din tid!
#16: Ni kan leka med olika effekter m.m. i Fotoläget hur mycket ni vill men utöver det är det bara att beskära bilderna som är tillåten efterredigering.
// Harley
Ok, tack🙃
Nu är det knappt en vecka kvar innan slädarna till Vinterbyn lämnar Jorvik om ni vill passa på att fota där. ⛄
// Harley
Ytterligare en tävling jag helt höll på att glömma bort trots att bidragen varit färdiga sen länge.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#20: Det är jag som varit så dålig på att påminna och putta upp tråden. 😅
// Harley
För att fira att snön kommer tillbaka till Jorvik imorgon så får ni ytterligare en vecka på era att skicka in eller byta ut era bidrag! 🥳
Sista dagen att skicka in bidrag är nu 7e februari kl 23:39.
// Harley
Tävlingen är nu avslutad!
Vinnarna kommer utses den 17e februari!
// Harley
5 dagar kvar!!
Tjena^^
Kan det bli imorgon liiite snabbare? Jag vill skicka ut priserna! 🥰
Efter att ha varit med och utsett vinnare i de tre tidigare Star of the Season-tävlingarna trodde man ju det någon gång skulle börja bli lite enklare att välja ut sina favoritbidrag… Ack så fel jag hade. Precis lika svårt från början till slut. 😆
// Harley
naj glömde att delta! februari tävlingen får jag inte glömma
#25: JA 👏
Tjena^^
#25: Yasssss!😋
Vinnarna har nu fått PM. 🥳
Vinnartråden kommer upp senare under dagen.
// Harley
Längtar tills jag får se dem fina bilderna!
#29: när kommer vinnartråden upp?
// Wilhelmina <3
#31: Så snart jag fått svar från vinnarna. 😀
// Harley
#32: okej :) det ska bli spännande att se vilka som vann :)
// Wilhelmina <3
Nu spelar det ingen roll men när jag läste igenom reglerna så såg jag att det stod att man skulle skriva vilken sport det var på bilden och att tävlingen skulle hålla på under sommaren :) för det var väl i somras man skulle ta bild på olika sporter?
// Wilhelmina <3
#34: Ja, det var sommaren 2022 som tävlingen var att fota olika sporter.
Jag förstår inte riktigt vad du undrar över eller vill påpeka?
Edit. Ah, nu såg jag att det stod "sport" istället för "stjärnbild" på ett ställe här ovanför. Hoppsan.
// Harley
- Redigerat 2023-02-17 21:43 av Herveaux
#35: Det spelar ju inte så stor roll nu när tävlingen ändå är avslutad men jag tänkte bara att det nog var något om blivit fel :)
// Wilhelmina <3