Star Stable Online

Nybörjarfrågor för SSO

2017-03-02 15:54 #0 av: Maleficum

Så jag fick för mig att börja testa spela i går kväll. Har aldrig spelat några av Star Stable spelen tidigare (en av få hästspel jag tidigare spelat är Arvet Från Rosemond Hill) men har tidigare spelat en hel del WoW och innan dess Guild Wars så är inte helt ny i MMORPG världen.

Men har just nu främst tre funderingar (kommer säkert fler om jag fortsätter spela ;)).

1: Vart och när kan man börja lära sig hoppa?

2: Är man verkligen tvungen att logga in dagligen för att ta hand om sina hästar? Om det är så vad händer om man inte loggar in på några dagar?

3: Behöver hästarna som står i hagen skötas om?

Hemsida
Deviantart, foton, teckningar och målningar
Instagram

Anmäl
2017-03-02 16:12 #1 av: Herveaux

Välkommen till Jorvik-världen!
Hoppas du fastnar och vill spela vidare.

1: Jag vill minnas att du får lära dig hoppa i level 6, du kommer då få ett uppdrag med Justin uppe vid Steves Gård.
Du måste också vara Star Rider för att dels komma förbi level 5 och för att kunna hoppa.

2: Ja, hästarna vill få lite kärlek varje dag.
Om man inte hinner eller vill logga in för att sköta om fyrbentingarna kan man köpa stallhjälp, du kan läsa mer om stallhjälp HÄR.
Om du inte tar hand om hästarna varje dag kommer deras humör försämras, (du ser en liten smiley vid hästens namn, den visar vilket humör hästen är på) en häst som är på dåligt humör blir aningen långsammare och lyssnar sämre på dina kommandon.
Du kan läsa mer om humör och hur de olika humör-smileysarna ser ut HÄR.

3: Även hästarna ute i hagen behöver sin dagliga omvårdnad, om du köper Stallhjälp så tas även dom hästarna om hand av stallflickan.

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2017-03-02 16:33 #2 av: Maleficum

Och kom på en ny fråga. Hur får hästen xp? bara genom vissa uppdrag eller kan man göra nåt annat för det också?

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-03-02 16:35 #3 av: Herveaux

Hästen får XP i en del uppdrag men framförallt genom att man rider dom olika dagliga loppen eller tävlingarna.

I början har man inte så många lopp att springa, men när man fått tillgång till dom alla så har man 45st att ta sig igenom om man känner för en levlingsrunda. Lipar

// Harley

Anmäl
2017-03-02 17:01 #4 av: Maleficum

Det är en del ja! =D Känns lite udda att försöka levla utan att behöva döda en massa saker :P Sen tycker jag questmarkeringarna (speciellt på kartan) är lite kluriga att lära sig (och jobbigt när man inte har koll på vad folk heter och vart dem "bor", alltid haft svårt med namn och sånt) men är ju bara andra dagen jag spelar så antar man vänjer sig med tiden. Har lärt mig hoppa nu också! =D Fortfarande på starthästen. Är det värt att försöka skaffa en annan häst redan nu eller kan man vänta ett tag tills man har kommit upp lite i level så man har fler att välja ifrån?

Hur vet man vart tävlingarna startar någonstans? (fått upp massor att olika championat ska starta men har inte den blekaste om vart de är).

Bra det finns forum så man kan få svar på alla nybörjarfunderingar och slipper klura ut allt själv ;)

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-03-02 18:51 #5 av: Eyebulb

Ang. Champen. Det finns en inhängnad med flaggor och liknande vid varje ställe som ett champ finns, t.ex. Moorland. Om du utforskar lite runtom byn så lär du hitta den :) I mitten står det en tjej med en skylt bakom sig, Om ett Champ är på gång så dyker det upp en timer bakom :) 

Ang. Hästarna så beror det helt på vad du själv tycker. Du kan kolla på star stables databas (googla star stable database) och se om det finns någon häst du verkligen fastnar för, den kanske finns när du kommit upp i level :) 
Jag köpte en häst ganska tidigt eftersom att jag inte gillade starthästen, men det är helt upp till dig ^^ 

Anmäl
2017-03-02 19:19 #6 av: Herveaux

#4 Jag är också helt värdelös på namn och har lokalsinne som en...ja... inget att skryta om där inte. Gapskrattar

I början kan man känna sig lite översvämmad med namn och platser, men du blir snart hemmastadd.

Tyckte också kartan och dom små prickarna kunde vara lite kluriga till en början, men för mig hjälpte det att zooma in på den lilla runda kartan och då och då klicka upp den stora kartan (antingen genom att dubbelklicka på den lilla kartan eller trycka på tangenten M.)

Håller med #5 om hästköp, kolla in på Star Stable Database och se om det är någon häst du faller för.

// Harley

Anmäl
2017-03-02 20:06 #7 av: Maleficum

Hitta vart tävlingarna var för fick en quest till tanten bakom startbyn några minuter innan tävlingen skulle börja så såg massa folk samlade ^^

Sprungit förbi några hästar jag är lite intresserad av (men de flesta är för hög level för mig). Men ska kika på databasen så man kan planera lite och se om det är någon annan jag vill ha som jag inte kommit till än.

Saknar en del funktioner och sånt som fanns i WoW men börjar sakta men säkert orientera mig lite. Men har slut på quest nu :( men kanske är bra läge att ta paus och ta en hundpromenad och sen tvätta och frisera hunden (ser fram emot att få vårfrisyr på honom nu för börjar tröttna på att ha in en halv sandlåda efter varje promenad).

Hur gör man om man råkar tappa bort sin häst? (Råka springa ifrån den en gång men som tur var hitta jag tillbaka till den igen denna gång :P som sagt, är lite för van med  WoW där man bara kan kalla upp sitt riddjur.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-03-02 20:14 #8 av: Herveaux

Om du har lust får du gärna göra en tråd om vilka funktioner du saknar i SSO efter att ha spelat tex WoW, alltid intressant att läsa då mitt onlinespelintresse är ganska så nytt, och jag har inte mycket att jämföra med SSO ännu.

Om du har tappat bort hästen och har gett upp letandet så kan du alltid använda funktionen Ringa efter upphämtning, den hittar du genom att klicka på den lilla telefonen i skärmens nedre högra hörn, då transporteras du (och din borttappade häst) tillbaka till ditt hemstall (Moorlandstallet).
Ibland önskar jag också att det fanns en funktion att man typ skulle kunna vissla på hästen för att hitta på´n igen när man har irrat bort sig.

// Harley

Anmäl
2017-03-02 20:59 #9 av: Maleficum

Ska försöka komma ihåg att skriva upp saker när jag kommer på det som jag saknar från WoW (både sånt som gör spelet "bättre"/"enklare" och sånt som är mer för jag saknar det och det var lite skoj ;)) och starta en tråd om det.

Ny häst dröjer det nog med för de jag hitta och verkligen vill ha behöver jag vara mycket högre level och måste samla på mig mer starcoins för (FJORDINGAR!Hjärta).

Men lyckades få till min starthäst rätt bra. Fått den att likna och ha ett namn som påminner mig om en karaktär i en av mina favoritböcker!

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-03-04 13:52 #10 av: Linn Is The New

Ett tips är att vänta med vissa raser, då många har uppdaterats till det bättre. Fjordingen skulle inte förvåna mig om dom uppdaterade till en nyare modell heller, men det lär ju dröja ett tag. Arabiska fullblodet kommer säkert också uppdateras, skulle inte förvåna mig ett dugg. Välkommen btw, haha! Du kommer ha massor av skoj och uppdrag framför dig, uppdragen du har tillgång till nu är bara en ytte pytte liten del av alla dom som finns. 

Anmäl
2017-03-04 19:14 #11 av: Maleficum

Har redan kommit en bit på väg (trots att jag bara spelat typ tre dagar :P Har lyckats laga bron och tagit mig vidare åt det hållet och blev precis level 7.

Tack för välkomnandet! Är alla här på i Fokus på samma server eller varierar det?

En purfärsk skärmdump på "mig" och min ädla springare ;) och såklart så var det ju tvunget att ha med sig en smart kanin också på äventyren (för vad skulle jag göra utan mina smarta kaniner? Bruka dessutom alltid ha en kanin som sprang efter mig när jag spela WoW så det är ju en tradition man måste hålla på när man inte kan välja sina egna namn).

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-03-06 17:06 #12 av: Maleficum

Fortsätter väl på samma tråd istället för att starta en ny. Gjorde en quest där Butlern på vingården körde iväg i en bil. Fick nu en quest där jag ska prata med honom men har ingen aning om vart jag ska hitta honom nu. Kan inte hitta honom på vingården.

Och det som väl stör mig mest just nu är att questsen försvinner ur loggen när man loggat ut (något störande eftersom jag hade anslutningsproblem idag och fick därför göra om vissa quest flera gånger eftersom jag inte han lämna in dem innan jag blev utslängd ur spelet).

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-03-06 17:16 #13 av: Herveaux

#12 Där tror jag det har blivit en liten miss från SSO-teamet allt eftersom nya uppdrag har petats in i spelet. Butlern är försvunnen, han kommer tillbaka men jag vet inte vilket uppdrag du får fortsätta med eller gå igenom för att han ska vara tillbaka på Vingården.

Uppdrag som man har påbörjat men inte avslutat får man börja om med om man loggar ut (eller blir utkastad pga nätverksfel).

// Harley

Anmäl
2017-03-06 18:04 #14 av: Maleficum

Okej. Får väl försöka komma ihåg vart jag plockat upp det uppdraget nån annan dag då... Har inga quest kvar att göra idag, får hoppas han dyker upp imorgon då.

Jo, märkt det ju. Är riktigt irriterande som sagt! Fattar inte varför det ska vara så? Är så van att samla på sig guest och sen göra dem i den mest logiska ordning men kunna logga ut och ta pauser utan att behöva ta sig tillbaka till alla queststarter hela tiden.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-03-10 20:51 #15 av: Maleficum

Vet inte om det är en bugg eller meningen men de senaste questen jag gjort nu syns inte i questloggen över huvud taget (hade glömt jag hade en quest till och med som jag bara hade turen att råka rida förbi personen jag skulle till när jag var på väg till ett annat ställe)? Nån annan som varit med om det?

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-03-10 21:03 #16 av: Herveaux

Kommer du ihåg vem du pratade med och vad uppdraget handlade om?

Jag har inte råkat ut för att uppdrag inte syns i loggen vad jag kan minnas.

// Harley

Anmäl
2017-03-10 22:03 #17 av: Maleficum

Det hände med alla nya quest jag tog efter att jag tog nån med massa djur som skulle transporteras runt till folk (märkte då att questen inte syntes i loggen men hade en kanin kvar som det ju stod vems det var) alla quest efter det (som inte var dailys som jag gjort tidigare dagar) syntes inte i loggen (var bla nåt med något spel och sen massor i "storstan" för där hade jag inte gjort några tidigare idag. Var en hel del så minns inte alla). Kändes väldigt skumt. Får se imorgon om jag råkar ut för samma sak eller om det löst sig då.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-03-11 09:25 #18 av: Herveaux

#17 Mysko, mysko, verkar vara mycket buggar som spökar nu. Ledsen
Om det är samma sak idag så skicka ett mail till Supporten.

// Harley

Anmäl
2017-03-11 11:55 #19 av: Maleficum

Hade tänkt att jag väl får göra det isf. Men ville kolla här först om någon annan varit med om samma sak (kändes konstigt men vem vet, kanske var menat att det skulle varit så ;)). Måste ta en promenad med vovvarna först innan jag kan testa.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-03-11 19:44 #20 av: smellcaramell

Mina quests försvinner också då och då, oftast när jag spelat "en stund", alltså inte om jag bara snabbspelar typ 15-20 min utan längre. Rätt jobbigt om man accepterar många quests och tänker att man tar de "område för område" tillslut kommer man ihåg typ 1/3 av de man accepterat.. Ibland kan jag även se 3-4 quests men vet att jag accepterat kanske 6 st, gör jag klart ett av de som inte syns så försvinner ett annat.. 

Anmäl
2017-03-11 20:02 #21 av: Maleficum

Okej. Jobbigt du också haft problem. Idag gick det bättre för mig. De quest jag behövde kika igen på fanns i loggen (men hade många kedjor och fanns inte så många att ta samtidigt idag så blev bara ett fåtal åt gången ändå). Var ändå inloggad under lång tid (för min bror och brorsdotter kom mitt i spelandet så när jag underhöll henne fick min bror springa lite då och då med min häst så den inte skulle logga ut medan han fixa lite saker åt mig på datorn).

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-03-15 01:08 #22 av: Maleficum

Har en ny fundering nu ;)

Får man "veckopeng" även om man inte är inloggad eller måste man logga in den dag man ska få eller får man efter att man varit inloggad sju dagar (alltså en vecka) eller hur funkar det?

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-03-15 06:51 #23 av: Herveaux

#22 Alla som är Star Riders får sin veckopeng varje lördag automatiskt, oavsett om man varit inloggad varje dag eller ingen dag.

// Harley

Anmäl
2017-03-15 10:52 #24 av: Maleficum

Vad bra =D Är sista dagen idag (tror jag) på mitt test Star Rider och vet inte riktigt hur jag ska göra efter det går ut...

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-03-15 12:54 #25 av: Herveaux

Ah, svårt det där om man inte känner sig riktigt såld på spelet,
har du använt dessa värdekoder som ger gratis Star Rider:
STARRIDER4U - 5 dagars Star Rider
VINTER - 15 dagars Star Rider och 200 Star Coins

Hoppas du blir kvar på Jorvik!

// Harley

Anmäl
2017-03-15 13:33 #26 av: Maleficum

Mitt största problem med det är just att questen inte är kvar om man loggar ut (får tyvärr nätverksproblem ibland och blir utslängd och det är väldigt irriterande när man gjort flera quest men inte hunnit lämna in dem än).

Och eftersom jag just nu inte har någon inkomst alls så kan jag ju inte heller slänga pengar på vad som helst om det inte känns som något man verkligen vill hålla på med.  Fyller dock år snart så kanske man skulle kunna lägga upp ett lifetime på önskelistan.

Får se hur jag gör.. Får se hur mycket jag saknar det efter idag också :P Vad är högsta level man kan bli just nu? Och vad finns att göra när man levlat färdigt?

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-03-15 13:55 #27 av: Herveaux

#26 Ja, kasta upp Lifetime på önskelistan!
Just nu är högsta level 20. (Det är endast dom som spelat från början när SSO släpptes som har nått den leveln.)
Jag började spela i jan -16 och är nu i level 19 och har gjort allt som finns att göra i uppdragsväg.

När man inte längre har några nya uppdrag så kan man roa sig med att levla hästar, slå sin egen bästa tid eller försöka få Dagens/Veckans/Månadens Bästa Tid på ett eller flera lopp, göra dom dagliga för att tjäna pengar och köpa nya kläder/utrustning, umgås med vänner/klubb, fota bilder, ge sig ut på en långritt runt ön, hitta på egna "utmaningar"; tex se hur snabbt man kan ta sig från en punkt till en annan och sen försöka slå sin tid, man får vara lite påhittig helt enkelt.

Som tur är kommer det nya uppdrag (inte vid varje onsdagsuppdatering dock), SSO har också återkommande eventuppdrag vid tex Alla Hjärtans Dag, St Patricks Day, Påsk, Midsommar, Halloween, Jul, Jorviks egen modevecka hålls en gång på vår/höst, Jorvikstallet har öppet hus varje höst och SSO firas med födelsedagsparty i november (om jag inte minns fel).

Summa summarum: Det kan bli lite att göra mellan dom nya uppdragen när man är en eremit som jag, men jag har aldrig ångrat att jag köpte Star Rider Lifetime.

// Harley

Anmäl
2017-03-15 16:29 #28 av: Maleficum

Okej. Då är det en bit kvar då (är level 13 nu, antar hästen inte levlar mer förrän jag levlar igen för den har fastnat på level 15) och det börjar bli lite ont om gula quests att göra (fast har ju några områden kvar jag inte ens kommit till än).

Är också lite eremit när jag spelar ;)

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-03-15 16:35 #29 av: Herveaux

Ja, stegen mellan levlarna blir längre och längre, så du har mycket roligt kvar!
Hästens maxlevel är level 15.

Gah, hade jag bara haft råd hade jag gärna gjort ett till konto (med lifetime) bara för att få göra om alla uppdrag... Lipar

// Harley

Anmäl
2017-03-15 17:01 #30 av: silverfiisk

Lånar tråden lite:)

Jag håller på med skattjakten hos James och har nu en hel karta, men jag kan inte komma på vart skatten finns. Vet någon av er?

Anmäl
2017-03-15 17:07 #31 av: Maleficum

Är flera steg på den. först ska man till en lös sten i muren i fort pinta (tycker dock kartan var svårtolkad) och där får man ledtråd till nästa bit osv tills man slutligen kommer till skatten.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-03-15 17:09 #32 av: silverfiisk

#31 tack! Hittade den precis:)

Anmäl
2017-03-15 17:13 #33 av: Herveaux

#30 Esme Silverforce kommer till undsättning! Gladhttp://monokerus.se/2015/september/mississippi-jones-skattjakt.html
I video #67 börjar skattjakten med en hel karta.
(Videon är filmad innan Fort Pinta fick en uppdatering om du undrar varför det inte ser likadant ut som det gör idag.)

// Harley

Anmäl
2017-03-17 15:18 #34 av: Maleficum

Så.... Det fick bli ett lifetime iaf :P Och passa på att köpa loss min lilla Babycake. Hade egentligen velat ha en arab men ibland blir man lite mer kär än man tänkt sig. Sen ska det ju såklart bli en Fjording så fort jag kommer dit!

Trots att Babycake är 5 levlar under Mooncloud så slog vi mitt tidigare rekord på både Moorlandbanan (höll på att skriva Moorwell innan jag insåg att det är ju där jag bor i det andra spelet jag spelar :P) och Pole bending banan.

Dock känns animationen bakifrån i galopp lite konstig men man vänjer sig väl.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-03-26 17:28 #35 av: Maleficum

Vet inte om man fortfarande räknar sig som nybörjare nu eller när man slutar med det :P

Men funderar på när man kommer till nästa område? Läst att man ska kunna komma till Gyllenåsarnas dal när man är level 14 och är mer än 14,5 level nu men fortfarande inte fått några quest eller liknande för att få komma dit :(

Sen fundera jag på om det är värt att byta hemmastall och isåfall vilket stall som är smartast att ha som sitt "centrum"?

Och om nån vet vad Fjordingarna kostar när man väl kommer dit? SÅ jag vet hur mycket jag ska spara ihop ;)

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-03-26 19:09 #36 av: Herveaux

#35 Nu har det kommit en del nya uppdrag som har packats in i levlarna innan man kommer in i Gyllenåsarna / Dinodalen, så nu är det nog runt level 15 som du kommer till nya områden.
Jag öppnade Gyllenåsarna och Dinodalen på samma speldag.

Det kan absolut vara värt att byta hemstall, beroende på vad man vill ha nära till hands "hemifrån". Tex tycker vissa det är bäst att bo på Vingården / Steves Gård för att det ligger centralt på kartan, andra tycker Fort Pinta är bäst för det är nära till alla färjorna. Jorvikstallet är poppis bland dom som har spelat dom tidigare spelserierna eftersom det är i Jorvikstallet hela spelserien börjar.

Själv bor jag i Gyllenåsarna för att jag fick "hemmavibbar" när jag kom dit första gången. Tycker det är skönt att det är ganska lugnt med folk där så man inte startar spelet i ett folkhav. Sen ligger det rätt så nära färjorna (förutom den till Sydhoven).

Fjordingarna kostar 780 Star Coins.
Innan du kan lägga vantarna på en så måste du bekanta dig med Kallterna, Dinodalens egna urbefolkning, Dom vill veta att du är en pålitlig filur innan dom säljer en av sina kära hästar.

// Harley

Anmäl
2017-03-26 19:22 #37 av: Maleficum

Attans då, Jag som hoppats på att få komma till ett nytt område nu på en gång :P Men gott om tid då att samla på sig tillräckligt med star coins för en fjording.

Var min tanke också med Fort Pinta att det är nära färjorna men gillar inte riktigt det stallet av nån anledning som hemma stall :P Men om Gyllenåsarna är nära färjor också så kanske det är en ide när man kommer dit.

Längtar till Dinodalen (och inte bara för Fjordingarna finns där), Arkeologen i mig vill börja gräva lite! ;)

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-04-06 13:09 #38 av: Maleficum

Kom in i GÅD idag! =D Älskar fiskebyn!  Får känslan att vara nere på landet av att vara där (har landställe på västkusten).

Blev dock lite knas vid Wolf Hell Inn. Fick quest dit från Dinodalen och kom siffror för att få ökning till fraktion men stod inte till vilken och blev ingen förändring i stapeln för varken dinodals fraktionerna eller wolf inn fraktionen :(

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-04-06 13:39 #39 av: Herveaux

#38 Yay, välkommen hem till mig! Hjärta (Har hemstallet hos Gyllenbladet i GÅD.)
Håller med, känns väldigt västkustigt och mysigt.

Ah, jag tror det där är en bugg som har legat och skräpat länge nu, tror även någon fick upp att man samlade rykte till Aideen´s Beskyddare, tokigt, tokigt.  Galen

// Harley

Anmäl
2017-04-06 15:03 #40 av: Maleficum

Ja, lite tokigt att få rykte med någon helt annan än vart man håller på!

Fått nån knasig bugg två gånger nu också att när jag avslutat en tävling (när tidresultatet ska dyka upp) så har jag sen inte kunnat röra mig eller nåt sånt. Kan öppna menyerna med musen men inte med kortkommandon. Blir bra om jag loggar ut och in igen men kan inte göra om tävlingen då (och har ju inte kunnat lämna in den innan eftersom jag inte kunnat röra mig). Har skickat en bugg anmälan om det så hoppas det blir fixat.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-04-06 19:00 #41 av: Eyebulb

För mig har det blivit så runt en ny uppdatering. Och det tror jag kan bero på att servern är lite belastad. Kanske, eventuellt. Såklart en gissning, men i och med att det verkar vara vid liknande tillfällen gissar jag på det. Hände mig t.ex. igår ;P

Anmäl
2017-04-06 21:56 #42 av: Maleficum

För mig hände det igår och i förrgår så både precis före och efter uppdatering i mitt fall.

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-04-07 00:12 #43 av: Maleficum

En ny (kanske lite udda) fråga. När på dygnet blir det ny dag i spelet? Alltså när alla uppdrag blir uppdaterade och man kan fortsätta med dem som har tidspaus? Måste man logga ut och in också för att det ska uppdateras eller görs det automatiskt ändå?

Har iaf märkt att om jag tagit hand om min häst en dag och sitter och spelar in efter tolvslaget så blir det aldrig riktigt nollställt och det står att jag gjort dagens skötsel när jag sen loggar in senare på dagen (men då är alla quest uppdaterade).

Japp jag är en liten nattsuddare ;)

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-04-07 09:13 #44 av: Herveaux

Jag ställde samma fråga här på forumet, här har du svaret.  

Sköter du om dina hästar själv eller köper du stallhjälp?
När man köper stallhjälp 1 dag på tex en måndag (innan man gjort dagens hästskötsel) så tar stallflickan hand om hästarna både på måndagen och tisdagen.
Sköter du om hästarna själv (efter kl 24 men innan 03) så har du svaret i länken, att det då räknas som att uppgiften är gjord för "dagen efter" fast det inte blivit en ny dag i spelet ännu.

Jisses, det där måste vara det mest trassliga svar jag nånsin givit på iFokus. Gapskrattar

// Harley

Anmäl
2017-04-07 12:34 #45 av: Maleficum

Ah, tänkte inte alls på att söka och se om någon redan frågat det. Visar ju bara hur hjärnan inte är så funktionsduglig på natten. Intressant att det räknas som dagen efter innan nya dagen börjar. Men bra att veta eftersom jag ofta spelar runt tolvslaget :P

Sköter bara om dem själv. Men bra att veta hur det funkar med stallhjälp också :) Antar hon även tar hand om hästen man rider? Eller måste man vara placerad i stallet för det?

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-04-07 13:48 #46 av: Herveaux

Äsch, iFokus sök-funktion tycker jag kan vara lite sisådär hjälpsam så lika bra att fråga istället.

Jag tyckerom att spela på natten, underlättar när man jagar stjärnor eller leker arkeolog då det man letar efter syns mycket bättre i mörkret.

Jajamensan, stallflickan tar hand om alla hästar du äger, även den du sitter på och dom som står ute i hagen.

// Harley

Anmäl
2017-04-07 16:49 #47 av: Maleficum

Tyvärr är den väl inte alltid den bästa men ibland kan man ju hitta vad man söker (om man har tur ;))

Tycker det är lite skönt att det inte är så mycket spelare online på natten heller. Blir lite lugnare (får konstant invites till ridklubbar, vänlista och grupper när man är nära annats folk). Vill ju helst vara med i en klubb med äldre spelare (så man slipper känna sig så gammal) men inte det lättaste att hitta.

Vad bra :)

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-04-07 19:15 #48 av: silverfiisk

Idag när jag loggade in så såg jag att det fanns ett gult uppdrag i fiskebyn, men jag har inte ens kommit in i det området än? Har det blivit så för någon annan eller är det en bugg?

Anmäl
2017-04-07 19:24 #49 av: Herveaux

#48 Jag tror att det är en bugg även jag råkade ut för innan jag kom in i GÅD, troligtvis är det Hästmarknaden du ser på kartan, den är i Fiskebyn den här veckan.

// Harley

Anmäl
2017-04-07 20:31 #50 av: Maleficum

Märkte att jag fick det till hästmarknaden i fiskebyn när jag var över en viss level (kanske var när man förut kunde komma in dit?).

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-04-08 11:54 #51 av: Maleficum

Yey! Idag får jag köpa min Fjording! Ohh... vilken ska man välja, så många fina färger Dreglar

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-04-08 12:51 #52 av: Herveaux

#51Haha, förstår känslan! KärVisa gärna bild på vilken det blir sen!

// Harley

Anmäl
2017-04-08 14:50 #53 av: Maleficum

Säg hallå till Strawberrysurprise! Blev den rödblacka till slut, men är sugen på en musblack och den gulblacka också så de kanske flyttar in i framtiden också. Saknar dock min lilla Babycakes bokande han gör när man försöker hoppa stillastående (finns det andra raser än mustang som gör saker när man står still och trycker på hopp?) och hans slide stops. Hon har också fått låna Babycakes utrustning då jag inte införskaffat något annat, även om hon också passar i lila men kanske inte riktigt den rosa blomman) lika bra än (håller just nu på att byta min egna utstyrsel) och såklart fick ju den smarta kaninen hoppa över och följa med. Finns det en bra lila westernsadel i spelet än? Vill hellre ha en western än engelsk men inte hittat nån snygg med rätt stats än :/

Just nu är vi runt och tävlar oss upp i levlarna och gör dagens gula uppdrag. Åker ju till landet imorgon så vet inte om jag kommer kunna spela något tills jag kommer hem tyvärr :(

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-04-08 15:03 #54 av: Herveaux

Naaaw, så fin hon är! Hjärta

Lipizzanern gör en levad när man står stilla och trycker på mellanslag.
Annars har det inte kommit så många unika funktioner för hästarna ännu.
Islandshästarna töltar när man håller in...shift tror jag det är.

Eftersom jag har så dåligt minne så använder jag alltid Star Stable Databse-sidan när jag är på jakt efter nästa inköp.
Här kan du söka efter alla lila sadlaroch vilken sadelmodell du vill ha. http://starstable.bplaced.net/db/se/equipment.html

Låter mysigt att fara ut på landet, men skulle helt klart sakna SSO och mina hästar under tiden. Löjligt hur fäst jag blir vid dom små liven. Oskyldig

// Harley

Anmäl
2017-04-08 20:31 #55 av: Maleficum

Jo, konstigt hur man kan sakna dem (jag som ändå har fullt med riktiga djur runt mig också :P). Kan fortfarande sakna alla mina pets jag har i WoW (var hunter så hade både pets som slogs med mig och även små samlar pets som de senare fixa egna tävlingar för, hade massor av dem såklart). Spelar ju även Lucky Lapine (kaninavelsspel) och är inge skoj när ens favoritkaniner blivit för gamla och dör (men alltid skoj när man får nya kulla med små bebisar).

Sett lipizzanerna tror jag och läste om islandshästarna. Är ju synd inte alla raser har sina egna små egenheter de kan göra om man använder mellanslag vid stillastående (men kanske blir för jobbigt för dem att fixa till i efterhand).

Brukar använda den sidan också att söka saker men tycker den är lite jobbig att hantera tyvärr (och vet inte hur bra den uppdateras heller?).

Hemsida
Instagram

Anmäl
2017-04-08 20:53 #56 av: Herveaux

Jag har aldrig spelat WoW, men blir ju helt klart nyfiken när man hör folk berätta om det.

Vi får se om det kommer mer små unika egenheter för fler raser när dom kommer med en uppdaterad design. Vore lattjo! Tummen upp

Sist jag kollade så uppdateras databasen samma dag eller ett par dagar efter att det kommit nya kläder eller ny utrustning till spelet, så jag skulle säga att sidan hålls uppdaterad.
Sidan verkar vara en poppis lathund så det skulle nog bli ramaskri om dom slutade uppdatera. Glad

// Harley

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.